• "Nagyon figyelj, mert a világot
    teszed is azzá, aminek látod."
    Fodor Ákos: Hasadó anyag
  • Kint feljönnek a csillagok, bent bekuckózva olvasol.
    Az én életem a regények, novellák, olvasmányok és személyes történetek által lesz teljes – és ezeket megosztom veled is. Térj vissza bármikor, én itt leszek.
    Stella L. Brandy

Olvasmányaim, film- és sorozatnézéseim || 2024. június

Sziasztok!

Hát, egyértelműen nem az olvasásé volt a főszerep ebben a hónapban, de cserébe sorozatokkal nagyon haladtam. Nem szomorkodom, hogy az olvasás kicsit háttérbe szorult, mert tök fölösleges azon rágódni, hogy mennyit olvastam. Filmek terén eléggé leapadtunk, de biztosan köze van ehhez annak is, hogy totál fáradtak voltunk a hétvégék nem pihenéssel való töltése végett.

 

 

Olvasmányaim

Ezeket olvastam

 

El sem hiszem, hogy sikerült darab és oldalszám tekintetében felülmúlnom az előző hónapot – igaz, alig. Júniusban felrúgtam egy kicsit a terveim és nagyon jól tettem, mert kifejezetten élveztem a nyári könyvekbe való beleugrást.

Az Ezüsthíddal nem haladtam túl jól és ez minden bizonnyal amiatt volt, hogy nagyon elnyújtotta az írónő az egyik szálat. Maga a történet tetszett, de valahogy inkább volt romantikus regény, mint paranormális-nyomozós-romantikus. És a végét soha nem fogom megbocsájtani.

A Napfényes galéria New Yorkbant azért olvastam ki, mert tudtam, hogy az belefér még a hónapba. Igazából a későbbiek ismeretében ez a novella olyan, mintha az írónő csak néhány alap momentumát akarta volna a lapokon megjeleníteni Évi történetének.

A bevezető novella után nagy reményekkel ugrottam bele az Apró bolt a sétányonba, mert szükségem volt egy kis balatoni hangulatra. Igazából pontosan azt kaptam, amire számítottam – Balaton, nyár és egy csipet romantika.

Folytattam az Újrakezdők sorozatot, az Árnyas kávézó a szomszédban kicsit másabb volt, mint az előző rész, de Nóri is egészen más, mint Évi. Örültem annak, hogy másabb az alapsztori és egészen megszoktam, hogy a történet csak félig van lezárva és folytatódik majd mellékszálként Gabi történetében.

 

Saját könyvek olvasottsága

41,64% 41,16%

 

Hahaha, azt hittem, hogy majd szárnyalok felfelé a könyveim olvasottságával, csak éppen azzal nem számoltam, hogy egy újabb olvasási válság alakult ki nálam bár ezt magamnak köszönhettem – ezt majd később megtudjátok, hogy miért, de a bloghoz van köze – és, hogy a Könyvhéten ennyi minden kerül hozzám. No, mindegy, hátha sikerül kicsit feljebb tornáznom majd az elkövetkezendő hónapokban, míg nem jön a Könyvfesztivál.

 

Beszerzések

 

Az árak, amiket én vettem, kivételesen nem pontosak, mivel nem tudom, hogy mennyi volt egy-egy könyv, hiszen Könyvhéten vettem őket. Igazából nagyjából erre számítottam, mert ez a könyves ünnep mindig ilyen könyvbeszerzést vált ki belőlem.

 

Beszereztem másnak

 

Az árak most kivételesen nem pontosak, mivel nem tudom, hogy mennyi volt egy-egy könyv, hiszen Könyvhéten vettem őket. Bizony, másoknak is beszereztem néhány kötetet, amiknek nagy részét én is fogom olvasni.

 

Tervek

 

Töröltem a terveimet, mert rájöttem, hogy itt az ideje kicsit nyár-üzemmódot alkalmazni és olyan könyveket olvasni, amik ezt az érzést erősítik. A fenti könyveket mind úgy választottam ki, hogy vagy a sztori vagy a borító tükrözze a nyáriasságot.

 

Film- és sorozatnézéseim

Ezeket néztem moziban

 

El sem hiszem, de sikerült nem kidobni az ablakon pénzt januárban azzal, hogy vettünk ajándékjegyeket. Az utolsó pillanatban ugyan, de végül elmentünk egy második filmre is júniusban.

Az Agymanók 2-t már nagyon vártam, mert az első rész nagyon tetszett – igen, én szeretem felnőtt fejjel is az animációs filmeket. Ez a folytatás nem volt rossz, igazán örültem neki, hogy nem ugyanaz a forgatókönyv, illetve, hogy az alap érzelmek nagyobb szerepet kaptak és nem csak Derű és Bánat. Jelzem, Derű mintha nem tanult volna az első részből és megint parancsolgatott, de aztán minden a helyére került.

A Bad Boys – Mindent vagy többet az a film, amit azért szerettem volna megnézni, mert az előző részt is moziban néztük meg és tök jó volt. Ez a rész még jobban tetszett, mert nem feledkeztek meg az előzőben megjelent szereplőről. Izgalmas volt, vicces volt és pontosan ezt vártam egy mozizástól.

 

Ezeket néztem otthon

 

Június elején sikerült megnéznem annyi epizódot, hogy megkaptam a „Sok epizód 2024-ben” plecsnit. Ez azt jelenti, hogy már több, mint 800 epizódrészt néztem meg január óta – így jár az, aki nem órás hanem húsz perces epizódhossz mellett teszi le a voksát.

Befejeztük az Agymenőket, ami keserédes volt, hiszen újra lezártuk ezt a nagyszerű sitcomot. Olyan hihetetlen, hogy csak úgy ledaráltuk és keresni kellett mást. A szívemhez nőttek a szereplők.

Folytattam a Szívek szállodáját, amit ebben a hónapban sikerült befejeznem. Lorelai és Rory kapcsolatának alakulása kedvenc és jó volt látni, hogy kicsit komolyabb lett a párbeszédük – bár a mosolyszünetnek nem örültem. A végén szerintem elhibázott döntés volt a Rory-Logan szál ilyesfajta alakulása.

Folytattam a Jackie nővért is, mert szerettem volna a várható lekerülés előtt befejezni – nem akartam sehonnan vadászni a maradék részeket. Az utolsó évadot nem szerettem, mert valahogy ellenment mindannak, amit előtte fejlődésként láttam.

Az Agymenők után a következő közös sorozatunk Férjjel a Varázslók a Waverly helyből lett. Sokkal másabb felnőtt fejjel nézni, kevésbé átütő és másképp látom a dolgokat – valahogy tiniként sokkal viccesebbnek tűnt. Persze még így is humoros és leköt, de azért furcsa így ennyi év után.

Végre folytatódott A Bridgerton család 3. évada, amit szinte egy nap alatt megnéztünk. Sokkal jobb volt ez az évad, mint az előző és izgatottan vártam a végkifejletet, pedig egyértelmű volt már az elején.

Folytattam A Grace klinikát is, amire nem számítottam – azt terveztem, hogy a Szívek szállodája után tartok egy kis pihenőt. Igazából azért vetemedtem erre, mert szeretném beérni magam és már annyira közel vagyok a 20. évadhoz (amit még nem láttam), hogy nagy levegőt vettem és belevágtam a folytatásba.

Ha nyár, akkor egészen biztosan Egynyári kaland, ami már szokás nálunk és nagyon vártam, hogy újra eljöjjön ez a pillanat. Igazából az első évad a legjobb, igazi nyári feeling és Balaton – a tökéletes párosítás. A második évad jön júliusban.

Hónapok teltek el, de végül befejeztük A nulláról kezdvét. Ez egy nagyon szomorú sorozat, nagyon nehéz, de nagyon szép. A negyedik résztől instant sírás az egész és még a boldog pillanatokban is tudod, hogy a vége mi – elképesztően nehéz lehetett Tembinek.

Tudtam, hogy a sorozat után a plusz minisorozatot is meg fogom nézni, így a Szívek szállodája – Egy év az életünkből is megnézésre került. Ezúttal a férjem is becsatlakozott, mert ezeket a részeket még nem látta. Néztem volna még egy kicsit többet.

 

Még mindig a Sam Rockwell plecsnire hajtok – bár ebben a hónapban nem néztem régi filmeket vele –, amihez összesen 40 filmet (sorozat is beleszámít amúgy) kell megnéznem, amiben szerepel – júniusig már 25 filmet láttam. A hónapban pedig az alábbi filmekkel gazdagítottam magam, ami elég kevésre sikeredett, de helyette sorozatokat néztem.

Végre megnéztük a Mindenki megvan filmet, amiben Sam komolyabb oldalát ismerhettük meg. Ez a film elég nehéz és szerintem értelmetlenül húzzák le, hiszen van mondanivalója és egészen egyedi megközelítésben mutatja meg egy apa és felnőtt gyermekei kapcsolatát.

Férjemnek akartam kedveskedni, hogy megnézem vele az összes Zachary Quintós Star Trek filmet, így a Star Trek cíművel kezdtük. Már láttam, de jó volt vele újra megnézni.

Nem hagytuk félbe a közös filmezést és megnéztük a Star Trek – Sötétségbent. Benedict Cumberbatch és Zachary Quinto a két best. Ez sem volt rossz, sőt valamivel jobban tetszett az első résznél.

Természetesen megnéztük a harmadik ST filmet is, a Star Trek – Mindenen túl kevésbé tetszett abban az értelemben, hogy nem repdestünk az űrben annyit, viszont talán ez volt a legérzelmekre építőbb – már Spock és Uhura tekintetében. Remélem, tényleg megvalósul a negyedik rész.

Megnéztünk egy Sam Rockwell filmet is – amikkel sajnos leálltunk az utóbbi időben – méghozzá  A te eseted címűt, amiben kb. 10 percet szerepel, de nem baj. Eléggé lehúzzák, pedig amúgy egészen nézhető, egyszer. Tipikus romantikus semmiség, bár tetszett az alapötlet.

 

Színházi élményeim

 

Az év első színházi élménye nem más volt, mint a Mamma mia!, aminek a 10. évfordulós eladását néztük meg. Az első feléből nem mindent láttam, mert egy pasi kitakarta az egészet. De amit láttam, illetve a második fele az nagyon is jó volt. Igaz, hogy negyedik alkalommal néztem meg, de ezt egyszerűen nem lehet megunni.



Azt mondtam, júniusban kevésbé leszek aktív aztán mégsem úgy lett. Viszont a július egészen biztosan kicsit más lesz, ahogyan augusztus első hete is – jön végre a nyaralás. Így a havi zárós bejegyzés egészen biztosan később érkezik júliusról majd, ezt szerettem volna előre jelezni.

Ti miket olvastatok és néztetek júniusban? Voltatok moziban? Vannak olyan sorozataitok, amiket időről-időre elővesztek?

 

 

Találkozunk legközelebb!

Stella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést. Ha írsz kommentet annak még jobban örülök. Ne feledd, hogy véleményedet félkövér és dőlt betűtípussal tudod formázni, illetve linkeket is betehettek - a szokásos módon.

© Stella L. Brandy || 2012 -