• "Nagyon figyelj, mert a világot
    teszed is azzá, aminek látod."
    Fodor Ákos: Hasadó anyag
  • Kint feljönnek a csillagok, bent bekuckózva olvasol.
    Az én életem a regények, novellák, olvasmányok és személyes történetek által lesz teljes – és ezeket megosztom veled is. Térj vissza bármikor, én itt leszek.
    Stella L. Brandy

Július || Körforgás write TAG

Sziasztok!

Itt is a következő hónap write tagje, amit én nagyon vártam. Ezt éreztem eddig a legnehezebbnek, pedig szeretek leveleket írni (még van ilyen novellám is), de valahogy mégse találtam a jó válaszokat ide sokáig. Remélem, az augusztusi témát könnyebben fogom majd venni, de azért a júliusit is sikerült megszülnöm.

 

Szabályok

  • Bármikor csatlakozhatsz – a korábbi hónapok kitöltése nem kötelező, de persze szabad.
  • Másold be a szabályokat és a kérdéseket a bejegyzésed elejére!
  • A linktree segítségével jelöld a játék ötletgazdáját!
  • Ha másnál láttad a taget, linkkel jelezd, hogy tőle hoztad!
    • Abeth hívott ki még januárban, aminek nagyon örülök.
  • A játék platformfüggetlen – bárhol találkoztál vele, átviheted magadhoz, akkor is, ha más platformon vagy aktív.
  • Jelölni szabad, de nem kötelező – beszállhatsz akkor is, ha senki nem hívott ki, és neked sem kell másokat jelölnöd. De ha szeretél meghívni embereket, megteheted, csak értesítsd őket.
  • A bannert vinni szabad, de nem kötelező.
  • Válaszolj a kérdésekre! (Ha van +1-es, azt se felejtsd ki!)
  • Ha van ötleted, használd ki a +1 lehetőséget! (nem kötelező)
  • Ha van kedved, kommenteld akár az ötletgazdához, akár ahhoz, akinél láttad a taget, hogy kitöltötted, hátha bekukkantanak hozzád! ;) 

 

Július - Levél

Kérdések

  1. Szerepel-e bármelyik történetedben levél? (akár hagyományos, akár elektronikus)
  2. Ha egy karaktered levelet írna neked, ki lenne az és mit írna? (Ha van kedved, meg is írhatod és megoszthatod a levelet.)
  3. Ha te levelet írnál egy karakterednek, akkor kinek és mit írnál? (Ha van kedved, megírhatod és meg is oszthatod.)
  4. Van, hogy egy levelet együltőhelyünkben megírunk, de olyan is, hogy több napig tart, esetleg még külön dátumozzuk is, hogy másik napon, később folytatjuk az írást. Te hogyan, mennyi idő alatt írsz meg egy-egy részt/fejezetet?
  5. Néha egyszerű, letisztult lapot küldünk, néha kidekoráljuk rajzokkal, matricákkal a papírt. Te a történeteidnél hogy állsz ezzel? Csak a szöveg, hisz az a lényeg? Vagy szeretsz képeket, zenét, bármit gyűjteni, esetleg meg is mutatni?

+1 Bármit kérdezhetsz, ami a hónaphoz vagy az ahhoz választott témához kapcsolódik. (De ne felejtsd el ezt a szöveget is bemásolni, hogy a te jelölted is kitalálhasson valamit!)

 

Válaszok

1. Szerepel-e bármelyik történetedben levél? (akár hagyományos, akár elektronikus)

Igen, szerepel és ha jobban belegondolok elég sok történetemben méghozzá. Szeretem a hagyományos levelet felhasználni a történeteimben, mert szerintem az mindig nagyon jól tud jönni. Most nem fogom konkrétan leírni melyik történetekben milyen szempontból használom, mert itt-ott a cselekményt ténylegesen befolyásolja.

 

2. Ha egy karaktered levelet írna neked, ki lenne az és mit írna? (Ha van kedved, meg is írhatod és megoszthatod a levelet.)

Hűha, hát szerintem az összes saját karakterem és azt írnák, hogy „Ne csináld már ezt/Írd meg a történtünket végre”. Viccet félretéve tényleg mindegyiknek lenne oka írni nekem valamiért. Talán Helaine lenne az, aki tényleg tollat ragadna és megírná, hogy mit gondol az aktuális helyzetéről – és szerintem segítene is néhány háttérinfóval.

 

3. Ha te levelet írnál egy karakterednek, akkor kinek és mit írnál? (Ha van kedved, megírhatod és meg is oszthatod.)

Cathy lenne az, akinek levelet írnék, mert szerintem neki lenne rá szüksége a legjobban. Szerintem megírnám neki, hogy van értelme az életének és mennyire büszke vagyok rá, hogy annyi mindennel a háta mögött még talpon van. Megírnám neki, hogy a legnagyobb kalandok, a barátságok és minden jó még előtte van. Ne adja fel, mert semmi sem elérhetetlen számára, csak akarnia kell még egy kicsit.

 

4. Van, hogy egy levelet együltőhelyünkben megírunk, de olyan is, hogy több napig tart, esetleg még külön dátumozzuk is, hogy másik napon, később folytatjuk az írást. Te hogyan, mennyi idő alatt írsz meg egy-egy részt/fejezetet?

Az jelentősen függ attól, hogy milyen hangulatban ülök le a gép elé. Ha azon történetem azon részét írom, ami aktuálisan a fejemben van és meg akarom írni, akkor leheletkönnyen haladok és 1-2 órán belül megírok nagyjából 1-1,5 fejezetet – attól függően, hogy mennyire sikerül leküzdenem a már korábban említett szószámos kényszerem.

 

5. Néha egyszerű, letisztult lapot küldünk, néha kidekoráljuk rajzokkal, matricákkal a papírt. Te a történeteidnél hogy állsz ezzel? Csak a szöveg, hisz az a lényeg? Vagy szeretsz képeket, zenét, bármit gyűjteni, esetleg meg is mutatni?  

Régen, mikor az volt a „divat”, hogy leírások helyett ruhaösszeállításokat böngésztünk és betettük képként a bejegyzésbe olyan hangzatos képaláírásokkal, hogy „Ezt viselte Cherry, amikor találkozott Emmett-tel”, nos akkor azért rászoktam én is arra, hogy vizuális segítséget kérjek – azonban már saját magam részére és nem a bejegyzés ékköveként.

Leginkább idézeteket (pl.: egy adott szerzőtől vagy dalszövegekből vagy más, a fejezethez passzoló, történetekből) szeretek amúgy az egyes fejezetekhez párosítani és azokat szívesen meg is osztom. Illetve már majdhogynem mindegyik történetemhez van Spotify lista és Pinterest tábla is, mert imádom a vizuálitást.



Töltsétek Ti is ki a TAG-et, vagy, ha már kitöltöttétek, akkor kommentben tegyétek be, mert kíváncsi vagyok a válaszaitokra.

 

Találkozunk legközelebb!

Stella

2 megjegyzés:

  1. Kicsit el vagyok havazva, de örültem, hogy pont idetaláltam!

    He-he, én is arra gondoltam, hogy a karakterek azért írnának, mert foglalkozzak már velük :D ez van, ha sok az ötlet.
    Uh, de tetszik a Helaine név, olyan szépen hangzik, ő melyik történet?

    nem is rossz, sőt, 1-2 óra alatt 1-1,5 fejezet? Én örülök, ha pár száz szót egymás után tudok fűzni XD legjobb esetben is 1 teljes fejezet nálam 1-1,5 nap. Tök érdekes.

    ahh, a ruhaösszeállítások, amúgy azt még wattpadon egyesek mai napig is használják leírások helyett :DDD sőt, teljes kinézetleírások helyett is vannak képek. Kinek mi :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyenek ezek a karakterek :D

      Helaine a Kitaszított család szereplője lesz. Majd lesz karakterbemutatós bejegyzésem valamikor és abban elmesélem mi volt eredetileg a neve és miért változott meg.

      Jó, de én nem 500000+ szót pötyögök be egy fejezetnek :D Mondjuk ehhez tényleg el kell, hogy kapjon a flow (meg az se utolsó, hogy legyen időm).

      Nem mondod, hogy még van aki használja??? :D Jesszus, hát komolyan, lehet, olyanokat kéne nekünk is írni, gyorsabban meglennének a fejezetek xD

      Törlés

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést. Ha írsz kommentet annak még jobban örülök. Ne feledd, hogy véleményedet félkövér és dőlt betűtípussal tudod formázni, illetve linkeket is betehettek - a szokásos módon.

© Stella L. Brandy || 2012 -