• "Nagyon figyelj, mert a világot
    teszed is azzá, aminek látod."
    Fodor Ákos: Hasadó anyag
  • Kint feljönnek a csillagok, bent bekuckózva olvasol.
    Az én életem a regények, novellák, olvasmányok és személyes történetek által lesz teljes – és ezeket megosztom veled is. Térj vissza bármikor, én itt leszek.
    Stella L. Brandy

Titti szülinapi tortája | Recept

Sziasztok!

Anno ezt a tortát találtam ki és sütöttem meg a Férjemnek, aki imádja a túrót, a Sacher tortát és a gesztenyét. Nagyon ízlett neki és habár nagyon nagy macera volt – de egyben nagyon jó közös buli Apával – egyszer még biztosan készíteni fogok valami hasonlót.

 


Előtörténet

Ezt a tortát a páromról neveztem el, akinek a beceneve „Titti” – na jó, csak én hívom így. És ez a torta semmiben sem különleges, egyszerűen pár recept összegyúrva, de mindenképpen valami ütőset akartam összedobni a páromnak – és gondolnom kellett arra is, hogy párom apukája a túrós/krémes sütiket szereti csak. Szerettem volna a páromnak kedveskedni Sacher-rel és gesztenyés finomsággal is, ha már kívánságai közt ezek szerepeltek – így ezt a mixet hoztam össze.

Mivel én nem szeretem az oda-vissza linkelgetéseket, így ide is le fogom írni azoknak a recepteknek az elkészítését, amiket egyszer már feltettem.

Ez a finomság laktózmentesen készült, de elkészíthető simán is.

(MEGJEGYZÉS: A túró süti nehezebb tészta, mint a muffin tészták, szóval ajánlatos esetleg másmilyen alaptésztát kitalálni. De, ha ez tetszett meg, akkor mindenképpen olvassátok el, amit írtam. Valamint ehhez a sütihez ajánlatos egy XXL muffin forma.)

 

Hozzávalók

Túrós süti és piskóta
1 bögre tejföl
2 bögre liszt
1,5 bögre cukor
0,5 bögre olaj
1 db sütöpor
1 db vaníliáscukor
3 db tojás
250g tehén túró

Gesztenye krém
250 g gesztenyemassza
125 g margarin
2 ek lekvár/ dzsem

Sacher-muffin
200 g étcsokoládé (Boci)
200 g margarin (Vénusz laktózmentes)
4 db tojás
300 g cukor
200 g sárgabaracklekvár (Sbudget)
300 g finomliszt
2 kk sütőpor

sütés-főzést!

 

Elkészítés

Túrós süti és piskóta

Nagyon egyszerű dolgunk van, hiszen csak fognunk kell egy bögrét (bármekkora lehet, a lényeg, hogy mindent abban mérjünk ki), valamint egy tálat és beleönteni a hozzávalókat a megadott adagban. Ha nem nagy tejfölünk van (azaz nem vödrös, hanem a normál méret), akkor az a doboz is tökéletesen megfelel a célra.

Ha bögrével dolgozunk, akkor ajánlom, hogy először a száraz alapanyagokat adjuk hozzá, hiszen így elkerülhető, hogy például a liszt beleragadjon a bögre alján maradt tejfölbe – sokkal könnyebb lesz elmosni is, ha nem kell ragacsos masszákkal bajlódnunk. Célszerű a keverésnél az elektromos eszközöknek teret hagyni, hiszen sokkal egyszerűbb megoldani úgy – valamint garantáltan csomómentes lesz. Amikor már nagyjából elkevertük az alapanyagokat, akkor a felét igyekezzünk eloszlatni a tetejébe, kb. a háromegyedéig. Mielőtt azonban az aljába tennénk a tésztát, keverjük bele a túrót – ami így extra túróssá teszi, mert az egész adagra van a 250g kitalálva.

