2024. április 1.

Olvasmányaim, film- és sorozatnézéseim || 2024. március

Sziasztok!

Nem gondoltam, hogy fogok ilyen bejegyzéseket hozni, de az a helyzet, hogy idén szeretnék többet olvasni és mivel elég sokat olvastam, így úgy döntöttem, hozok ilyeneket. Ezeket anno szeretettem, de csak úgy van értelme, ha vannak terveim is, így ez egy ilyen mix.

Márciusban nem mentem annyiszor moziba, de azért most se mondhatom azt, hogy kevésszer lettem volna. Könyvek terén hatalmas visszaesés volt, de nem bánom, mert tudom, hogy ennek is megvolt a maga oka – az utolsó héten azért szerettem volna még belehúzni és kiolvasni pár kötetet.

 

 

Olvasmányaim

Ezeket olvastam

  1. Diana Gabaldon: Csontok visszhangozzák II. kötet [576 oldal]
  2. Ker Dukey – K. Webster: Pretty Stolen Dolls – Ellopott babácskák [264 oldal]
  3. Ker Dukey – K. Webster: Pretty Lost Dolls – Elveszett babácskák [280 oldal]
  4. Ker Dukey – K. Webster: Pretty New Doll – Csinos új babácska [280 oldal]
  5. Ker Dukey – K. Webster: Pretty Broken Dolls – Tönkretett babácskák [264 oldal]
  6. Lauren Kate: Fallen in Love – Szerelemben [180 oldal]

 

Másfél hónap után sikerült befejeznem a Csontok visszhangozzák II. kötetét, amivel korántsem az volt a problémám, hogy ne lett volna izgalmas, csak egyszerűen nehezen sikerült magamat rávenni, hogy itthon is a Pocketon olvassam.

A Pretty Stolen Dolls – Ellopott babácskák egészen más élményt adott, mint vártam és csak a Molyos értékelések nyugtattak meg, hogy nem baj, ha ez tetszik. Mert ez nem úgy tetszik, mint egy cosy romantikus regény, egy chick lit – ez egy beteg regény, durván jó karakteralkotással.

Folytattam a pszicho-thriller vonalat a folytatással a Pretty Lost Dolls – Elveszett babácskákkal, amiben Bót utáltam végig – te jó ég, mennyire nem Jade-hez illő volt. Volt egy-két meglepetés benne, illetve amikor összeállt a kép akkor képtelen voltam letenni a könyvet, bár már korábban is sejtettem, hogy mi a slusszpoén (egyszerűen idő előtt rájövök mindig a titkokra).

A Pretty New Doll – Csinos új babácska esetében mindenhol azt olvastam, hogy durvább, mint az első két rész, de őszintén számomra olyan volt, mintha két külön történetet olvastam volna – mintha ez egy spin-off lett volna. Nem volt rossz, és kifejezetten tetszett a változás (Tanner pl.) és a vége nagyon ütött.

Amit elkezdek, azt be is fejezem, így a Pretty Broken Dolls – Tönkretett babácskákkal egy újabb sorozatot tudtam le. Mást vártam és kicsit csalódott is vagyok, de amúgy örülök ennek a végnek is. Érdekelne Viktor karaktere még és szívesen olvasnék vele, de a spin-off annyira nem vonz, főleg mert fülszövegek alapján nem hangsúlyos a szerepe (már, ha van).

A következő olvasmányt azért választottam, mert rövidke volt és a hónapból már csak 4 nap volt hátra, így belekezdtem a Fallen in Love – Szerelembenbe. Elolvastam, és habár nem volt annyira borzalmasan szörnyű, de úgy érzem, képtelen leszek befejezni ezt a sorozatot.

 

Saját könyvek olvasottsága

41,03% – 41,26%

 

Több könyv került beszerzésre, mint amennyit kiolvastam így garantált volt a visszaesés – végül magamat is meglepve sikerült feljebb tornásznom a százalékot. Az utolsó hét elejéig konkrétan a 40%-ot sem érte el, de ez nem szegte kedvem – a célom az, hogy év végén legalább az 50%-ot elérjem.

 

Beszerzések

  1. Kevin Hearne: Hunted – Hajszolva [0 Ft] | Férjtől még-nem-döntöttük-el-mire
  2. Kevin Hearne: Shattered – Összetörve [0 Ft] | Férjtől még-nem-döntöttük-el-mire
  3. Stefanie Stahl: Így erősítsd az önértékelésed [0 Ft] | Húgicától, a beleírás alapján szerinte segítségre van szükségem
  4. Elly Conway: Argylle [0 Ft] | Férjtől házassági évfordulóra
  5. Agatha Christie: Frankfurti utas [0 Ft] | Férjtől házassági évfordulóra
  6. Agatha Christie: Baljós tavasz [0 Ft] | Férjtől házassági évfordulóra
  7. Guillaume Musso: Ments meg! [0 Ft] | Férjtől házassági évfordulóra

 

Márciusban volt a házassági évfordulónk így néhány könyvvel gazdagodtam. Herane könyveit férjem szerint házasságira, szerintem meg csakúgy kaptam – még mindig nincs egyetértés, de a lényeg, hogy már a polcon sorakozik.

 

Beszereztem másnak

  1. Bakóczy Sára – Bányai D. Ilona – Cselenyák Imre – Fábián Janka – Gál Vilmos – Gáspár Ferenc – Hacsek Zsófia – Izolde Johannsen – Jezsó Ákos – Kapa Mátyás – Nemere István – Novák Andor – Schmöltz Margit – Soós Tibor – Szélesi Sándor – Trux Béla: Buda & Pest [6990 Ft] | Férjnek házassági évfordulóra

 

Azt hittem, többet fogok beszerezni, de végül csak ezt kellett, mert a másik kettőt megkaptam én. Ezt a könyvet viszont már jó rég kinézte magának és bevallom, én is várom, hogy mikor jutok el az olvasásáig.

 

Tervek

  1. Elena Ferrante: Véletlen találatok [168 oldal]
  2. C. J. Roberts: Seduced in the Dark – Megigézve a sötétben [480 oldal]
  3. C. J. Roberts: Epilogue – Epilógus [232 oldal]
  4. Zakály Viktória: Hanna örök [210 oldal]
  5. Helena Silence: Ezüsthíd [548 oldal]
  6. Benina: Milan könyve [290 oldal]
  7. Okváth Anna: Antihygge, avagy áldatlan állapotok [320 oldal]
  8. Szurovecz Kitti: Smaragdfény [354 oldal]

 

Az előző hónapra betervezett könyvek mindig helyet kapnak itt, így most az első négy kötet még márciusra volt beütemezve – ebből a Véletlen találatokat majdnem kiolvastam, csak Anyáékhoz mentünk vasárnap random és majdnem hétfőig maradtunk. Nem bánom, hogy nem sikerült kiolvasnom mindet – az Outlander eléggé nagy falatot vett el a hónapomból, ami még engem is meglepett.

Ezekkel a tervekkel az a jó, hogy egyáltalán nem az a célom, hogy teljes mértékben betartsam őket – ide azokat írom fel, amik az idénre tervezettek között szerepelnek és szeretnék belőlük olvasni. A rövid olvasmányos hónapot általában hosszú olvasmányos hónap követ, de rá kellett jönnöm, a csak féltáglákból álló listáknak nyáron és télen van itt az ideje elsősorban.

Áprilisra beterveztem egy magyar-hónapot, azaz igyekszem színesíteni olvasmányaim hazánk szerzőivel – és nem mellesleg befejezni jónéhány régen megkezdett sorozatot. Az oldalszám általában 300 közeli, tehát, ha minden jól megy, akkor sikerül ezeket kiolvasni.

 

Film- és sorozatnézéseim

Ezeket néztem moziban

  1. Bajos csajok (2024) | 2024. március 8., 14:00; Évi kolléganővel
  2. Semmelweis (2023) | 2024. március 13.; 17:45; Férjjel
  3. Argylle – A szuperkém (2024) | 2024. március 20.; 16:00; Férjjel
  4. Lefkovicsék gyászolnak (2024) | 2024. március 21.; 17:00; Férjjel
  5. Artúr, a király (2024) | 2024. március 25.; 18:00; Férjjel

 

Izgalmas volt ez a hónap mozizás terén, habár nem csak a filmek miatt, hanem a korábbi különböző akciók miatt is. Nagyon sok ajándék kupont sikerült még szerezni februárban, amiket most használtunk el.

