• "Nagyon figyelj, mert a világot
    teszed is azzá, aminek látod."
    Fodor Ákos: Hasadó anyag
  • Kint feljönnek a csillagok, bent bekuckózva olvasol.
    Az én életem a regények, novellák, olvasmányok és személyes történetek által lesz teljes – és ezeket megosztom veled is. Térj vissza bármikor, én itt leszek.
    Stella L. Brandy

Design frissítés

Sziasztok!

Bizonyára észrevettétek (mivel van szemetek), hogy történtek alakítgatások a blogon, de mint ismeretes megírni egy bejegyzést több időmbe telik mostanság, mint kódolgatni kicsit. Ezért kicsit mesélek nektek, hogy mi is változott és, ha már ennyire elhúztam ezt a bejegyzést, akkor azt is elárulom, hogy némi belső is változott – amit néhányan talán észrevettetek. De lássuk is, hogy mik történtek!

Első ránézésre

A legszembetűnőbb az lehet, hogy az oldalsáv kapott egy kis színt. Ezt már elég régóta tervezgettem, de végül most jutottam el odáig, hogy meg is valósítsam – konkrétan egy munkahelyi projekt kapcsán kezdtem kísérletezgetni és végül megalkottam a számomra tökéletest.

 

A menürendszer az előző designhoz képest vagy háromszor változott (újfent: rettenetesen sok idő megírni egy ilyen bejegyzést miközben keresem „A” tökéletest). Először betettem egy kereső felületet, aztán lecseréltem azt egy feliratkozós gombra. A végső alakításnak lett ez az eredménye, azaz lett kereső sávom és még feliratkozós gombom is.

Ez még változott alakjában is, de kb. rögtön megtettem ezt a lépést, mert szeretem a lekerekített menüket.

És nem tudtam elengedni a „legyen kétszínű-legyen egyszínű” kérdéskört és jelenleg kétszínű lett (de ez kb. semmit sem jelent, szóval ne lepődjetek meg, ha néha szimplaszínű lesz).

 

A dátum megkapta a betűtípust, amit már az előző frissítésnél akartam, csak elfelejtettem (kellett volna egy kis páfrányfenyő). A Lobster betűtípust szeretem, mert nem az a nagyon díszes és mégis folyékony írás.

 

A „Tovább olvasom»” visszatért a régi kinézethez, de lekerekítettem. Erre azért volt szükség, mert egy ideig máshogy volt, de rájöttem, hogy az kevésbé jön be. Szerintem így olyan helyes.

 

A megjegyzésekhez is betettem a Lobstert. Erre végül azért vetemedtem, mert valami hiányzott az összképből és nagy nehezen rájöttem, hogy micsoda.

 

Mivel elkezdtem sok címkét használni (úgy értem igazán sokat), így a címkéknél kisebbre vettem a betűmértet és levettem az indokolatlan uppercase-t. Ennyi címke esetében szerintem kellemesebb a szemnek.

 

A háttér is változott, de kb. az előző kép feltöltése után egy nappal, de azért megemlítem itt is. A szín maradt, de szerettem volna valami mintát, ami diszkrét ugyanakkor mégis kicsit megtöri az egyszínűséget.

 

Kevésbé látványos, de azért megemlítem itt, hogy az oldalsáv és a főrész közötti távolság egy kicsivel növekedett. Erre azért volt szükség, mert valahogy túl közelinek éreztem a kettőt egymáshoz.

 

Tartalmam, tartalmam mondd meg nékem

Tartalom tekintetében több lépcsőből állt össze a változás, mert szerettem volna ráncfelvarrást alkalmazni itt-ott. Pedig már azt hittem, hogy minden olyan, amilyennek megálmodtam, aztán jött egy gondolat – amiért a munkahelyemet teszem felelőssé – és elkezdtem átalakítani itt-ott a dolgokat.

 

Első lépésben megszüntettem a Tartalom menüpontban az Élményeim résznél a címek szerinti felvitelt. Szerettem, hogy lehet így keresni, de egyszerűen tarthatatlan volt számomra ez a fajta rendszerezés. Helyette amúgy létrehoztam egy Sitemapet, ahol minden bejegyzés megtalálható évre és hónapra lebontva. Fun fact: bárki, bármikor lekérheti egy Blogger oldalét, csak az URL mögé be kell illeszteni, hogy „/sitemap.xml”.

 

Megalkottam a lapozható naptárt, újra. Korábban oldalt volt már, de most egy sokkal szebb jobban kódolt verziót alkottam meg. Ez is sufnituning, de az, ami komolyabb ennél valamiért nem akar a bloggeren futni és meguntam, így lett ez. Nekem nagyon tetszik és külön büszke vagyok arra, hogy figyeltem, hogy egyes hónapoknál ne ugráljon a navigáció – múltkor nem figyeltem ezért nem volt jó sok helyen.

 

A következő lépés az volt, hogy optimalizáltam a Műhely és a Tartalom menüpontokat. Korábban is volt már rá példa, hogy horizontális menüt használtam (legtöbbször amúgy ötvöztem a horizontális és a vertikálist anno), de a lapozható naptár után tudtam, hogy ez az én utam itt is. Ja, amúgy a férjem nélkül soha nem jöttem volna rá, hogy hova is kéne tennem egy scriptet (igen, jól olvastátok: a script maga megvolt, azt értettem, hogy mit kell csinálnia, de a hova helyezzem már kifogott rajtam) a horizontális menühöz, mert van egy rész, aminél kellett.

A Műhely esetében könnyebb dolgom volt, mert tudtam, hogy a hármas leosztásomat követem és csak felsoroltam a dolgokat – persze az Irományaim résznél elkülönítettem a regényeket és a novellákat.

A Tartalom menüpont már több lépcsős megoldásban valósult meg a jelenlegire. Elsőként füzetben (jó szokásomhoz híven) felvezettem azt, hogy mit is szeretnék egyes menüpontoknál. Ekkor az Élményeim menüpontnál még a régi szűréses megoldás volt. Az Olvasmányaim esetében lett meg az egyik kedvencem, amit alkottam, pedig semmi extra, de a „Jelenleg olvasom | Terveim” abszolút kedvencem lett. A másik az Irományaim fülnél a Regények, amivel kicsit megszenvedtem már, ami az adatlapra ugrást illeti – eredetileg nem így nézett ki, de az nem tetszett így mikor egy munkahelyi programozás során alkottam valamit, ami nagyon megtetszett, nos alkalmaztam itt is. A regények esetében amúgy ami monokróm borítós abból semmi sincs fent, ami színes ott már legalább egy rész fent van.

 

A fentiek miatt (menürendszer) úgy döntöttem, hogy a külön pontok helyett egy helyre teszem az információkat, így aki kíváncsi a blogra kicsit részletesebben vagy rám az az Információk menüpontban nézelődhet. Itt még nincs minden tartalom kész, de lassan ide is eljutok. A „Történeteim borítói”hoz mindig azt teszem ki, amit az adatlapnál és a Tartalomban is láthattok – az ajándék illetve próbálkozásokat a különböző történeteknél találhatjátok meg. A Rólam részben bekerült a bakancslistám is, ami végre helyet kapott.

 

Van még valami, ami változik, de azzal nem végeztem eddig így csak annyit említek itt meg, hogy könyvértékelésekhez köthető. Ötletem sincs, mikor végzek vele, de rajta vagyok az ügyön és terveim szerint hamarosan csinosabbak lesznek.



Lehet, hogy nem úgy tűnik, de kezdem úgy érezni, hogy lassan leállok tényleg a kódok zavargatásával és marad a tartalom. Remélem, nektek is tetszenek a kisebb-nagyobb változtatások.

 

Találkozunk legközelebb!

Stella

3 megjegyzés:

  1. Oh, én azt hittem, hogy a "Design frissítés" új designot jelent vagy akármit :D mindenesetre körbenéztem azért újra, mert miért ne :D

    Valószínűleg a céges gép képernyőmérete nem annyira egyedi, és inkább széles, mint hosszú, így nekem az oldalsávod így látszik. (80%-ra kicsinyítésnél simul össze a fehér fejlécháttered a színátmenettel). :( (mondjuk szerintem én vagyok egyedi eset, így végül is ezzel szerintem ne foglalkozzunk.)

    Tetszik, ahogy az információknál megoldottad, hogy a blog és te is bekerülj. Ez nem jutott anno eszembe, hogy megoldjam magamnál, ezért lett két külön fül. De ez így kompaktabb :D Ezt majd átgondolom én is.
    Ahogy a naptár mostani verziója is jobban tetszik, mint mikor csak számokkal felsoroltad a hónapokat. Talán mert kicsit egyértelműbb és látványosabb. Úgyhogy már meg is néztem a többi hónapot :3

    Nem is tudtam, hogy a sitemapet le lehet kérni. Mindig tanul valamit az ember. :D

    Szeretem a piros színedet és annak árnyalatait, hogy ilyen merészen használod ki őket. És mindig rájövök, hogy sosem használtam ki a piros árnyalatait igazán egy designomban sem. Amúgy most ahogy nézem a tartalmaidat, tényleg brutális mennyiségű címkét alkalmazol. Érdekelne, hogy miért? :D mármint egy-kettőnél így elgondolkodtam, hogy miért van, vagy mit jelent pl.: a 12+-nál az (í)? esetleg hol a sima 12+? -- és akkor azt mire használod?

    Két dolog, ami így mint egy kicsit lehet ocd-s, engem zavar:
    - azok a gombok stílusai: kicsi, nagy, kerekített, nem kerekített, borderes, nem borderes, színátmenetes, nem színátmenetes, egyszínű, nem egyszínű, van közöttük gap, nincs közöttük gap, kisbetű, nagybetűs, horizontális, vertikális (abból is a szöveg horizontális, mint a Kincső, vagy vertikális, mint a Love is forever?) -- mert persze, 2-3 akár 4 stílus simán jöhet, de most rengetegféle van, ami számomra kivesz az egységességből. De ha te így szereted, meg ne változtasd :3
    - a másik, de ez technikai dolog: kicsit türelmetlenné tesz, ha belépek egy regényadatlapba, de mondjuk visszalépek, mert mégis mást akarok megnézni, akkor a tartalom élményeid részre dob és kezdhetem újra a lépdesést.

    Mindig szeretem nézni, ki hova fejlődik design terén, mit tesz hozzá minden egyes alkalommal. Nálad is tök jól látszik, hogy alakul ^.^


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, az új designhoz még sok-sok gondolatnak kell megszületni :)

      A színátmenetet kicsit módosítottam, remélem, így már nálad is jobban jelenik meg. :)

      Régen nekem is külön volt, de rájöttem, hogy totál fölösleges, mert ez a két rész az, ami ritkán módosul (ha végre befejezném a hézagjaimat :D) így mehet egybe.
      Igen a naptár nekem is így tetszik jobban. Amikor csináltam akkor vagy 10 féle verziót kitaláltam, de nehezen jutottam dűlőre magammal. Ez jobban tetszik szóval szerintem marad.

      Volt anno egy sitemap kódom, de aztán az nem működött valamiért (mindig egyre kevesebbet mutatott) és meguntam, szóval áttértem a manuálisra. A blogger official helpjén láttam a megoldást :)

      Igazából a címkézés kérdése arra vezethető vissza, hogy a könyveknél sokat használtam. De nem akarom keverni a kettőt. Szóval a 12+ az a könyveknél használt (korábban használatban volt, a blog életében pár címkézési kaotikán már túl vagyok), a 12+(í) pedig az írásnál. Van amúgy (s), (f) és lesz (j) is. Ez leginkább nekem segítség, hogy használhatóan tudjam a címke szerinti tartalmat karbantartani. Elgondolkoztam, hogy nem törődőm külön az olvasmányok és irományok címkéivel, de magamból kiindulva így jobban megtalálható az, ami érdekel. Mindenki magából indul ki mondás itt nyert értelmet nálam :D

      A menüim nem egységesek azt tudom, de szándékosan. Ennél folyamatban van egy változás, de nincs rá időm nagyon és akkor picit egységesebb lesz, de a három szintes menünél mindenképpen lesz szintbeli eltérés. A történeteknél még nem tudom, mi lesz, oda mást tervezek, de mint előbb írtam: időhiány :D
      A türelmetlenségre lesz megoldás, új lapon fognak megnyílni az adatlapok, csak még nem jutottam el odáig (ez a hét totál káosz volt, felére nem jutott időm, amit javítani szerettem volna).

      Design terén vannak terveim, főleg, hogy már munka során is kalandozok a designvilágban és látok ötletek nálam tapasztaltabbaktól és habár folyamatosan javítgatom a hibáikat, de az elképzelések között akad hasznos, ami alapnak jó akár egy blogra is :D

      Törlés
    2. ahh, már tökéletes <3 jól jön át.

      Hát igen, átérzem, néha lehetne egy nap mondjuk 36 órás :'D bár szerintem valahogy akkor is küzdenénk az időhiánnyal. Arról nem is beszélve, hogy mindig -- de mindig -- akad valami csiszolnivaló egy-egy blogon; amit egy kicsit másképp akar az ember, vagy látott rá tök jó megoldást.

      Mindenesetre majd figyelem a kis apróságokat ^.^

      Törlés

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést. Ha írsz kommentet annak még jobban örülök. Ne feledd, hogy véleményedet félkövér és dőlt betűtípussal tudod formázni, illetve linkeket is betehettek - a szokásos módon.

© Stella L. Brandy || 2012 -