2014. május 5.

Leiner Laura: Ketten


Leiner Laura - Ketten

Kiadó: Ciceró
Eredeti cím: -
December 20-a Reni életének legboldogabb napja, és ettől kezdve minden megváltozik.
De vajon csak jó értelemben? Vajon meddig tart a váratlanul jött boldogság? És Reninek sikerül-e nemcsak megszerezni, de meg is tartani Cortezt? Mi mindennel kell megküzdenie a saját félelmein, gátlásain kívül? Hisz Cortez a suli legmenőbb sráca, mindenki rajong érte, Reni viszont, legalábbis a saját megítélése és persze Kinga szerint, a „nyomik” táborát erősíti…
A 11. osztály 2. féléve is tele van izgalmakkal, akárcsak a korábbiak: Dave például élete eddigi legnagyobb próbatételén megy keresztül, Kinga még önmagát is felülmúlja egy diszkóban, Corteznek iskolapszichológushoz kell járnia, Viki „kiborítja a bilit”, Reninek pedig váratlan vendég érkezik a születésnapjára…







Véleményem

Kinga annyira jó, hogy van a történetben – valaki, aki utálja Reni mindenperces nyavalygását, akárcsak én. Reni szenvedése megint idegesít – miért kell mindenhez ennyire hülyén hozzáállnia? A konferencia megbeszélés igen érdekes volt, kidőltem egy időre.
Cortez hülye „álljak az ablakba és mondjam, hogy te vagy a barátnőm” ötlete nagyon tetszett – aztán meg is csinálta, ott már szakadtam. Hogy lehet valaki ennyire bolond? De a „Ja… és szeretem” viszont nagyon romantikusra sikerült. Oké, talán Cortez is bekerült a top karakterekbe (Ricsi, Zsolti, Kinga és Cortez).
Február 14. Ricsi szülinapja és Valentin-nap – hát ez így aranyos együtt. Kinga parancsolgatása, hogy Cortez hívja el Ricsit a mosdóba… Ez kész!
Cortez autója… Hát Virágtól nem is vártam mást – autómosó. Szegény Kardos tanár úr, biztos nehéz volt neki máshova állnia...!
Az osztálykirándulás: Zsolti táskája mondhatná, hogy nem okozott meglepetést, de azért mégis! Élesztő?! „Was kostet das Zimmer?”- Hát németórán talán még jól is jön majd… De legalább Zsolti kapott választ, igaz nem értette.
Reni jól elvágta magát Vladárnál – mondjuk, ha kiderülne, hogy Pacskó (föcitanárom) jövőre is marad, akkor szerintem meghalnék -, de vicces volt. Azért nem volt meglepő, hogy meg kellett adnia Vladárnak az ötöst – ilyen az élet.
Ez a rész már sokkal inkább szólt az osztályról, mint közösség és kevesebbet a többi osztályról. Szerintem ez pozitív fejlődés – kevesebb Reni-szülők, több Ricsi, Cortez és Dave, Macu – viszont jött negítavum is, méghozzá a régen látott Reni nyavalygás. Vladár szemétkedésén már meg sem lepődök – azért én Reni anyukája helyében beszéltem volna a tanárral és nem rögtön a lányomat hibáztattam volna…
Habár Reni nyavalygása előjött a pozitív oldal győzött, ami azt jelenti, hogy most már hivatalosan is kedvelem a sorozatot – akármennyire is ellenálltam. Habár én nem azért, mert ez egy tök „kúl” suli, hanem mert a diákszereplők végre humorosak és eredetiek. Kétségkívül Reni osztálya a legmenőbb.
A „Was kostet das zimmer?”-rel csak annyi bajom lenne, hogyha már idegen nyelvet használ az írónő a történetben akkor az helyesen tegye és mondjuk a „zimmer” az Zimmer legyen – mert habár valószínűleg nem sokan választották a németet idegen nyelvként, azért akik igen azokat lehet, hogy egy kicsit zavarja.
Amúgy a borítóról annyit mondanék, hogy Carlos nagyon megnyerő külsejű ember és örülök, hogy őt is kimenekítették a tűz és bombariadónál – habár mint áldozatot mutatták be. Máday néni pedig egyszerűen hihetetlen – jövőre lesz egy kis gondja a kilencedikes a-s lányokkal. Irány olvasni a hetediket – habár nemsokára vége a sorozatnak… Kíváncsi leszek a végére!

A sorozat részei

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése