2014. május 5.

Rachel Vincent: Kóborok

Kiadó: Könyvmolyképző
Eredeti cím: Stray

Pár szó az alaptörténetről:
Már csak nyolc fogamzóképes nőstény vérmacska van. És én vagyok az egyik. Éppen úgy nézek ki, mint akármelyik amerikai egyetemi hallgató. De vérmacska vagyok; alakváltó, két világ lakója. Bár a családom és a falkám rossz szemmel nézte, elszöktem a kényszer elől, hogy továbbvigyem a fajt, és kialakítottam magamnak egy saját életet. Amíg egy este az a kóbor meg nem támadott. Tudtam a kóborokról – a falka nélküli vérmacskákról – akik állandóan hozzám hasonlókat keresnek: csinos, termékeny nőket. Ezt a példány elkergettem, de aztán megtudtam, hogy két másik nőstény eltűnt. A veszélyből ennyi is elég volt, hogy a falkám hazahívjon a saját védelmem érdekében. Persze. Csakhogy én nem vagyok ijedős kiscica. Bárkivel vagy bármivel megküzdök, ha kell, hogy megtaláljam a barátnőimet. Vigyázzatok, kóborok – karmaim vannak, és nem félek használni őket!



Véleményem ömlesztve:
Sok kritikát hallottam/láttam/olvastam róla – és néhánnyal egyet is értek. Már régóta szemezgettem vele és, a húgom névnapomra meg is vette nekem.
Egy igazán másmilyen történetről olvashattam – nem a megszokott átváltozom, szerelmi háromszög stratégia. Itt mondhatni egy szerelmi négyszög van, ami nem baj – habár a szerelmi szál erős mellékvonal.
Faythe és Marc kapcsolata szerintem nagyon megnyerő – habár a késő olvasás árán megtapasztalhattam a „még nem fogtam fel” szindrómát. Érdekes volt az elején belecsöppeni a vérmacskák territóriumába – és végigkövetni az eseményeket.
Érdekes volt olvasni, hogy hogyan bántak az elrabolt vérmacskákkal és, hogy a végén mi derült ki.

Pár szó a főbb szereplőkről:
Faythe: Konok, makacs és vérbeli alkudozó. Érdekes volt megismerni, hogy már idősebb fejjel is mennyire ki akar szabadulni. A kapcsolatairól (Andrew, Jace, Marc) is megtudunk dolgokat.

Marc: Kedves, fegyelmezett – ex-kóbor. Nagyin tetszik benne, hogy kitart Faythe mellett, még ha a lány nem mutat iránta újra érdeklődést.

Cím: Habár nem szószerinti fordítás – amit a legjobban kedvelek – örülök, hogy alcímben van jelen a magyar cím és az angolt is meghagyták.

Kedvenc karakter:
Marc, Faythe, Ethan

Legkevésbé tetsző karakter:
Miguel

Ami tetszett:
Faythe és Marc kapcsolata – Marc féltékenykedései.

Ami nem tetszett:
Andrew és Faythe szakítása.

Kiknek ajánlom: Azoknak, akik szeretik a macskákat/nagytestű macskákat/ és minimum 16 évesek!

Borító: Lenyűgöző. Nagyon tetszik – már csak ezért is a kezembe maradt sokszor. Az is tetszik, hogy nem fekete kicsit olyan, mintha kopott lenne.

Amivel esetleg összekötném: ---

A sorozat részei

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése