2024. május 23.

Május || Körforgás write TAG

Sziasztok!

Itt is a következő hónap write tagje, amit én nagyon vártam. Ezt a sort is nagyon érdekes volt kitölteni és jó volt az is, hogy különböző kérdéseken keresztül én magam is jobban tudtam körvonalazni magamnak a terveim és ötleteim.


Szabályok

  • Bármikor csatlakozhatsz – a korábbi hónapok kitöltése nem kötelező, de persze szabad.
  • Másold be a szabályokat és a kérdéseket a bejegyzésed elejére!
  • A linktree segítségével jelöld a játék ötletgazdáját!
  • Ha másnál láttad a taget, linkkel jelezd, hogy tőle hoztad!
    • Abeth hívott ki még januárban, aminek nagyon örülök.
  • A játék platformfüggetlen – bárhol találkoztál vele, átviheted magadhoz, akkor is, ha más platformon vagy aktív.
  • Jelölni szabad, de nem kötelező – beszállhatsz akkor is, ha senki nem hívott ki, és neked sem kell másokat jelölnöd. De ha szeretél meghívni embereket, megteheted, csak értesítsd őket.
  • A bannert vinni szabad, de nem kötelező.
  • Válaszolj a kérdésekre! (Ha van +1-es, azt se felejtsd ki!)
  • Ha van ötleted, használd ki a +1 lehetőséget! (nem kötelező)
  • Ha van kedved, kommenteld akár az ötletgazdához, akár ahhoz, akinél láttad a taget, hogy kitöltötted, hátha bekukkantanak hozzád! ;) 

 

Május - Zsongás

Kérdések

  1. Van olyan zene, amit szoktál íráshoz (előtt, alatt, után) hallgatni és teljesen bezsongsz tőle? Muti!
  2. Te ha írsz, inkább bezsongsz vagy elzsongulsz?
  3. A méhek szorgosak. Te hogy érzed, mennyire vagy szorgalmas, ha írásról van szó? (Nem egyenlő azzal, mennyi lehetőséged van írni.)
  4. …és rajokban élnek. Te hogy szeretsz írni, egyedül vagy másokkal? (És ha másokkal, akkor személyesen összegyűlve vagy online?)
  5. Hogy állsz a tömegjelenetekkel?

+1 Bármit kérdezhetsz, ami a hónaphoz vagy az ahhoz választott témához kapcsolódik. (De ne felejtsd el ezt a szöveget is bemásolni, hogy a te jelölted is kitalálhasson valamit!)

 

Válaszok

1. Van olyan zene, amit szoktál íráshoz (előtt, alatt, után) hallgatni és teljesen bezsongsz tőle? Muti!

Igazából nincs egy konkrét zene, mert minden történetemhez csináltam Spotify listát, amibe belekezdtem, vagy amihez hallottam egy jó zenét, ami úgy illene. Jellemzően két Spoty listát szoktam csinálni, aztán egy lesz belőle – egy íráshoz és egy mindenhez. Ez azért van, mert íráshoz többnyire szöveg nélküli zenét szeretek hallgatni. Ráadásul egy zenét van, hogy több történethez is passzol.

Napnyugta: Igazából ennél a történetnél Vivalditól a Négy évszak az, amit rongyosra hallgattam, természetesen a Max Richter féle átiratot.

Kincső: Fő száma a Caknekedkislánytól a Tihany, amit ajánlok mindenkinek meghallgatásra. A többi eléggé vegyes, mint ahogy a történet maga is.

Ixion: Nyilván, a Csaknekedkislánytól a Tihany itt is helyet kapott tekintve, hogy mondhatni ez a trilógia száma. A Smell Like Teen Spirit szám nagyon nagy hatással volt rám, mikor megírtam az utolsó jelenetet (igen, a második rész utolsó jelenetét megírtam).

Zsófi: A szokásos Csaknekedkislány számtól eltekintve nincs sok rajta még, ez pedig nem véletlen: még csak a vázlata van meg a történetnek, elkezdni viszont nem kezdtem még bele.

