• "Nagyon figyelj, mert a világot
    teszed is azzá, aminek látod."
    Fodor Ákos: Hasadó anyag
  • Kint feljönnek a csillagok, bent bekuckózva olvasol.
    Az én életem a regények, novellák, olvasmányok és személyes történetek által lesz teljes – és ezeket megosztom veled is. Térj vissza bármikor, én itt leszek.
    Stella L. Brandy

Olvasmányaim, film- és sorozatnézéseim || 2024. augusztus

Sziasztok!

Már lassan a hónap közepe van én meg még csak most hozom ezt a bejegyzést, sajnálom. Az a helyzet, hogy annyi minden kavarog a fejemben és annyira nem tértem még vissza a gépelőttülök világba, hogy még vannak ilyen problémáim.

A másik problémám (ami jövőhéten megoldódik) az az, hogy augusztus végén megadta magát a gépem akksija, szóval folyamatosan áram alatt kell lennie így nem tudok egyik szobából a másikba menni, mert különben kikapcsol és minden előhúzni újra az nagyon fárasztó. Szerencsére kaptam fizut így megrendeltem az új akksit ami még jobb lesz, mint a gyári (2200 mAh helyett 3200 mAh) – szerencsére nem kell szerelő a cseréhez.

 

Olvasmányaim

Ezeket olvastam

  1. J. K. Rowling: Harry Potter és a Tűz Serlege [674 oldal]
  2. mrsppiton: Hullámtörés [103 oldal]

 

Nem sok, mondhatnánk úgy is, hogy elég kevés. Az a helyzet, hogy nem úgy sikerült ez a hónap, ahogy azt terveztem. Viszont a HP jó volt és nem miatta nem haladtam, ráadásul az utolsó pillanatban még kiolvastam egy fanficet is, ami az egyik kedvencem – belinkeltem, hogy el tudjátok Ti is olvasni. (Felmerült bennem, hogy megosztom veletek, a blogszotrikat miért nem sorolom itt fel: egyszerűen azért, mert itt befejezett és legalább PDF „könyveket” sorolok fel.)

 

Saját könyvek olvasottsága

41,42% 41,33%

 

Nem vagyok vele elégedett, de azért annyira nem is rossz, hogy nagyon bánkódjak miatta. Augusztusban nagy terveim voltak, hogy majd kihasználom az utolsó pillanatokat is a nyárból és olvasásra fordítom az időm, nos ebből semmi sem lett. Újra elkapott az az érzés, ami nem olvasási válság még, de már nagyon hasonlít rá. Remélem, 41%-nál nem megy lejjebb a mutatóm év végén, mert az nagy visszaesés lenne.

 

Beszerzések

  1. Anne Jacobs: Viszontlátás a villában
  2. Guillaume Musso: Mert szeretlek
  3. Kresley Cole: Vámpírbosszú
  4. Robinne Lee: The Idea of You – A rólad alkotott kép
  5. Ellery Adams: Elsuttogott szó

 

Esküszöm, ha nem nézem meg a molyt én simán rávágtam volna, hogy augusztusban nem érkezett könyv hozzám (pedig idén egyetlen ilyen hónap volt: július), de aztán megláttam, hogy mégis. Ez már tuti valami agybaj, hogy arra sem emlékszem, hány könyv miatt kell majd újra lepakolnom az egész polcsoromat…

 

Beszereztem másnak

 

Őszintén megmondom, hogy ötletem sincs, hogy mennyi könyvet vettem augusztusban másnak. Tudom, hogy legalább egy könyvet kapott tőlem a férjem évfordulóra, de halvány lila fogalmam sincs, hogy mennyit és mikor. Szóval ez most ezért üres.

 

Tervek

Nincsenek terveim az ősz első hónapjára méghozzá azért, mert nem szeretném magamat feszélyezni azzal, hogy a szépidő és az előző hónap csúfos eredménye után én még azt is meghatározzam merre szeretnék elindulni.

Pedig számomra a lista nem egy feszélyező tényező, mert ezeket mindig csak azért írom le, hogy ha esetleg nem tudom, mit olvassak akkor legyen egy segítségem. Most viszont bele akarom vetni magam a fanficekbe és ezért fölösleges lenne azt néznem, hogy mit nem sikerült kiolvasnom még mindig – pedig lassan itt az év vége.

 

Film- és sorozatnézéseim

Ezeket néztem moziban

  1. It Ends with Us – Velünk véget ér (2024) | 2024. augusztus 16., 17:15; Férjjel
  2. Mindörökké nyár (2024) | 2024. augusztus 22., 17:00; Férjjel

 

Nem kevésbé megdöbbentő számomra, de voltam moziban – ráadásul két alkalommal is. Míg előbbit régóta vártam és a botrány is később ért el hozzám (kíváncsi vagyok Justin változatára is a filmből), utóbbi amolyan utolsópillanatos ajándékjegy felhasználás volt, de nagyon kikapcsolt.

Azt viszont egyértelműen meg tudom állapítani, hogy a kedvenc mozimban valami nagyon félrement idén, mert az érdekes filmeket beteszik lehetetlen időpontokra a tömeges horrorokat meg akkora, amikor a dolgozó ember is el tud menni.

 

Ezeket néztem otthon

Sorozatok

  1. Varázslók a Waverly helyből (2007–2012) | 4. évad 16. rész – 4. évad 27. rész; Férjjel
  2. A Grace klinika (2005–) | 18. évad 10. rész – 20. évad 10. rész
  3. Geek Girl (2024–) | 1. évad1. rész – 1. évad 10. rész; Férjjel
  4. Gólkirályság (2023–) | 2. évad 6. rész – 2. évad 10. rész; Férjjel
  5. Selena + Chef (2020–) | 1. évad 5. rész – 3. évad 4. rész; részben Férjjel
  6. Emily Párizsban (2020–) | 4. évad 1. rész – 4. évad 5. rész; Férjjel
  7. Vámpírnaplók (2009–2017) | 2. évad 9. rész – 2. évad 14. rész
  8. Új csaj (2011–2018) | 1. évad 7. rész – 2. évad 6. rész
  9. Gyilkos a házban (2021–) 4. évad 1. rész; Férjjel
  10. Így jártam anyátokkal (2005–2014) | 1. évad 1. rész
  11. A hivatal (2005–2013) | 1. évad 1. rész – 1. évad 2. rész; Férjjel
  12. Dr. Csont (2005–2017) | 1. évad 2. rész – 1. évad 4. rész

 

Nagyon durva, de sikerült 12 féle sorozatba beletekintenem, ami szerintem rekord az eddigiekhez képest. Jó, mondjuk akkor lennék vele igazán elégedett, ha csak akkor kezdtem volna bele újba, ha már befejeztem egyet, de sebaj.

Durva belegondolni, hogy hány részt ölel fel egy hónap, és mennyire sok időm megy el velük, amit használhatnék másra is. Nem sajnálom magamtól, nem erről van szó, de azért ez már lehet, egy csöppet túlzás. Majd meglátjuk, mennyire sikerül visszavenni.

 

Filmek

  1. Fifty Shades of Blue (2012) | 2024. augusztus 2., 23:52; rövidfilm
  2. Harry Potter és a bölcsek köve (2001) | 2024. augusztus 11., 16:51; Férjjel
  3. Harry Potter és a Titkok Kamrája (2002) | 2024. augusztus 20., 14:09; Férjjel
  4. Nézz mindkét irányba! (2022) | 2024. augusztus 21., 13:59
  5. Harry Potter és az azkabani fogoly (2004) | 2024. augusztus 24., 17:36; Férjjel
  6. Kegyenc fegyenc (2007) | 2024. augusztus 31., 21:00; Anyával, Apával, Férjjel

 

A listát látva szerintem egyértelmű, hogy férjemet sikerült behúznom a HP világába, pont ma (amikor ezt a részt írom éppen) mondta azt, hogy így, hogy én kiegészítem a filmeket plusz tartalommal, amiket én tudok, mert olvastam a könyveket, sokkal élvezetesebb számára is – szóval szerintem fogja folytatni a könyveket.

Nem sok filmet néztem amúgy, az egyedüli a Nézz mindkét irányba! volt, amit azért választottam, mert egyszerűen ki akartam szakadni az epizódokból és érdekesnek tűnt a leírás alapján (az is volt, én Gabe-nek szurkoltam).

 

Színházi élményeim

 

Nem voltam színházban augusztusban, mert ilyenkor a színházak is nyári szünidejüket töltik még kicsit. Ellenben vettem jegyeket szeptemberre és októberre, ami azt is jelenti egyúttal, hogy jön a színház-szezon nálunk is. (Még jó, hogy év elején megbeszéltük, hogy a két jubileumi – Mamma Mia! és Mary Poppins – mellett nem fér bele már más színház…)



Ti miket olvastatok és néztetek augusztusban? Voltatok moziban? Vannak olyan sorozataitok, amiket időről-időre elővesztek?

Nekem a képernyőidőmet, amit sorozatokkal töltök le kell csökkentem ez már egyértelmű – ebben nagy segítség, hogy az ősz beköszöntével majd szeretnék írni mindenféle történetet. Nagyon szeretem amúgy azt, ha befejezek egy sorozatot és akkor kicsit felszabadultnak érzem magam, de most tudom egyszerűen, hogy írni akarok.

 

Találkozunk legközelebb!

Stella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést. Ha írsz kommentet annak még jobban örülök. Ne feledd, hogy véleményedet félkövér és dőlt betűtípussal tudod formázni, illetve linkeket is betehettek - a szokásos módon.

© Stella L. Brandy || 2012 -