• "Nagyon figyelj, mert a világot
    teszed is azzá, aminek látod."
    Fodor Ákos: Hasadó anyag
  • Kint feljönnek a csillagok, bent bekuckózva olvasol.
    Az én életem a regények, novellák, olvasmányok és személyes történetek által lesz teljes – és ezeket megosztom veled is. Térj vissza bármikor, én itt leszek.
    Stella L. Brandy

Olvasmányaim, film- és sorozatnézéseim || 2024. május

Sziasztok!

Hát, egyértelműen nem az olvasásé volt a főszerep ebben a hónapban, de cserébe sorozatokkal nagyon haladtam. Nem szomorkodom, hogy az olvasás kicsit háttérbe szorult, mert tök fölösleges azon rágódni, hogy mennyit olvastam. Filmek terén eléggé leapadtunk, de biztosan köze van ehhez annak is, hogy totál fáradtak voltunk a hétvégék nem pihenéssel való töltése végett.

 

 

Olvasmányaim

Ezeket olvastam

  1. Benina: Milan könyve [290 oldal]
  2. Szurovecz Kitti: Smaragdfény [354 oldal]
  3. Cynthia Hand: Say Goodbye – Amikor búcsúzunk [376 oldal]

 

Micsoda mennyiség, ja, nem. Csoda, hogy ennyit kiolvastam és nem az áll itt, hogy semmit sem olvastam. Én tipikusan az vagyok idén, aki annak is örül, hogyha egy darabot is kiolvas egy hónap alatt.

Befejeztem Milan könyvét, ami nem volt rossz, de határozottan nem ért fel a Bíborhajú első három részével. Nagyon sok potenciál volt benne, de valahogy egyiket sem tudta száz százalékosan meglovagolni.

Megszenvedtem vele, de kiolvastam a Smaragdfényt, ami akár lehetett volna nagyon is jó, de valahogy nem tudta megugrani azt, amit vártam. Konkrétan a könyv feléig csak gyűltek az infók és az akció maga meg max. három fejezet volt.

Az idei év egyik legszomorúbb története a Say Goodbye – Amikor búcsúzunk volt, főleg a szerzői rész elolvasása után. Nem gondoltam volna, hogy ennyire jó lesz ez a könyv, de annyi év után végre levettem a polcról és a szívemet szaggatta szét.

 

Saját könyvek olvasottsága

41,45% – 41,64%

 

Szélsebesen haladok a 45% felé, de szerintem júniusban akkora pofont fogok adni ennek a százaléknak a Könyvhétnek köszönhetően, hogy csak na. Nagy boldogság amúgy ez a százalék, mert a moly ezt már 42-nek jelöli – szeretem a kerekítéseket. Durva, hogy alig haladással az olvasás terén sikerült azért feljebb tornáznom ezt a számot.

 

Beszerzések

  1. Colleen Hoover: Heart Bones – A szív csontjai [0 Ft] || Férjemtől
  2. Laura Taylor Namey: A Cuban Girl's Guide to Tea and Tomorrow – A teázás és a jövő rejtelmei [0 Ft] || Férjemtől

 

Még áprilisban előrendelt férjem két könyvet a KMK-tól – hiszen CoHo-t az kb. mutatás nélkül tudja, hogy meg kell rendelnie, mert azokat tőle kapom –, amik megérkeztek május elején. Nagyon várom már, hogy olvassam őket, bár az még kis idő, mert rengeteg másik könyv várakozik.

 

Beszereztem másnak

  1. Star Wars: A Jedi visszatér – Bizonyos szemszögből [5 243 Ft] || Férjnek
  2. Adam Christopher: A Sithek árnyéka [2 845 Ft] || Férjnek
  3. E. K. Johnston: Királynő végveszélyben [2 495 Ft] || Férjnek

 

Még március végén megrendeltem a Bizonyos szemszögből harmadik részét és, ha már pénzköltési ambícióim voltak, megkérdeztem férjemet, hogy még mit szeretne, mivel a Szukits befejezi a SW könyvek forgalmazását – természetesen ennél jóval több hiányzik a készletből, de ennyit kért márciusban.

 

Tervek

  1. Helena Silence: Ezüsthíd [548 oldal]
  2. L. M. Montgomery: Anne családja körében [348 oldal]
  3. L. M. Montgomery: Anne és a Szivárvány-völgy [292 oldal]
  4. L. M. Montgomery: Anne gyermekei a háborúban [342 oldal]

 

Júniusra úgy döntöttem, hogy nem fogok újabb könyveket felpakolni és megpróbálom kiolvasni azokat, amiket már magam előtt tolok – nem, nem azért, mert nem akarom őket olvasni, hanem mert egyszerűen nem úgy jött ki az elmúlt időszakban a lépés, hogy szárnyaljak az olvasás terén.

 

Film- és sorozatnézéseim

Ezeket néztem moziban

  1. A kaszkadőr (2024) | 2024. május 6., 17:15; Férjjel
  2. Képzeletbeli barátok (2024) | 2024. május 21., 17:45; Férjjel

 

Ez a hónap sem a mozizásról szólt, de egyszerűen a mozi olyan műsort rakott fel, ami miatt olyan filmeket, amik érdekeltek volna, nem tudtam megnézni. Mintha nem akarnák, hogy az ember elmenjen moziba, na mindegy. De két filmre azért így is sikerült eljutnom.

Elmentünk és megnéztük A kaszkadőr című filmet Emily Blunt és Ryan Gosling főszereplésével. Nem mondom, hogy nem volt egyértelmű a legelején már, de nagyon jó kis kikapcsolódás volt. Elképesztőek voltak az akciók és a kaszkadőrök munkáját elég jól bemutatta.

Eljutottunk még egyszer moziba és megnéztük a Képzeletbeli barátokat, ami az előzeteshez képest sokkal drámaibb volt. Nem volt rossz, de számomra olyan egyszernézős – még Ryan Reynolds sem tud rávenni, hogy mostanság újra megnézzem. Kiszámítható volt a vége, de voltak vicces pillanatok.

 

Ezeket néztem otthon

  1. Szívek szállodája (2000–2007) | 2. évad 18. rész – 5. évad 18. rész; sorozat
  2. Agymenők (2007–2019) | 7. évad 19. rész – 12. évad 12. rész; sorozat; Férjjel
  3. Az ifjú Sheldon (2017–2024) | 7. évad 5. rész – 7. évad 14. rész; sorozat; Férjjel
  4. Gólkirályság (2023–) | 2. évad 4. rész – 2. évad 5. rész; sorozat; Férjjel
  5. A Bridgerton család (2020–) | 3. évad 1. rész – 3. évad 4. rész; sorozat; Férjjel
  6. Selena + Chef (2020–) | 1. évad 1. rész – 1. évad 4. rész; sorozat
  7. Varázslók a Waverly helyből (2007–2012) | 1. évad 1. rész; sorozat; Férjjel
  8. Jackie nővér (2009–2015) | 1. évad 1. rész – 2. évad 2. rész; sorozat
  9. Az ember, akit Ottónak hívnak (2022) | 2024. május 5., 15:49; film; Apával
  10. Milyen lesz a búcsú után? (2022) | 2024. május 15., 20:00

 

Durván jól haladtam a sorozatok terén, aminek legjobb bizonyítéka az, hogy május hónapban átvettem a Snitten a 600 és 700 epizódrész megnézéséért járó plecsnit. Így már csak nagyon keveset kell néznem, hogy meglegyen az abszolút teteje az epizódos plecsnisorozatnak. Viszont megdöbbentően belekezdtem új sorozatokba ahelyett, hogy régieket néztem volna – konkrétan Vámpírnaplókat és Grace klinikát egyáltalán nem néztem.

A Szívek szállodája szinkronosan nagyon csúszik, így mire észbe kaptam már a harmadik évadnál jártam május elején. Elképesztően magába tudott szippantani és ideális munka közbeni sorozatnak is ebédidőben.

Az Agymenők egyszerűen olyan, mintha egy részből állt volna az egész. Konkrétan próbáltuk valahogy lassítani más sorozatokkal a haladást benne. Arra tippeltünk, hogy befejezzük május végéig, de aztán ez nem jött össze, mert néha elbeszélgettük az Agymenők-időt.

Folytattuk Az ifjú Sheldont is, ami igazán keserédes tekintve, hogy ez az utolsó évad és a „nézzünk még” és a „hagyjunk valamit későbbre” mondatok hangzottak el minden egyes rész megnézése után. Végül befejeztük a sorozatot, ami igazán keserédes volt több szempontból is – talán nem árulok el sokat, ha azt mondom a végére bőgtem rendesen. Viszont olyan kíváncsi lennék Sheldonra és Amyre és a gyerekeikre – főleg Sheldonra és a kislányára legfőképp.

A Gólkirályság is ment tovább, így mi is néztük. Ez az évad egészen más, mint az első, de nem rossz még mindig. Mondjuk vannak ismétlődések (mint a való életben is) és a teljes női nem elnyomása „férfiszakmában” még mindig előfordul. Sajnos májusban lemaradtunk és pótolnunk kell a részeket.

Végre folytatódott A Bridgerton család, amit már nagyon vártam, bár a második évad nagyon nem tetszett. A harmadik évadnál azt a taktikát választottam, hogy külön gondolok rá, mint a könyvadaptációra – ez bevált többé-kevésbé. Nagyon kíváncsi vagyok a második felére.

Liv ajánlására belekezdtem a Selena + Chef sorozatba, ami tökéletes reggeli elfogyasztáshoz, mivel főznek benne. Igazán érdekes a kezdeti koncepció a Covid miatt, de azért látszik, hogy nem teljesen spontán, ami nem is feltétlenül baj.

Volt egy kis gond a MAXszal és ezért belekezdtünk a Varázslók a Waverly helybőlbe, mert azt terveztük az Agymenők után nézni. Már nem is emlékeztem arra, hogy ez így kezdődött, ilyen durr bele a közepébe. Nagyon retro és régebben valahogy másnak tűnt, de mondjuk akkor kb. annyi voltam, mint Selena.

Megláttam, hogy június közepén várhatóan lekerül a Skyshowtime-ról a Jackie nővér, így rögtön belekezdtem – szerencsére nem 45 vagy 60 perces részei vannak. Anno néztem, mikor elkezdték adni a TV-ben (felvettem VHS kazettára éjszaka és másnap megnéztem suli után), főleg Peter Facinelli miatt és mindig is végig akartam nézni. Örülök, hogy nem hosszas részeken látjuk Jackie életét, mert így nem kellett várni a bonyodalmakra.

 

Még mindig a Sam Rockwell plecsnire hajtok – bár ebben a hónapban nem néztem régi filmeket vele –, amihez összesen 40 filmet (sorozat is beleszámít amúgy) kell megnéznem, amiben szerepel – májusig már 24 filmet láttam. A hónapban pedig az alábbi filmekkel gazdagítottam magam, ami elég kevésre sikeredett, de helyette sorozatokat néztem.

Anyák napján átmentem a szüleimhez és az HBO-n éppen Az ember, akit Ottónak hívnak film ment, amit már láttam, de most apával is végignéztem – meg anyával és a húgommal, de ők elaludtak. Ez a film még mindig nagyon nehéz és szép és érdekes. Ajánlom mindenkinek!

Egy lazább délután bent megnéztem a Milyen lesz a búcsú után? filmet, ami a könyvhöz képest kevésbé tetszett. A könyvet rég olvastam, de mai napig emlékszem, hogy mennyire tetszett, ezzel szemben a film csalódás volt. Egy olyan romantikus filmet készíteni, amiben nem a szerelem kialakulása, hanem a szakítás van bemutatva nehéz, de ezt lehetett volna jobban is.



Ti miket olvastatok és néztetek májusban? Voltatok moziban? Vannak olyan sorozataitok, amiket időről-időre elővesztek?

 

A júniussal beköszönt a nyár és nem biztos (biztosan lesz, mert rájöttem, hogy van 3 bejegyzés, amit már rég ki kellett volna raknom), hogy a szokásos T5W illetve történetes bejegyzéseken kívül lesz más is, mivel szeretnék egy rendszert kialakítani a blogon és ehhez az kell, hogy ne főként a bejegyzés írással, hanem a már megírt bejegyzések beosztásával foglalkozzak. Esetleg meséljetek, mi a Ti tervetek nyárra? Fogtok nyaralni menni?

 

Találkozunk legközelebb!

Stella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést. Ha írsz kommentet annak még jobban örülök. Ne feledd, hogy véleményedet félkövér és dőlt betűtípussal tudod formázni, illetve linkeket is betehettek - a szokásos módon.

© Stella L. Brandy || 2012 -