Kitaszított család: Egyik legrégebbi listám, anno még Youtube-on hoztam létre a zenéknek listát. A legfontosabb szám szerintem a Thirty Seconds to Marstól a This Is War, ami megadja a hangulatát számomra a történet írásának.

Farkasnyár: Alkonyat zenék és Argylle zenék vannak főképp. Előbbit nem kell magyarázni egy fanfiction esetében, utóbbiak pedig tök jó aláfestő zenék.

 

2. Te ha írsz, inkább bezsongsz vagy elzsongulsz?

Mikor hogy. Vannak jelenetek, amiket nagyon várok és akkor nem lehetne lelőni, annyira belelendülök és másról sem tudok beszélni csak arról, hogy a karaktereim végre megtették, amit akartam. Ugyanakkor vannak jelenetek, amik tudom, hogy kellenek, de egyszerűen egy másik jelenet sokkal jobban csábít.

 

3. A méhek szorgosak. Te hogy érzed, mennyire vagy szorgalmas, ha írásról van szó? (Nem egyenlő azzal, mennyi lehetőséged van írni.)

Igazából mióta nincs nyáriszünetem és ráadásul elköltöztem, azóta nem szorgoskodom annyit írás terén. Tavaly lendültem vissza valamennyire, de most megint visszavettem a lendületből. Így azt mondanám, hogy mikor belelendülök akkor elég szorgalmasan írom le egymás után a szavakat.

 

4. …és rajokban élnek. Te hogy szeretsz írni, egyedül vagy másokkal? (És ha másokkal, akkor személyesen összegyűlve vagy online?)

Az írás folyamata egyedül történik, de régi rossz szokásom, hogy szeretek írás közben kommunikálni – főképp, ha elakadok, vagy valamit nem érzek igazinak. Többnyire Livet zargatom a dolgaimmal (már több, mint 13 éve), vagy éppen férjemmel beszélgetek, akinek nagyon jó meglátásai vannak és ez segít a logikai buktatókat kijátszani. Itt megemlíteném még Mamát is, aki „írói” karrierem elején rengeteget segített, meghallgatott és megosztotta véleményét és meglátásait is – ezt haláláig megtette.

 

5. Hogy állsz a tömegjelenetekkel?  

Szerintem nagyon nehezek. Az a helyzet, hogy fogok írni és írtam is már tömegjelenetet, amik sikerültek, de nem nagyon szeretem őket, mert nagyon figyelni kell arra, hogy mindenkinek legyen legalább egy lélegzetvétele, hogy lássuk, ott van. Nehéz.



Töltsétek Ti is ki a TAG-et, vagy, ha már kitöltöttétek, akkor kommentben tegyétek be, mert kíváncsi vagyok a válaszaitokra.

 

 

Találkozunk legközelebb!

Stella

2 megjegyzés:

  1. Imádom a zenelistákat nézegetni, hogy ki mit hallgat, új számokkal találkozni. Jómagam az a típus vagyok, aki megreked párnál és azt képes rongyosra hallgatni, így mindig jó egy-egy új szám :D

    Úgy látom többen hasonló cipőben járunk bezsongás és szorgalmat illetően. Érdekes :3

    Valahol mindig irigyeltem kicsit azokat, akik tudnak beszélni az írásról valakinek. Nálam úgy senki sem volt, mármint a blogról igen (leginkább Leah), meg felszínesen egy-két történeről. De úgy igazán, sosem, de ez valószínűleg abból ered, hogy nem merek. Tök jó, hogy van akivel tudsz, én most próbálom a páromat bevonzani, de nehéz :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretem mások listáját végighallgatni, hátha az írás helyzetébe képzelhetem magam :) És igen, vannak azok a számok, amiket vagy ezerszer hallgattam meg és nem egy esetben napokon keresztül non-stop az ment a fülesemben :D

      Erről már beszéltünk nálad és itt is áll, hogy bármikor itt vagyok és meghallgatlak és még fangörcsölök is :D

      Törlés

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést. Ha írsz kommentet annak még jobban örülök. Ne feledd, hogy véleményedet félkövér és dőlt betűtípussal tudod formázni, illetve linkeket is betehettek - a szokásos módon.