• "Nagyon figyelj, mert a világot
    teszed is azzá, aminek látod."
    Fodor Ákos: Hasadó anyag
  • Kint feljönnek a csillagok, bent bekuckózva olvasol.
    Az én életem a regények, novellák, olvasmányok és személyes történetek által lesz teljes – és ezeket megosztom veled is. Térj vissza bármikor, én itt leszek.
    Stella L. Brandy

Férj 1. könyv || PárosKönyvesKihívás (2024)

Sziasztok!

Férjem még március-április határán olvasta ki az egyik kihívásos könyvét és aztán ki is töltötte a kérdőívet. Én viszont egészen eddig nem jutottam el odáig, hogy ki is rakjam, amiért elnézést kérek. Olvassátok el, hogy mit gondolt a Harry Potter első részéről, A bölcsek kövéről.


1. Elolvastad volna a könyvet önszántadból?

Valószínűleg nem, megelégedtem volna azzal, hogy láttam a filmet. Esetleg sok év múlva, a gyerekeimmel együtt olvastam volna.

 

2. Mi volt az első gondolatod a könyvet látva, fülszöveget elolvasva?

A borító alapján mesekönyvnek tűnt, a fülszöveget nem olvastam, mert a film alapján nagyjából ismertem a történetet.

 

3. Mi a véleményed a könyvről olvasás után?

Jobb, részletesebb, mint a film. A filmben a korlátozott műsoridő miatt nyilván a lényegtelenebb dolgokat ki kellett hagyni, a könyv azonban ezekre bővebb magyarázatot kínált.

 

4. Lett-e kedvenc szereplőd? Ha igen, miért ő lett az? Ha nem, miért nem lett?

Mivel a filmet többször is láttam, nehéz elvonatkoztatni tőle (és a színészektől). Hermione, McGalagony és Hagrid voltak a kedvencek, a könyv csak ráerősített erre.

 

5. Volt-e olyan szereplő, akitől a hideg futkosott a hátadon, annyira nem bírtál?

Draco Malfoy és Dudley Dursley voltak a legellenszenvesebbek.

 

6. Melyik szereplőről olvasnál bővebben és miért?

Neville Longbottomról – viccesen ügyefogyott, de jószándékú karakter, az ő története elég humoros lehet.

 

7. Volt-e kedvenc jeleneted? És legkevésbé tetsző?

Kedvenc: A könyv vége felé a különböző próbák, melyeken Harry-nek és társainak át kellett jutniuk, valamint minden olyan jelenet, amikor Malfoy vagy Dursley-ék pofára estek.

Legkevésbé tetsző: A legtöbb Dursley-jelenet. A gondjaikra van bízva egy kisgyerek, akit elítélnek a származása alapján és igazságtalanul bánnak vele.

 

8. Elolvasnád a folytatásait a sorozatnak?

Valószínűleg a következőt el fogom olvasni. A filmekből kiindulva azonban a történet elég sötét és mélabús irányt vesz majd hosszútávon, úgyhogy azt nem tudom ígérni, hogy az összeset kiolvasom majd.

 

9. Mi a véleményed a szöveggondozásról?

Egy-két helyesírási vagy nyelvtani hibának tűnő elírást leszámítva alapvetően rendben volt.

 

10. Hogy tetszik a borító?

Az évek során ez a könyv számos sok formában jelent meg. Én egy korai kiadású változatát olvastam, annak a borítója egy aranyos gyerekkönyv benyomását kelti. Szépen megrajzolt, színes, figyelemfelkeltő.



Szerintetek tovább kéne olvasnia a sorozatot? Ti olvastátok már a Harry Pottert? Tetszett? Vagy még csak tervezitek?

 

Találkozunk legközelebb!

Stella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést. Ha írsz kommentet annak még jobban örülök. Ne feledd, hogy véleményedet félkövér és dőlt betűtípussal tudod formázni, illetve linkeket is betehettek - a szokásos módon.

© Stella L. Brandy || 2012 -