• "Nagyon figyelj, mert a világot
    teszed is azzá, aminek látod."
    Fodor Ákos: Hasadó anyag
  • Kint feljönnek a csillagok, bent bekuckózva olvasol.
    Az én életem a regények, novellák, olvasmányok és személyes történetek által lesz teljes – és ezeket megosztom veled is. Térj vissza bármikor, én itt leszek.
    Stella L. Brandy

Sacher-muffin | Recept

Sziasztok!

Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de én imádok muffint sütni, mert túl azon, hogy faékegyszerűségű mindegyik recept, még sok darab is megvalósul. Ezért is szeretek különböző süteményeket muffin alakban elkészíteni – ez volt az egyik első ilyen próbálkozásom, de azóta rengetegszer megsütöttem már.


Előtörténet

Még 2015 decemberében megkérdeztem Istvánt, hogy mi a kedvenc sütije, amire a válasz a Sacher-torta volt. Szóval pár perc gondolkozás után bepötyögtem a Google-ba, hogy Sacher-torta – persze az elképzelés szép volt, de a bögrés túrós mellé nem igazán akaródzott még egy torta nagyságú sütit elkészíteni a beszállítás miatt. Aztán jött az ötlet, hogy legyen muffin az alapja a dolognak (életemben nem készítettem még se muffint, se Sachert) és megtaláltam EZT a receptet. Istvánnak nagyon ízlett és leadta a rendelést nemrég, hogy: Sacher-muffin kéne.

Szóval nekiláttam péntek este, hogy elkészítsem a másnapi munkanapra (október 15.) – valamint a vasárnapi (október 16.) egyhónapos kapcsolatunkra –, a jókedvre-derítőt. Mivel itthonra is kellet hagynom, így dupla adagot készítettem. Nagyon finom lett, most sokkal több lekvárt tettem a tésztába.

 

Hozzávalók

Néhány esetben zárójelben leírtam, hogy én milyet használtam.

20 dkg étcsokoládé (Boci)
20 dkg margarin (Vénusz laktózmentes)
4 db tojás
30 dkg cukor
20 dkg sárgabaracklekvár (Sbudget)
30 dkg finomliszt
2 kk sütöpor

sütés-főzést!

 

Elkészítés

Mielőtt bármihez is hozzáláttam volna, megkóstoltam az Sbudgetes lekvárt, hogy milyen – rossz íz esetén is kénytelen lettem volna beletenni, de akkor cukorral lehetett volna egyensúlyozni. Viszont meglepően finom a lekvár, csak ajánlani tudom.

Az első lépés az étcsoki megolvasztása a margarinnal. Azért ez az első lépés, mert a megolvadt csokinak már nem szabad forrónak lennie, viszont teljesen kihűltnek sem. Míg a csoki hűl, hozzáláthatunk a szárazalapanyagok összekeveréséhez.

A tojásokat a cukorral habosra keverjük – ezt érdemes egy nagyobb tálban elkészíteni, mert az összes többi muffin alapanyagot ebben fogjuk összekeverni. Először a baracklekvárt mérjük bele (én 20 dkg-nál valamivel többet tettem bele, így a tészta kicsit ragadt, de barackos íze lett a sütinek), aztán jöhetnek a száraz alapanyagok – nem kell őket feltétlenül összekeverni, utána a robotgép össze tudja keverni. Legvégül a csoki öntetet öntsük hozzá a masszához.

A sütőt melegítsük elő – én 200°C-ra melegítettem elő, de amikor betettem a muffinokat akkor levettem 180°C-ra. Miután az első adag kisült és a második adagot betettük a sütőbe, kenjük meg a kész muffinok tetejét baracklekvárral, majd tegyük be őket a hűtőbe – így a második adag elkészülésére már nagyjából megdermed a lekvár.

 

Nekem ebből az adagból 40 db muffinom lett. Szilikonos sütőformát használtam, aminél a muffinok nem lettek olyan hatalmasak, de virágos aljúak igen.



Ti szerettek muffint sütni? Melyik a kedvenc receptetek? És a Sacher tortát szeretitek?

 

Találkozunk legközelebb!

Stella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést. Ha írsz kommentet annak még jobban örülök. Ne feledd, hogy véleményedet félkövér és dőlt betűtípussal tudod formázni, illetve linkeket is betehettek - a szokásos módon.

© Stella L. Brandy || 2012 -