A sütőt 200°C-ra melegítsük elő, majd 180°C-on süssük meg a sütit. Mikor azt tapasztaljuk, hogy a süti már kezd sültnek látszani, tűpróbával ellenőrizzük a belsejét – amennyiben a közepe nem sült meg – ez várható – akkor sütőpapírral vagy alufóliával takarjuk le a tetejét és egy 10-15 percen keresztül süssük tovább. Aztán vigyázzunk, mert amikor levesszük a fóliát, forró gőz csap fel.

 

Gesztenye krém

A gesztenyepürét kikeverjük a puha margarinnal. Én ezt a gépi habverővel oldottam meg, de ha valaki elég türelmes, kézi habverővel is megteheti. Ezek után a tetejét kezdjük el felszeletelni, nagyjából egységnyi vastagokra, ügyelve arra, hogy egyáltalán nem egyenletes a teteje.

A piskótalapunkat kenjük meg vékonyan lekvárral, hogy a krém jobban a tésztához tapadjon. Majd a kikevert krémet egyszerűen rákenjük a kihűlt piskótalapunkra – ami keveredni fog a gesztenyés masszával.

Tipp: Ha gesztenyésebben szeretnénk, akkor két gesztenyemasszát használjunk fel.

 

Sacher-muffin

Az első lépés az étcsoki megolvasztása a margarinnal. Azért ez az első lépés, mert a megolvadt csokinak már nem szabad forrónak lennie, viszont teljesen kihűltnek sem. Míg a csoki hűl, hozzáláthatunk a szárazalapanyagok összekeveréséhez.

A tojásokat a cukorral habosra keverjük – ezt érdemes egy nagyobb tálban elkészíteni, mert az összes többi muffin alapanyagot ebben fogjuk összekeverni. Először a baracklekvárt mérjük bele (én 20 dkg-nál valamivel többet tettem bele, így a tészta kicsit ragadt, de barackos íze lett a sütinek), aztán jöhetnek a száraz alapanyagok – nem kell őket feltétlenül összekeverni, utána a robotgép össze tudja keverni. Legvégül a csoki öntetet öntsük hozzá a masszához.

A sütőt melegítsük elő – én 200°C-ra melegítettem elő, de amikor betettem a muffinokat, akkor levettem 180°C-ra. Miután az első adag kisült és a második adagot betettük a sütőbe, kenjük meg a kész muffinok tetejét baracklekvárral, majd tegyük be őket a hűtőbe – így a második adag elkészülésére már nagyjából megdermed a lekvár.

Nekem ebből az adagból 40 db muffinom lett. Azonban megjegyezném, hogy most készítettem 34 db tervezett helyett 30 db mini muffint, a többi pedig normál méretű lett.

 

A nagy muffin piskótának az alját óvatosan kibelezzük – hagyunk oldalt és alul is elég vastagságot, hogy mozdítható legyen! A kibelezett részt elcsomagoljuk leendő apósunknak – fontos momentum, mert a végén reklamáció lenne – és a helyére a mini muffinokat pakolásszuk. Én 34 db-ot szerettem volna szimbolikusan belehelyezni, ha már gyertyákat nem terveztem rá.

Jó hír, hogy egy nagyon kis kompakt tortát kapunk, amit külön-külön egész jól lehet szeletelni – a képeket nézzétek meg. Esetleg fel lehet dobni csoki öntettel – ahogy eredetileg terveztem – amivel el lehet leplezni a torta tetejének tökéletlenségeit, de azt nem vállaltam utólag a szállítás miatt.



Nektek van valami különleges receptetek, amit valakiről neveztetek el? Szoktatok tortát sütni?

 

Találkozunk legközelebb!

Stella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést. Ha írsz kommentet annak még jobban örülök. Ne feledd, hogy véleményedet félkövér és dőlt betűtípussal tudod formázni, illetve linkeket is betehettek - a szokásos módon.

© Stella L. Brandy || 2012 -