Illetve ebben a hónapban is sikerült kihasználni például a nőnapi kuponosztogatást. Márciusban ráadásul a Sugár Moziban a törzsvásárlóknak volt egy olyan akció is, hogy 3 ajándékjegy esetén 5 darabot kaptunk (ezeket április és június között lehet felhasználni).

És, ami a legjobb: a Valentin-napi nyereményjátékon nyertem páros mozijegyet. Aztán az Oscar-totón is nyertem, ami számomra hihetetlen, mert rengetegen tippeltek (helyesen) és mégis, egy tiszteletjegy nálam landolt.

A Sugár Mozi 17. szülinapos ajándéknál is sikerült kaparnom egy ajándékjegyet, ami áprilistól jó. Mondhatjuk, hogy elég szerencsések voltunk mozi terén.

 

A hónap első filmje a Bajos csajok volt, amit félig spontán módon néztem meg egy olyan kolléganőmmel néztem meg, akire nem számítottam, hogy valaha is elmegyek – egyáltalán nem bántam meg és szívesen megyek vele filmekre a továbbiakban is. A film maga felejthető volt, habár Regina George számának dallama nagyon tetszett.

A hónap következő mozizása alkalmával egy régóta hallogatott filmet néztünk meg férjemmel, a Semmelweist. Olyan ez a film nekem idén, mint a magyar-Argylle, azaz képes lennék többször is megnézni – tudom, hogy nagy része fikció, de mivel kifejezetten szeretem a kosztümös filmeket így nálam ez betalált.

Azt hiszem ebben a hónapban igazán őrültnek fogtok gondolni, de megnéztem 5. alkalommal moziban az Argylle-t (ami összesen a hatodik alkalom volt, hogy láttam a filmet). Konkrétan most az volt a különlegessége ennek a mozizásnak, hogy nem a szokásos Sugár Moziban láttam, hanem az Etele Cinemát próbáltuk ki. Ez volt az évfordulós filmünk, mert szerettem volna megnézni – ez volt az ajándékom egy része.

A március végéig jó kuponokat el kellett használni, így egy filmet férjem, egyet pedig én választottam – ő a Lefkovicsék gyászolnak címűt választotta. Ez a magyar film nem volt rossz, de számomra egyértelműen egyszernézős. Néhol úgy éreztem, hiányoznak háttérinformációm, máskor nagyon jókat nevettem a többiekkel.

Az utolsó márciusi mozizás az Artúr, a király volt, ami szintén egy kuponos alkalomból került kiválasztásra. Nagyon izgalmas történet volt, cuki kutyával, de egyszernézős – mint minden ilyen jellegű film.

 

Ezeket néztem otthon

  1. Emily Párizsban (2020–) | 2. évad 7. rész – 3. évad 10. rész; sorozat; Férjjel
  2. Vámpírnaplók (2009–2017) | 1. évad 4. rész – 2. évad 6. rész; sorozat
  3. A Grace klinika (2005–) | 14. évad 1. rész – 10. rész; sorozat
  4. Szívek szállodája (2000–2007) | 1. évad 4. rész – 10. rész; sorozat
  5. A tanszékvezető (2021–2021) | 1. évad 1. – 6. rész; sorozat; Férjjel
  6. Home Movie: The Princess Bride (2020) | 1. évad 5. rész; sorozat
  7. Mi lenne, ha…? (2021–) | 2. évad 1. – 9. rész; sorozat; Férjjel
  8. Agymenők (2007–2019) | 1. évad 1. rész – 2. évad 5. rész; sorozat; Férjjel
  9. Fosse/Verdon (2019–2019) | 1. – 8. rész; minisorozat; Férjjel
  10. Az első igazi nyár (2013) | 2024. március 2., 00:24; film; Férjjel
  11. Gyilkos páros (2015) | 2024. március 3., 00:30; film; Férjjel
  12. Működik a kémia (2014) | 2024. március 9., 01:06; film; Férjjel
  13. Későnérők (2014) | 2024. március 10., 01:05; film; Férjjel
  14. Argylle – A szuperkém (2024) | 2024. március 11., 20:42; film; Férjjel
  15. Holdfényszelence (1996) | 2024. március 16., 19:43; film; Férjjel
  16. Nyerő csapat (2009) | 2024. március 17., 00:48; film; Férjjel
  17. Trükkös fiúk (2003) | 2024. március 17., 18:41; film; Férjjel
  18. Széftörők (2002) | 2024. március 30., 23:55; film; Férjjel
  19. 96. Oscar-gála (2024) | 2024. március 11., 11:40; gálaműsor

 

Idén eléggé belehúztam a sorozatokba például, ami meg is látszik, hiszen március elején átvehettem a Snitten a 300 epizód plecsnit. Ez nagyon szép és nagyon jó, de rengeteg időt jelent még úgy is, hogy jobbára 20 perces epizódrészekből jött össze – most meg belekezdtem rendes, 40-45 percesekbe.

Az Emily Párizsban sorozat eddigi részeit megnéztük Férjjel, így most várjuk, hogy mikor jön Emily következő kalandjait bemutató negyedik évad. Az biztos, hogy több szempontból is várakozással teli kérdéseket hagyott nyitva a harmadik évad befejező része.

Már tavaly úgy döntöttem, hogy végig nézem a Vámpírnaplók sorozatot (aminek utolsó két évadát nem láttam még soha) és februárban folytattam, majd most márciusban is. Elég nyögvenyelősen megy, pedig emlékszem, anno mennyire tetszett.

A Grace klinikát még valamikor tavaly év elején (de az is lehet, azelőtt) kezdtem el újranézni. Egészen sokáig haladtam is vele, hiszen egyfajta alapzajként ment a háttérben, de aztán elértem a 14. évadhoz, ami feliratos. Márciusban úgy döntöttem, hogy folytatom és úgy alakítottam az életem, hogy ne alapzajos sorozatként nézzem.

Az előzőekhez hasonlóan a Szívek szállodája is folytatásra került márciusban, mert volt pár magányos ebédem, amikor sikerült filmeznem. Szeretem ezt a sorozatot, olyan hangulatos. Kicsit sajnálom, hogy feliratosan van fent a Netflixen, mert így korlátozott mértékben tudom csak nézni hétköznap nappal.

Belekezdtünk és befejeztük A tanszékvezető című sorozatba is, mert kellett egy 30 perces, szinkronos sorozat, amit gyorsabb kajálások alatt nézhetünk. Nem mondom, hogy ez életünk sorozata, de azért nem is volt annyira vészes.

Mivel a Youtube-on elérhető volt, így megnéztem a Home Movie: The Princess Bride egy részét, de szerintem megnézem majd az összeset, mert egyben van fent és igazi sztárparádé. A Covid alatt készített mindenki otthon jeleneteket, amiket összevágtak úgy, hogy az eredeti karakterek megjelentek mellette képen.

Folytattuk a Mi lenne, ha…? sorozatot, ami még mindig csalódás abból a szempontból, hogy szívesen néztem volna inkább élőszereplősként – főleg a 3. részt, Samyvel. Amúgy kellemes kis kikapcsolódás volt.

Nem volt meglepetés, hogy belekezdünk az Agymenőkbe idén, de azért azt korántsem gondoltam volna, hogy az újbóli darálást az év elején kezdjük – így szinte biztos, hogy legkésőbb tavasz végére kivégezzük, ami nem baj, de akkor aztán tényleg sorozatot néztünk. Ez a sorozat nekem egy teljes kikapcsolódás, nagyon szeretem.

A Fosse/Verdon sorozatba főként azért kezdtünk bele, mert Sam Rockwell játszik benne. Néha szoktunk nézni igaz történeten alapuló sorozatokat és filmeket, amik hatására megismerhetjük az eredeti karakterek életét – ez is ilyen, és hasznos sorozat volt szerintem.

