2024. április 11.

1. negyedév || Várólista Csökkentés (2024)

Sziasztok!

Eltelt három hónap, azaz március utolsó napján lezártuk az első negyedévet és úgy döntöttem, hogy több ezzel foglalkozó bejegyzést is hozok. Az első ilyen az a VéCsé aktuális állása. Tudjátok, ez az a kihívás, amit Lobo indított útjára és aminek keretében 12 könyvet kell kiolvasni (vagy akár 24-et, erről bővebben a leírásban olvashattok). Ebben a bejegyzésben szeretném nektek bemutatni miket olvastam ki eddig.

 

 

Talán nem okoz meglepetést, ha azt mondom direkt úgy válogattam össze az olvasmányaimat, hogy minél hamarabb teljesíteni tudjam a kihívást. Nem akartam első lenni (nem is leszek, más ügyesebb volt), de azért szerettem volna biztos lenni abban, hogy 2024-ben teljesíteni fogom.

Egészen gyorsan haladtam három hónap alatt az olvasmányokkal és összeségében jó élményekkel gazdagodtam. A szükséges 12 könyvből 8-at sikerült kiolvasnom, így ezzel a haladással szerintem a következő negyedévben akár még a tervezett 24 is meglehet. Ezt a kihívást még mindig szeretem, mert így tényleg előveszek olyan könyveket, amik régóta várakoznak sorukra a polcon.

 

Alap lista

Maggie Stiefvater: A bűnös Lauren Kate: Szerelemben Laurell K. Hamilton: Isteni vétkek Laurell K. Hamilton: Borzongató fény

Maggie Stiefvater: A bűnös

Ez a könyv meglepően más volt, mint az első három rész valószínűleg azért, mert azok főszereplői itt csak említésként jelennek meg. Kevesebb szerep jutott a farkasságnak és egy kicsit kusza volt számomra ebben a sorozatban. Amúgy egy tipikus ifjúsági romantikus történet volt, megfűszerezve mágikus realista elemekkel.

 

Lauren Kate: Szerelemben

Nagyon, nagyon lassan haladtam ezzel a könyvvel és őszintén mondom, fogalmam sincs, hogyan fogom befejezni ezt a sorozatot. Maga a sztori tetszett, hogy novellákon keresztül a Valetin-napot látjuk és ráadásul a novellák teljesen kapcsolódnak egymásba – inkább mondanám váltott nézőpontúnak ebben az értelemben.

 

Laurell K. Hamilton: Isteni vétkek

Tavaly belefogtam a könyvbe, de elfogott egy olvasási válság és nem tudtam vele haladni. Hiába volt benne nyomozás, egyszerűen nem jutottam tovább 30 oldalnál. Idén sikerült kiolvasnom, ami konkrétan azért volt nagyon jó, mert egy jó történet volt. Igazi Merry sztori, amiben nem csak a töméntelen szex van, hanem Merry hivatása is nagy szerepet kap.

 

Laurell K. Hamilton: Borzongató fény

Annyi potenciál lett volna ebben a könyvben, amit nem tudott megragadni az írónő – vagy éppen szándékosan tette mindazt, amit tett, mert úgy tervezte, hogy lesz folytatása a sztorinak. Igazából a fülszöveg egésze a történetben egy bekezdésnyi szerepet kap, amúgy elég furcsa-kurta módon történnek a dolgok. És van, amit nem lehet megbocsátani Laurellnek: Sholtot.

 

Extra lista

Elena Ferrante: Nő a sötétben Ker Dukey – K. Webster: Ellopott babácskák Ker Dukey – K. Webster: Elveszett babácskák Waltner Magdi: Tukorfalat Kettő

Elena Ferrante: Nő a sötétben

Felvettem Ferrante majdnem összes könyvét a VéCsé-re, amit eddig nem olvastam, mert nekem ő az egyik olyan adu, akinek a könyveit könnyedén, gyorsan ki tudom olvasni. Mindegyik könyvében megfigyelhetjük a nőket, ahogyan ebben is és egyszerűen fantasztikus volt olyanról olvasni, ami felrúgja a paradigmákat. Tetszett a témája és a vége is.

 

Ker Dukey – K. Webster: Ellopott babácskák

Én az vagyok, aki mindenféle zsánerbe belekóstol és aztán eldönti, hogy nekivaló-e vagy sem. Pszicho-thrillert olvasni valami egészen borzongató, de erről a sorozatról nagyon jókat olvastam. Nem csalódtam, ezt a történetet azért szeretik, mert jól van megírva és a szereplők elégé komplexek.

 

Ker Dukey – K. Webster: Elveszett babácskák

Nyilván folytattam a sorozatot és nem csalódtam, sőt! Benny karakterének jobban megismerése csak még inkább érthetővé tette számomra, hogy miért rajonganak érte az olvasók – na, nem azért, mert mindenki egy szadistával akarna kapcsolatot, sokkal inkább a karakter összetettsége volt az, ami igazán jó szereplőt szült belőle.

 

Waltner Magdi: Tukorfalat Kettő

Tukit követem a Facebookon így a könyvben megjelent történetek nem nagyon voltak újak nekem, de még így is azt mondom, hogy megérte és mindenkinek el kéne olvasnia. Kutyás-macskás embereknek kifejezetten ajánlott illetve azoknak is, akik állatot akarnak magukhoz venni – benne van, mit ne csináljunk.



Szerintetek sikerül áprilisban teljesíteni a kihívást? Van olyan könyv, amit már olvastatok? Vagy olvasnátok valamelyiket?

 

Találkozunk legközelebb!

Stella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése