• "Nagyon figyelj, mert a világot
    teszed is azzá, aminek látod."
    Fodor Ákos: Hasadó anyag
  • Kint feljönnek a csillagok, bent bekuckózva olvasol.
    Az én életem a regények, novellák, olvasmányok és személyes történetek által lesz teljes – és ezeket megosztom veled is. Térj vissza bármikor, én itt leszek.
    Stella L. Brandy

Olvasmányaim, film- és sorozatnézéseim || 2024. július

Sziasztok!

Az egész eddigi hónapokban azt vártam, hogy eljöjjön a július és vele a szabadság. Nos, habár eleinte azt gondoltam, hogy majd a nyaralás alkalmával a nulla felé konvergál a könyvek és filmek száma, ez nem így lett – kiolvastam egy könyvet és vagy négy filmet is megnéztünk azalatt a pár nap alatt.

 

 

Olvasmányaim

Ezeket olvastam

 

Folytattam az Újrakezdők sorozatot és be is fejeztem a maradék két részt. Aza helyzet, hogy minden logikátlansága ellenére szerettem ezt a sorozatot és a Fehér vitorlás a kikötőben története után jó volt olvasni Zsuzsáról a Porcukor pékség a korzónban. Tényleg habkönnyű történetek ezek, amiket az ember azért még olvasna tovább és tovább, de nyárra úgyis tökéletes, ha csak ennyi jut.

Sikerült kiolvasnom a Chain Reaction – Láncreakciót is, ami olvastatta magát és habár kiszámítható volt (a fülszöveg alapján pláne), azért szívesen kalandoztam abban a közösségben. Szerettem a Fuentes testvéreket és örülök, hogy a latin-amerikai kultúrába kicsit betekinthettem.

A nyaralás alatt sikerült kiolvasom a PKK-ra a második idei könyvet is, ami esetében én pörgősebb történetre számítottam, de nagyon éreztem a hangulatát. A Képeslap Itáliából egy olyan könyv, ami elrepít a háború sújtotta és a modern Itáliába is, ami tökéletes hangulatot ad egy nyári reggelen – igazi nyári olvasmány.

 

Saját könyvek olvasottsága

41,16% 41,42%

 

Számomra is meglepő, de sikerült visszahoznom magamat valamennyire és megint elhiszem, hogy van esély arra, hogy a 45%-os olvasottságot elérjem az év végéig. Örülök, hogy sikerült kiolvasnom annyi könyvet, hogy ez a szám felfele mozduljon el.

 

Beszerzések

 

Jól látjátok: semmit sem szereztem be. Habár júliusban van a névnapom, azt mindig Balcsin töltjük és most a punnyadós-nyaralás alatt nem mentünk könyvesbolt közelébe, ami így eléggé pénztárcabarát megoldás lett. Augusztusban majd kapok könyvet a férjemtől, de július beszerzések nélküli hónap lett.

 

Beszereztem másnak

 

Ahogy fent is írtam, ez nem olyan hónap volt, ahol a pénztárcám azért sírt volna, hogy ne költsek többet könyvekre, mert egyszerűen nem volt a közelben könyves hely.

 

Tervek

 

Remélem, hogy az utolsó nyári hónapot sikerül jól kiviteleznem és mindegyik fenti könyvre sort tudok keríteni. Azt még nem döntöttem el, hogy a HP-t e-könyvként olvassam-e és magammal vigyem a munkahelyemre vagy hogyan legyen. Ferrante gyorsan csúszásában bízom, illetve a Taktus esetében azért kicsit taktikáztam is, mert az ilyen chick-lit típusú könyveket viszonylag gyorsan tudom olvasni. Kíváncsi leszek az biztos, hogy mi lesz a következő hónapzárós bejegyzésben.

 

Film- és sorozatnézéseim

Ezeket néztem moziban

 

A második részt nem tudta überelni, de nem is ez volt a célja ennek a Deadpool & Rozsomáknak – sokkal inkább az, hogy Jackman és Reynolds végre egy filmben ökörködjön. Én örültem mindenféle easter eggnek és a magyar szinkronban lévő plusz poénoknak is. Nem mondom, hogy nem tetszett és nem fogom megnézni még párszor, de a másodikat nem tudta lefosztani a trónról a szememben.

 

Ezeket néztem otthon

 

A második évadát is megnéztük az Egynyári kalandnak, de tovább már nem fogjuk, mert a nyári életérzéshez nekünk az első két évadra volt szükségünk.

Tovább néztük és az utolsó évadig jutottunk a Varázslók a Waverly helybőlben, aminél én komolya azt hittem, hogy be fogjuk fejezni a hónap végéig, de nem bánkódom, hogy nem így történt.

Haladtam szélsebesen A Grace klinikával, ami esetében azért elmondhatom, hogy habár voltak olyan részek, amiktől a falat kapartam, azért van még egy-két kedvencem, akik most tudták ellensúlyozni Justin Chambers távozását (ami a világtörténet legidiótább megoldásával lett megoldva).

 


 

A nyaralás előtt és közben is sort tudtunk keríteni egy csomó filmre. a Retro filmek az örökös nyaralós filmjeink, amiket megnézünk – a Balaton retró alap, a Magyar retró meg csak akkor kerül sorra, ha úgy tartja kedvünk.

Idén megnéztünk két nagyon nyári filmet is a Mamma Mia! és a Nagyfiúk személyében. Nagyon jó volt, hogy sikerült kicsit így is kikapcsolódni a nyaralás alatt. Az ilyen film-élmények annyit hozzátesznek a nyaralásunkhoz, amire nem is számítok sosem.

 

Színházi élményeim

 

Elmentünk és megnéztük az Őrült nők ketrecét, mert nagyon sok jót hallottunk róla. Egészen másmilyen volt ez a színházi élmény, mint a többi. Ki kell emelnem, hogy mennyire figyeltek az emberekre a színház dolgozói, ugyanis a szünetben a mosdóba kilométeres sor állt és a második felvonást addig nem kezdték el, amíg vissza nem ért mindenki. Maga a darab igazán pikáns és egyedi volt – elgondolkoztatott és megnevetettett.



Júliusban kevesebb életjelet adtam magamról, mert nem voltam gépközelben, amit nem is bánok. Imádom a blogot, de olyan jó volt este tollasozni és térerőmentes területen lenni, hogy csuda. Az augusztusról még nem tudok nyilatkozni, hogy mi lesz, mert meg akarom élni minden pillanatát a nyárnak.

Ti miket olvastatok és néztetek júliusban? Voltatok moziban? Vannak olyan sorozataitok, amiket időről-időre elővesztek?

 

 

Találkozunk legközelebb!

Stella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést. Ha írsz kommentet annak még jobban örülök. Ne feledd, hogy véleményedet félkövér és dőlt betűtípussal tudod formázni, illetve linkeket is betehettek - a szokásos módon.

© Stella L. Brandy || 2012 -