• "Nagyon figyelj, mert a világot
    teszed is azzá, aminek látod."
    Fodor Ákos: Hasadó anyag
  • Kint feljönnek a csillagok, bent bekuckózva olvasol.
    Az én életem a regények, novellák, olvasmányok és személyes történetek által lesz teljes – és ezeket megosztom veled is. Térj vissza bármikor, én itt leszek.
    Stella L. Brandy

Harry Potter könyvek/filmek, avagy miért Piton a kedvencem?

Sziasztok!

Aki ránézett a snitt profilomra tudja, hogy éppen újranézem a Harry Potter filmeket, aki a moly profilomra az pedig azt, hogy újraolvasom a könyveket. Számomra a Harry Potter mind könyv, mind film tekintetében nagyon meghatározó. És most szenteljünk pár mondatot arra, hogy miért Piton a kedvencem – mellette meg arról is mesélek, hogy milyen a kapcsolatom a könyvekkel/filmekkel.

Kéretlen ömlengés, videókkal, fanfic ajánlásokkal és őszinte véleménnyel. Ha érdekel, tarts velem. Eléggé SPOILER gyanús lesz ez, szóval, aki nem olvasta/látta a sorozatot az most csukja be a szemét és akkor térjen vissza, ha már megnézte/elolvasta. Merthogy kíméletlenül téma lesz az egész.

 

Ma kifutott a londoni King's Cross pályaudvar 9 és 3/4. vágányáról a Roxfort Expressz. Én is megkaptam a levelemet még pár éve, de a vonathoz ezidáig még nem sikerült eljutnom. De jelenleg rengeteg diák tart a kastélyba és ennek örömére megosztom a véleményemet a könyvekről, a filmekről és Pitonról – előre szólok, nem lesz rengeteg mondat egyiknél sem, mert azokat későbbre tartogatom.

 

Harry Potter könyvek

Nos, én tipikusan az vagyok, aki a Félvér herceget olvasta először, mert az édesanyja nem volt hajlandó elmondani, hogy mi van a filmben (éppen nem voltunk mozi közelben) és így elolvastam. Aztán fogtam az egész sorozatot és kiolvastam. Legalább kétszer, eddig. És nem bántam meg, mert a könyvek sokkal jobbak.

Jó, én alapvetően az a típus vagyok, aki szerint a könyvek nagyobb mozgástérrel rendelkeznek olyan tekintetben, hogy nem köti őket az idő a történetmesélésben. Szóval a könyvek sokkal részletesebbek egyes tekintetben és ez így van rendjén.

Emlékszem, mikor elsőként kezembe fogtam a könyvet (mint említettem fent, a Félvér herceget), nos akkor rögtön Piton-fan lettem, mert az ő karaktere már ott megfogott. Nagyon érdekelt minden a varázslóvilágban és egyszerűen pehelykönnyűnek éreztem a belemerülést a világba.

Hozzátenném itt szépen csendben, hogy nagyon sokat hozzá tud tenni az olvasmányélményhez John Williams zenéje, szóval érdemes berakni háttérmuzsikának, ha tudtok zene mellett olvasni.

 

Harry Potter filmek

Szeretem a filmeket. Szerintem kifejezetten jól sikerültek és külön öröm volt látni felcseperedni a gyerekeket és nem külön gyerek, külön felnőtt szereplőket látni. Igazából szerintem mindenki nagyon jó volt még úgyis, hogy egyes karakterek idősebbek voltak, mint a könyvben (pl. Piton).

Igazából minden egyes alkalommal, amikor a filmek bármelyikét nézem azon gondolkozom, hogy a valóságban milyen lehet ott tanulni – szigorúan nem Harry Potterként, mert úgy életveszélyes. Nem tűnik túl biztonságosnak és a filmekben is megjelennek a jellegzetességek, mint pl. a szeszélyes lépcsők. Elképesztő munka lehetetett leforgatni a filmeket és még ha sok háttérmunka is volt, azért azt el kell ismerni, hogy a varázsvilágban nagyon sok minden nem megszokott – ezért is remélem, hogy a sorozat majd még inkább részletes lesz.

Mindegyik rész igyekezett könyvhű lenni, de azért kimaradtak részletek, amik miatt talán kevésbé összetettek a filmek – és a negyedik résztől igazán komor is az egész enteriőr, ami a könyvekben ellensúlyozva van valamennyire a különböző viccelődéssel.

 

Snape, Snape, Severus Snape

Már a könyvekben is Piton volt a kedvencem, Alan Rickmanért meg odáig voltam Nem, nem apa-komplexus ez, szimplán kifejezetten jó színésznek és Pitonnak gondoltam mindig is. De Piton az a karekter, aki annyira komplex, hogy az emberek imádnak hozzá kötni történeteket és írni. Például Snanger történeteket, amikben Hermione és Piton boronálódnak össze – ezek a kedvenceim.

Szeretem az összetett karaktereket, főleg, ha az információadagolás nem az utolsó pillanatra marad, de akkor egy tőrdöféssel az ember szívébe mártódik az igazság. Piton esetében a könyvek és filmek terén is megjelenik a Harry-utálat és Harry-védelmezés, ami az utolsó pillanatokig nem egyértelmű. Rowling azt nyilatkozta, hogyha Piton nem szerette volna mindvégig Lilyt, akkor nem érdekelte volna Harry – szerintem ez nem teljesen igaz.

Az a helyzet, hogy a filmekből nem derül ki, hogy miért romlik meg a kapcsolata Lilyvel, de a könyvekből kiderül: Piton a legrosszabbat mondta a lánynak, sárvérűnek nevezete és nem kért a segítéségéből. Itt megegyezném, hogy nem kedveltem James Pottert, akkor sem, ha felnővén levetkőzte a bántalmazó énjét. És Lilyt sem értem, hiszen ismerte Perselust, tudta, hogy milyen élete volt, látta mit műveltek vele a Tekergők és egy rossz szó után otthagyta – nem hinném, hogy egy sokéves barátság ennyivel megszakadhatna.

Igazából Pitonnal kegyetlenül elbántak fiatal és felnőtt korában is. Például Dumbledore kérése, hogy ő ölje meg egy nagyon meghatározó részlet – és tudom, hogy a Megszeghetetlen eskü is kötötte Pitont, de azért nem fair, hogy ennyi terhet pakoljunk valaki nyakába.

Amúgy, észrevettétek, hogy mindig Dumbledore és Voldemort vannak említve, mint a legnagyobb mágusok, miközben Piton tudása Voldiénál tuti nagyobb. Olyanokat tud, amiket egyik varázsló sem az említettek közül. Nagyon tehetséges nem csak a bájitalfőzésben, de az átkokban is. Rettentően keveset mutatott meg magából és mégis képes volt túlélni Voldemort mellett kémként a legutolsó pillanatig.

De hazudnék, ha nem mondanám azt, hogy a fanfictionök nem tettek hozzá ahhoz, hogy ő legyen a kedvencem. Azokban még pluszban úgy eltalálták a karakterét, hogy öröm őket olvasni – főleg azokat, amikben nem lett nagyon karakteridegen.

 

Fanfic ajánló

Mint említettem, nagyon szerettem (és szeretek) fanfictionöket olvasni HP világában, ezen belül is a Snanger az általam kedvelt kategória – szóval itt most rengeteg ilyet fogtok látni. Az itt felsorolt írók amúgy minden irományát jószívvel ajánlom, mert tök jókat írnak és láthatjátok is, hogy többektől többet is felsoroltam.

Nekem az Örökség a kedvencem és a Hullámtörés, de minden itt felsoroltat olvastam legalább kétszer. Szerintem olvassátok el őket, ha érdekel a párosítás, mert jókat lehet rajtuk szórakozni és a legtöbb igazán gyorsan olvastatja magát – miközben a HP hangulatát maximálisan hozza.

 

Örökség írta: Snapefan

Perselus Pitonnak egy nem várt örökség pottyan az ölébe, amivel nem biztos, hogy képes egyedül megbirkózni.

 

Házaspárbaj – avagy minek iszik, aki nem bírja? írta: Snapefan

Két, egymással folyton veszekedő tanerő, egy küldetés, egy város, egy átmulatott éjszaka és annak következményei.

 

Tudsz titkot tartani? írta: Etti

Mindenkinek megvannak a titkai, amiket félve őriz, és a világ minden kincséért sem árulná el azokat. Hermione az évek során számtalan apró titkot kreált magának, és mindet mélyen magában tartja. Van egy aranyigazság: Amit már két ember tud, az nem titok többé. Erre a fájdalmas igazságra Hermione is rájön, úton a Roxfort felé, hogy valóra váltva szíve vágyát, betöltse a bájitaltan professzori állást. Nem is sejti, hogy többé nincs biztonságban semmi sem, amit eddig mélyen elhallgatott a barátai elől. A vonatúton a fecsegősziruppal turbósított kávé elfogyasztása után a legféltettebb titkait is kiteregeti egy vadidegennek, szörnyűségesen kínos helyzetbe hozva ezzel magát. Mi történik akkor, ha az ismeretlen férfi, nem is olyan idegen? Mit csinál egy olyan ember, akinek minden vágya megszabadulni a kellemetlenségtől, ami Hermione személyében jelenik meg az életében? Talán kezdjen el beszélni? Vagy fordítsa a maga hasznára azt, amit megtudott? A történet nem veszi figyelembe a hetedik könyv eseményeit!

 

Hullámtörés írta: mrsppiton

Voldemortnak vége, a varázsvilág azonban nem nyugodhat. A Minisztérium felelőtlenül hoz döntéseket, a régi, békebeli idők rendjét pedig drasztikus változásokkal igyekeznek visszahozni. A házasságról szóló rendelet minden huszadik életévét betöltött hajadon, illetve nőtlen személyre érvényes, ez alól pedig az Arany Trió egykori tagjai sem kivételek. Hermione rosszul választ, férje pedig a végső csata során megözvegyült Lucius Malfoy lesz, aki a történtek ellenére továbbra is szívből gyűlöli a tisztátlan vért. Hermione pokoli hónapokat él át, egy napon azonban tragédia történik: régi ellenlábasa végez a Malfoy család fejével. A végrendelet pedig egyszerű és világos: az időközben állapotossá vált Hermione a továbbiakban Perselus Piton gondjára van bízva, az egyetlen emberre, akiben Lucius életében megbízott. És hogy mi sül ki ebből? Az öt fejezetes történet végén kiderül. :)

 

Visszatérés – két fő részére írta: mrsppiton

Hermione és barátai a hetedévüket töltik a Roxfortban, és bár Voldemortot hónapokkal azelőtt legyőzték, mindez azonban nem jelenti a felhőtlen élet kezdetét, legalábbis az Arany Trió tagjai számára nem. A probléma forrása Perselus Piton, aki még mindig különösen nagy ellenszenvvel viseltetik a három barát iránt. Egyik nap a konfliktus Hermione és a professzor között túlságosan elfajul, az ügybe Dumbledore is kénytelen beleavatkozni, persze a maga nem túl szokványos módján. A saját maga által készített - még sosem szabadalmaztatott - bájitalát fondorlatosan megitatja az érintettekkel, akik néhány órával később a múltban találják magukat, Piton professzor hetedéves korában. Perselus nemhogy kénytelen újraélni a gyűlölt iskoláséveket, még Hermione társaságát is kénytelen elviselni, aki hollóhátas diákként próbál beilleszkedni a számára teljesen ismeretlen világba. Miközben közösen keresik a visszatérésükhöz szükséges ellenbájitalt, talán más felfedezéseket is tesznek; egymással kapcsolatban.

 

Fekete tea és barackvirág írta: Abeth

Néha egy egész élet kell hozzá, hogy valaki megtanulja mesterien értelmezni a teát.

Hermionét meghívják a neves Hamuvirág versenyre, ahol feltörekvő teakészítők vetik össze tudásukat mesterek előtt. Azonban, amikor az első forduló ideje eljön, nem várt személyt tud a bizottság tagjai között, régi mesterét: Perselus Pitont. Megpróbálja elkerülni a férfit, azonban úgy tűnik, hogy minden út hozzá vezet. Vajon egy csésze fölé hajolva, milyen sorsot szánna nekik a tea?



Ti szeretitek a Harry Pottert akármilyen formában? Ki a kedvenc szereplőtök? Mit gondoltok Piton karakteréről? Szoktatok fanfictiont olvasni? Mik a kedvenceitek?

 

Találkozunk legközelebb!

Stella

 

4 megjegyzés:

  1. Mi is pont újra nézzük a Harry Potter filmeket a párommal (már ez a 2. hetünk, hogy újra nézzük és nem unjuk. :D), pluszban én még újra elkezdtem olvasni magyarul a könyveket, mert angolul nemrég fejeztem be a Tűz Serlegét.
    Mindig öröm mást is találni, aki ennyire nagy Harry Potter fan! Piton nekem is nagy kedvencem lett az elmúlt évek során, sokszor amolyan meg nem értett karakter, akiről jó lett volna még többet megtudni. Én még mindig azt mondom Voldemort és Dumbledore után ő is nagyon erős varázslónak számított.
    Személy szerint nekem a Snanger páros nem jön át, bár olvastam már velük 1-2 jó történetet (jelenleg is olvasom Abeth történetét, amit nagyon imádok). Én mondjuk hatalmas Dramione shipper vagyok, számomra ők az OTP (One True Pairing). Velük olvasok fanficeket és írok is (mikor van időm meg nem lustálkodok). Én már nagyon sok fanficen túl vagyok és nem bánom, valahogy hihetetlenül jó fanfic írók vannak a HP-fandomban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, a mai nappal be is fejeztük a filmeket. Kedvem volna elölről kezdeni, de most beérem a könyvekkel és a fanfickekkel.

      Pitonról azért szeretek ficet olvasni (főleg a jókat), mert abba belecsempésznek háttértörténetet is, ami annyira hangulatossá teszi az egészet és annyira jó róla sokat olvasni. Ő tényleg nem csak tehetséges, hanem erős varázsló is volt, akárki akármit mondjon.

      Sokaknak nem jön be, de ez is teljesen érthető. Piton egy olyan karakter, aki tényleg illett volna Hermionéhoz (a könyvbéli inkább, mert ott fiatalabb ugyebár), de valaki ezt nem tudja megérteni.
      A Dramione párost is szeretem, szerintem ők is jók lettek volna együtt és a fickekben tök szépen meg van oldva, hogy mégis hogyan lesznek egy pár.
      Én is rengeteg fanficet olvastam, konkrétan anno még angolul is belekezdtem, ez biztosan kilencedik második felében volt, mert kilencedikben kezdtem angolt tanulni :D Több HP-t mint Alkonyatot olvastam az biztos, bár mindkettő nagyon ment egykor - a HP viszont valami olyat kezdett el véleményem szerint, ami megalapozta igazából a fanfic írás alapjait.

      Törlés
  2. Pár hónapja nézettem végig a párommal a HP filmeket, mert nem látta :O
    De nemsokára újra akarom majd olvasni a könyveket, most hogy én csaptam le rá otthon, és hoztam el költözéskor – hehe :D többi hp fanficem miatt amúgy is kéne.

    HP nekem nagyon meghatározó volt az életemben mindig is. Kisgyerekként, mikor még nem tudtam olvasni, anya minden este felolvasott nekünk egy fejezetet vagy ebből, vagy a Gyűrűk urából. Rettenetes volt, mikor valami végkifejletnél voltunk és csak egy fejezet volt olvasva :D úgyhogy amint megtanultam olvasni, ő volt az első könyv talán a Pál utcai fiúk után, amit elolvastam. Imádom mai napig is.
    Jövőre párommal szeretnénk elmenni Skóciába, de útba ejtenénk a Warner Bros stúdiót. Remélem, hogy sikerül, addig még szerzek egy talárt magamnak :D

    Meg hát én nagyba Hogwarts Legacyzok, nem érdekel, hogy kijátszottam, Roxfortot imádom bebarangolni :D várom nagyon már, hogy jöjjön a Legacy 2.

    Na és Piton... Kicsit vegyes érzéseim vannak a könyves Pitonnal szemben. Mert abszolút bullyingolta Harryt sok-sok éven át. Én értem, hogy Jamest látta benne, a saját iskolaévet, az elveszett szerelmét, na de akkor is amit könyvben művel szegény gyerekkel... Filmekben viszont imádtam, Alan rickman legendásan alakította. És az tény, hogy Piton erős varázsló, hisz saját átkai, saját főzetei voltak. Voltak teóriák, hogy a halálos ereklyéket Voldemort, Harry és Piton reprezentálja amúgy.

    Hogy milyen shipeket szeretek a HP fandomban? Nálam ez amúgy tök későn ért meg, sosem voltam nagy drarry fan, de miután írtam egyet, megkedveltem őket, vagy a wolfstar is ilyen. Oké, Bellamione-t imádom, meg ha jól van megmagyarázva, tomione is jöhet :D Uhh tominny még * - * rengeteg fanficen vagyok túl, nagyon sok jót találni a fandomban :3

    Végezetül nagyon szépen köszönöm az említést <3 nemsokára fog is érkezni a Ftéb következő fejezete!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem látta?! Akkor jó, hogy ezt a hiányt bepótoltattad vele :D
      Én majd a a hivatalos lexikont fogom átforgatni, hogy hitelesebb legyen a ficem.

      Én is szeretnék elmenni Skóciába, remélhetőleg 2 év múlva elmehetek oda és a Harry Potter stúdióba is (ha tudsz valami jó ötletet, hogyan lehet a legjobban lefoglalni a dolgot szólj, mert nekem ötletem sincs). Ez a szülinapi ajándékom lesz elvileg :)

      A Legacy rám még vár, de talán csak karácsonyig, mert mindenképpen Xboxon akarok vele játszani (kontrollerem már van, mert PC-n is játszok néhány játékot), de ahhoz kell a konzol is. :D De már nagyon várom. A Quidditch játékkal, ami most jött ki már játszottam, kellőképpen béna vagyok benne, de élvezem. VÁrom a Legacy 2-t és remélem, egyszer eljutnak odáig a készítők, hogy legyen majd Harry-korabeli rész is, az nagyon szuper lenne - Pitonnal, meg mindenkivel :D

      Én "szeretem" (ez nem a legjobb szó rá) a könyves Pitont is, de ezt úgy mondom most, hogy már ismerem az egész sztorit, így kicsit másabb érzések vannak bennem. Alan Rickman mindörökké az egyik kedvenc színészem marad, mert zseniálisan alakította Piton (és minden más szerepét is), tökéletes választás volt szerintem, mégha ebben a tekintetben nem maradtak könyvhűek a készítők. Érdekes, mert amikor ficet olvasok vagy éppen írok, akkor Piton Rickmanként jelenik meg előttem, de könyvkorúan.

      Énem nem vagyok az LMBTQ ellen (Magnus és Alex pl. az egyik legnagyobb shippem már hosszú évek óta), de a drarryt sosem értettem :D A tomione-t és és a tominnyt én is szeretem.

      Igazán nincs mit, nagyon szeretem a történeted és kíváncsi vagyok még mit tartogatsz nekünk :)

      Törlés

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést. Ha írsz kommentet annak még jobban örülök. Ne feledd, hogy véleményedet félkövér és dőlt betűtípussal tudod formázni, illetve linkeket is betehettek - a szokásos módon.

© Stella L. Brandy || 2012 -