 

 

Itthon nézett filmek terén (ide sorolva a rövidfilmeket is) kevésbé ennyire látványos a helyzet, de azért érdemes megemlíteni, hogy Sam Rockwell plecsinre hajtok, amihez összesen 40 filmet (sorozat is beleszámít amúgy) kell megnéznem, amiben szerepel – megdöbbentett, miszerint márciusig 11 filmet láttam még csak, de nem akarok csalni, szeretném kiélvezni a filmjeit. A hónapban pedig az alábbi filmekkel gazdagítottam magam.

Az első igazi nyár volt a kezdés, mert a férjem azt mondogatta, hogy nézzük meg, mert neki anno nagyon tetszett. Valóban izgalmas volt és tetszett a témája is, meg az, amilyen szerepet alakít benne. Szerintem érdemes mindenkinek egyszer megnéznie, mert komoly témához nyúl humorral.

Következőnek a Gyilkos páros került kiválasztásra, mert szerettünk volna egy humoros, romantikus valamit nézni. Hát, ez nagyon jó választás volt, mert a történet, a párbeszédek és a szereplők is hozták a humort és a gyagyaságot.

Az előző film után egy kissé más témához nyúltunk a Működik a kémiával, hiszen ez egy sokkal drámaibb és mélyebb témákat súroló történet. Kifejezetten tetszett a vége, ami nem volt végre klisés és az apa-fia jelent is.

A Későnérők nem volt éppen nagydurranás, habár tetszett, azért kicsit bővebb jeleneteket láttam volna még Knightley és Rockwell között, mert az nagyon laposra sikeredett. Lett volna még benne potenciál, de sajnos az elejét nagyon elhúzták.

A március sem telhet el Argylle nélkül, de ez most azért volt különleges (túl azon, hogy itthon néztük), mert feliratosan néztük. Meg kell, mondjam a poénok magyarban ütősebbek, viszont van egy kedvenc idézetem, ami magyarul és angolul is zseniális. „Bánni az elpocsékolt időt csak időpocsékolás. *** Regret for time wasted is wasting more time.”

Folytattuk a Sam Rockwell-filmek megnézést, méghozzá a Holdfényszelencével. Nagyon cuki volt a fiatal Sam (ráadásul látszik MINDENE, ha értitek, mire gondolok) és értettem a mondanivalóját a filmnek, de nem élveztem annyira. Egyszernézős.

Esti filmnek a Nyerő csapat volt terítéken, ami kellemes csalódás volt ahhoz képest, amit vártam. Tele volt sablonokkal ugyanakkor meg több tekintetben hátat fordított mindennek, ami várható lett volna. Lehetett rajta nevetni és volt mondanivalója is.

Sikerült még a Trükkös fiúkat is letudni ezen a hétvégén. Igazán érdekes volt koncepció és még a végén a plot-twist is működött, bár sejthető volt. Tényleg igaz, hogy Cage egyik legjobb alakítása, mert amit itt tennie kellett, ahogy viselkednie kellett az csöppet sem egyszerű.

Az utolsó SR film márciusra a Széftörők volt, ami egy nagy buli volt abban az értelemben, hogy mi Sam miatt néztük elsősorban, de egy ilyen Vészhelyzet és Halálsoron találkozó volt szereplőgárdát tekintve. Nem volt életünk filmje, de kifejezetten tetszett a vége minden szempontból.

 

Néztem márciusban egy gálaműsort is a 96. Oscar-gálát. Legfőképp Sam Rockwell miatt néztem meg, mert megtudtam, hogy kihirdető lesz. Szerintem zseniális volt, bár kicsit sok volt a reklám – John Cena alakítása, Ryan Gosling éneklése… mind kellettek ahhoz, hogy ne egy megszokott díjátadó legyen.



Ti miket olvastatok és néztetek márciusban? Voltatok moziban? Vannak olyan sorozataitok, amiket időről-időre elővesztek?

 

Találkozunk legközelebb!

Stella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése