2024. április 13.

1. Negyedéves huncutságok || Negyedévzáró (2024)

Sziasztok!

Egyszerűen sziporkázom, ha címekről van szó, de azért szerintem így is eléggé érthető, hogy miről fog szólni ez a bejegyzés. Igazából az emberek szeretnek negyedévente összefoglalókat írni és én se vagyok ellene (hátha így az év végi összefoglaló is egyszerűbb lesz).

Eltelt három hónap, azaz március utolsó napján lezártuk az első negyedévet és úgy döntöttem, hogy több ezzel foglalkozó bejegyzést is hozok. Lehet, hogy ezzel kellett volna kezdenem, de mikor elkezdtem megírni arra jöttem rá, hogy így jobb lesz.

 

Személyes

Nézzük csak mivel is telt ez a három hónap. Először is nagyon féltem, hogy ez az év is már az első hónapban katasztrófa lesz ahogyan az eddigi néhány évben – azonban meglepően nem ez történt teljesen. Nem állítom, hogy nem voltam túl egy munkahelyi összeomláson (meg azóta még páron), de arról már írtam egy kiakadós posztot. De mindent egybevetve a többi aspektusban nem volt olyan rossz a kezdet.

Megünnepeltünk egy csomó születésnapot és névnapot illetve még a nagyobb családdal is sikerült összejönni – még Papát is elhozta anyu, ami tanulságos volt. Lejjebb majd olvashatjátok, de itt is megemlítem, hogy voltam moziban is rengetegszer. Olvastam is sokat, ami a tavalyi évhez képest kellemes változás volt.

Voltunk Tatán végre valahára és sétáltunk is nagyon sokat, ami jót tett nekünk bár elszoktunk már tőle, hogy ennyit sétáljunk – és ez csak egy nap volt anyáékkal, mi Férjjel egy heteket szoktunk ott tölteni és gyalogolni sokat.

Kipróbáltam egy testkezelést, amiről még nem írtam, de a hónap folyamán szeretném hozni róla a bejegyzést, mert korábban írtam már talán több bejegyzésben is, hogy ilyen dolgokat szeretnék kipróbálni és megírni nektek, hogy milyen. És mivel tudjátok, hogy őszinte típus vagyok így nem kell attól félnetek, hogy PR fogásként írok bármit is (főleg, hogy nem is fizetnek érte).

Az előzőhöz hozzátartozik, hogy anyáék áthozták még februárban a lépegetőt és azt rendszeresen használtam egy hónapon keresztül aztán szétesett és kiesett pár nap, aztán a rendszeresség is. Most szeretném újra felvenni az edzősdit, mert amúgy nagyon élveztem, de a napokban eltörtem a kislábujjam és habár magas a fájdalomküszöböm az, hogy nem tudok felvenni egy zoknit nem annyira teszi lehetővé a lépegetést.

 

Blogos

Három hónap alatt 39 bejegyzést tettem közzé, ami egész sok bár nem mondanám, hogy nincs közte elég sok olyan, amit nem mostanság írtam vagy éppen T5W bejegyzés. Igazából azt vettem észre, hogy amióta elengedtem a görcsös „mindenki találjon rám” késztetést azóta jobban élvezem megírni az újabb bejegyzéseket. Rengeteg tervem van még és várhatóan meg is fogom írni őket akkor is, ha senkit sem érdekel. Tudom, hogy a hirdetésre több hangsúlyt kéne fektetnem, de valahogy ez a rész még nem nagyon megy (pedig év elején egész változatos módon kezdtem bele neki, csak félbehagytam).

A blog egy-két részében érkezni fog változás, de ez nem lesz annyira hangsúlyos és reményeim szerint segíti majd a tájékozódást. Egy lehet, hogy szembetűnőbb lesz, mégpedig a Tartalom menüpont, de ezt majd a következő negyedév összefoglalójában részletesen is elmesélem, hogy mit és miért tettem.

Volt egy fogadalmam miszerint többet fogok mások blogjára kommentelni, de ez szégyenszemre eddig még nem történt meg – lassan haladok vele, mert eddig csak Abethnél hagytam rendszeresen ott a gondolataim. Ezen mindenképpen akarok változtatni, mert nekem is nagyon jó érzés, mikor látok Tőletek kommentet, de egyszerűen odáig se jutok el mostanság, hogy kövessek rendszeresen blogokat (Abeth esetében is két története az, ami jelenleg állandó kommentelést jelent általam, mert rájuk vagyok függve).

Elindítottam egy Blogok gyűjteménye nevezetű oldalt, ahol gyűjtöm a segítségetekkel azokat a blogokat, amik aktívak illetve felraktam néhány olyat is, amik már nem aktívak de régen azok voltak vagy éppen befejezett történetes blogok. Ez nem azt jelenti, hogy egy másik blogomat nem fogom újra elindítani (fanfictionos volt), de azt hiszem az első negyedévet jó volt ezzel lezárni.

 

Könyves

A „Tartalom” menüpontban az olvasmányaimnál láthatjátok, hogy milyen kihívásokon veszek részt, de most ide is leírom az aktuális állásokat. Szerintem nem állok olyan rosszul semmilyen téren, hiszen

 

Tervezett olvasmányok

18/52 kötet

Ez tipikusan az, amire büszkén mondom, hogy szerintem tök jól állok. Ahhoz, hogy kiolvassak egy évben 52 kötet ahhoz nagyjából 4,5 kötetet kell kiolvasnom havonta, amit messze túlszárnyalok. Remélem, hogy a kezdeti lendület nem fogyatkozik meg és tudom tartani ezt a 6-7 könyvet havonta a következő negyedévben is.

 

PárosKönyvesKihívás 2024

1/2 könyv

Joggal felmerülhet a kérdés, hogy miért nem olvastam ki még mindkét könyvet, de ennek mezeien annyi az oka, hogy szeretem elosztani időben a két könyvet. A másikat várhatóan nyáron fogom kiolvasni, mert olyan a hangulata a borítónak.

Egy falatnyival bővebben EBBEN a bejegyzésben írtam.

 

2024 Reading Challenge

20/50 könyv

Idénre kitűztem egy kedves ötvenest, és nagyon úgy néz ki, hogy ez a harmadik negyedévre atombiztosan sikerül el is érni. Hihetetlen, hogy a tavalyi kínkeserves olvasási válságom hoz képest idén mintha soha meg se álltam volna. Szeretem mikor olyan könyveket olvashatok, amik olvastatják magukat.

 

5 éves terv – romantikus II.

4 610/100 000 oldal

Erről nem igazán tudom megállapítani, hogy jó-e, mert még egy éve sem gyűjtöm az oldalakat. Hiába tudom, hogy egy évben 20 000 oldalt kéne olvasni, még a felénél sem tartok az első évnél így nem tudom behatárolni a teljesíthetőséget – rengeteg romantikus irodalmat olvasok és, ha sikerül többet olvasnom, mint amennyit terveztem, akkor még meg is lehet a 20 000 (mondja ezt a lány, akinek éves terve szerint 19 368 kiolvasott oldala lenne év végére).

 

Várólista csökkentés 2024

8/12 könyv

Nem gondoltam volna, hogy három hónap alatt ennyire közel kerülök a teljesítéshez, de azért picit bosszant is a dolog, hiszen, ha csak várólistacsökkentős könyveket olvastam volna, akkor már rég teljesítettem volna majdnem az összeset (mert amúgy ja, én az összeset ki szeretném olvasni, azaz 24-et).

Egy falatnyival bővebben EBBEN a bejegyzésben írtam.

 

Könyvbingó 2024

20/28 könyv

Itt megtévesztő, hogy mennyit kéne elolvasni és mennyit olvastam, mert az igazság az, hogy elvileg lehet 28 könyvvel teljesíteni, de ahhoz úgy kell összeválogatni az olvasmányokat, hogy meglegyen minden ponthoz, amivel lehet bingót összehozni. Én örülök annak, hogy a 20 könyv 20 különböző ponthoz jó lett és nem egysíkúan olvastam eddig.

 

Filmes

Elmulasztottam felírni, mennyi órát töltöttem filmekkel március végégig, de rajta leszek az ügyön, hogy pontos képet adjak erről – azonban engedelmetekkel nem fogom felsorolni a filmeket, mert ezeket a havi zárásokban láthatjátok nagyon szépen havi leosztásban. Amúgy idén elkezdtem rendesen használni a Snitt.hu-t és sokkal könnyebb az életem ezzel a filmek és sorozatok terén.

Amit itt szeretnék megemlíteni, hogy meglepően sokszor mentünk moziba és valahogyan ettől olyan élőnek érzem magam. Tudjátok, 2019-ben vettünk 10 ajándékjegyet, hogy majd 2020-ban miénk lesz a világmindenség is – aztán jött a Covid és a lezárások. Akkor hiába hosszabbították meg a jegyek felhasználhatóságát, egyszerűen nem jöttek olyan ütemben filmek (érthető), hogy el tudjuk használni megfelelően. Azóta nem vettünk ilyen jegyeket egészen idénig – márciusban ugyanis megtört a jég és vettünk egy akció keretén belül. Az, hogy eljárunk moziba számomra egyfajta kiszakadás az egyhangúságból.

Idén az első negyedévben 14 alkalommal voltam moziban és 12 filmet néztem meg itthon. Illetve rövidfilmekkel is gazdagítottam magam, konkrétan 10 ilyet néztem meg. Ez olyan, mintha minden hónapban legalább két filmet megnéztem volna. Nem fogok bánkódni, ha az év hátralévő részében nem megyünk ennyit moziba vagy éppen lecsökken az itthoni mozizásaink száma, mert idén végre újra filmezek és ennyi nekem éppen elég.

 

Sorozatos

Szerintem egy picit elszaladt velem az a bizonyos paci idén, hiszen annyi sorozatot néztem meg illetve annyiba kezdtem bele, hogy néha úgy érzem kevés egy év hozzá – aztán nézem, hogy hogyan fogynak el és kezdhetek bele valami újba hosszas gyötrődés után. Sokkal kevesebb sorozatba kezdtem bele vagy éppen fejeztem be, mint filmekbe, de ez szerintem nem túl meglepő.

Hogy konkrét számokat is mondjak, ne csak a levegőbe beszéljek, nagyjából 10 sorozatot néztem és 1 minisorozatot fejeztem be. Ez nagyon, nagyon kevésnek tűnik így, de ez 300+ részt jelent, ami viszont már eléggé más megvilágításba helyezi a dolgokat.



Nektek hogy telt az első három hónapotok idén? Történt valami izgalmas vagy említésre méltó? Csináltatok bármit, ami mondjuk újdonság volt? Mi az, ami először eszetekbe jut, ha mondjuk az év eddigi részére gondoltok? (Azon túl persze, hogy hova a frászkarikába tűnt el három hónap.)

 

Találkozunk legközelebb!

Stella

4 megjegyzés:

  1. Hihetetlen, hogy repül az idő :D

    Jó sok minden történt veled. A testkezelés érdekel, kíváncsi vagyok a véleményedre, meg hogy milyen volt.
    Az edzősdit meg átérzem, csak én tavaly ősz óta halogatom, hogy jó-jó, most már ráállok a futógépre XD de aztán még nem sikerült, most meg már megvárom a költözést.

    Blog terén 39 poszt nem kevés :O már meg is lestem a tartalmat, hogy vajon mi változott. Hát igen, mindig lehet mibe belenyúlni :D
    Több kommentelést, több követést én is mindig tervezem, bár most azért a Blogok gyűjteménye könnyíti az életemet, látom, hogy mik frissülnek és akkor azokra próbálok emlékezni, hogy majd ha lesz időm, olvassam már el őket :D hozzád is csak most értem el.

    14 mozi :O én az elmúlt évben voltam háromszor talán... wow. Snitt.hu-t terveztem használni már párszor, de sosem sikerült rendszeresre :(
    Amúgy 10 sorozat és 2 minisorozat teljesen jó arány anélkül is, hogy tudnám, hogy 300+ rész :D bár azért 300+ rész durva :D

    Őszintén, az én negyedévemre alig emlékszem, mármint basszus, hogy telik az idő. Fogalmam sincs mennyi mindent néztem, még az olvasást úgy ahogy követem (kicsit most satnya lett a könyvszámom :( ), meg blogon is visszalehet nézni a dátumokat. De most valahogy azzal, hogy munkát kerestem, költözés és lakásfelújítás van, a napok egybefolynak. Talán majd nyáron :3
    Jó volt olvasni a három hónapodról!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A testkezeléses bejegyzéseken rajta vagyok a háromból egyet megírtam (nyilván nem sorrendben, mert akkor nem is én lennék :D). Az utolsó esetében elvileg ilyen 2-3 hétnek kell eltelnie, hogy látszódjon én meg mint a messiás várom, hogy melyik nap ébredek karcsúan :D De erről bővebben is fogok írni :)

      Igen, a 39 bejegyzés nem rossz, főleg, hogy így időm volt kicsit gondolkodni és rájönni, hogy milyen irányba akarom terelgetni a blogot (pl. szeretnék több történetet írni, de ugyanakkor meg olyan tartalmat is szeretnék, ami hasznos, de előre meg lehet írni - avagy még mindig bejegyzéshörcsög vagyok). A tartalom meg... muszáj voltam meglépni egy egyszerűsített módot, mert képtelen voltam tartani az iramot :D
      Én is szoktam nézni, hogy frissült-e (téged mondjuk pont nem, mániákusan minden nap fellépek hozzád szerintem) valami jó kis olvasnivaló. Bár kommentelni és olvasni sincs sok időm bent napközben csak reggel vagy ebéd után, amikor elkap a kajakóma.

      Igen, moziztunk jó sokat :D A snitt.hu-t én is minden évben elkezdtem használni, de mindig elfelejtettem és nem annyira éreztem magaménak, hogy mindig adminisztráljak meg streamingelek és ott meg ugye megjegyzi, hol tartottam... aztán idén úgy döntöttem, hogy miért ne? És nagyon élvezem. Bár a snitten nagyjából csak erre használom.
      Jó, de érted a 10 sorozat lehet mind egyévados, mert elkaszálták :D De nem, én rendes sorozatokba vágtam a fejszém.

      Szerintem nem baj, ha nem emlékszel a negyedévre, én sem emlékszem minden momentumára főleg a közelmúltbeliek vannak meg meg azok, amikről valamilyen formában le lehet kérni statisztikát.
      Neked is tartalmas volt ez a negyedév a költözés és lakásfelújítás elég nagy falat. Ráadásul elkezdtél egy új helyen dolgozni, befejeztél egy tanfolyamot. Belekezdtél egy HP fanfictionbe, folytattad a Twilight fanfictionöd, és írták haiku csokort is. Szerintem ahhoz képest, hogy mennyire tevékeny időszakban vagy magánéleti szempontból, egészen sok másra futotta idődből.
      A könyvek esetében meg ne bánd, hogy nem tudtál csillió könyvet kiolvasni rögtön. Majd olvasol többet nyáron, olvasol télen amikor olyan hangulatod van. :)

      Törlés
  2. Úgy látom már magam előtt, hogy a következő ilyen bejegyzésben benne lesz, hogy elmentünk együtt a júniusi könyves izére :D majd ott választhatsz magadnak egy könyvet utószülinapi ajándékként, jó?

    Hogy az olvasással jól haladsz, azt eddig is tudtam, meg a sok mozit is, de a 300+ sorozatrész nekem is újdonság. Ezentúl a snitten is stalkolni foglak :D én tavaly kezdtem el ott jelölgetni, miket nézek, bár nagyon sok mindent inkább csak évszámmal, nem pontos nap-óra-perc szerint. Én is csak erre használom (+ a várólistára felvettem pár filmet, sorozatot, amiket nem akarok elfelejteni), de nagyon tetszik, hogy később majd vissza tudom nézni, melyik évben miket láttam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, várom, hogy jöjjön a Könyvhét (könyves izé :D) és majd keresek valami könyvet, amit kaphatok utószülinapomra ♥
      Remélem amúgy, hogy a jó idővel együtt jönnek majd még élmények.

      Én is ránéztem a snittedre és látom, elkezdted a Gyilkos a házbant (erről amúgy miért nem beszéltünk még?). Behind the scene: már az 500 epizódos plecsnit is átvettem (a 400 és 500 ráadásul áprilisban sikerült).

      Nagyon várom már a kövi ilyen bejegyzést, remélem lesz több pont is, amiben megemlíthetlek még ;)

      Törlés