• "Nagyon figyelj, mert a világot
    teszed is azzá, aminek látod."
    Fodor Ákos: Hasadó anyag
  • Kint feljönnek a csillagok, bent bekuckózva olvasol.
    Az én életem a regények, novellák, olvasmányok és személyes történetek által lesz teljes – és ezeket megosztom veled is. Térj vissza bármikor, én itt leszek.
    Stella L. Brandy

Őszöm 2023 | Szezonzáró

Sziasztok!

Egy újabb évszakot sikerült átkalandoznunk és már be is köszöntött a tél így december elsején. Most már legálisan is hallgathatja mindenki a karácsonyi zenéket és nézegethet karácsonyi dolgokat. Végre nem kell a csúnyanézéseket állni, ha a karácsonyi ajándékbeszerzésekre terelődik a szó – pedig úgyis mindenki tudja, hogy már novemberben elkezdődik az ajándék beszerző körút.

De most egy kicsit még visszakalandozok az elmúlt évszakra, ami egy igazán meleg ősz volt. Nagyon sok mindent szerettem volna elérni és igyekeztem megfelelően menedzselni az időm, főleg mivel október végén már be voltam zsongva, hogy írhassam a Kincsőt. Minderről és még sok egyébről olvashattok a bejegyzésben.

 

 

101 dolog 1001 napon belül

Idén májusban közzétettem a kihívás bejegyzését, amit ITT elérhettek. Úgy gondoltam, hogy igyekszem összegyűjteni, mik azok, amiket adott évszakban sikerült megvalósítanom. Az egyes számok azt jelölik, hogy melyik pontról van szó. Végül úgy döntöttem, hogy nem csak a teljes sikereket könyvelem ide le, hanem azokat a pontokat is megemlítem, amikben értem el haladást.

 

 

 

Személyes

Lássuk csak, mik is történtek velem ebben az évszakban.

 

Szeptember

Kicsit olyan nyár érzésem volt még egészen a legvégén is, mert egyszerűen a 30 fokos napközbeni hőmérsékletet nem tudom máshová besorolni. Többször vettem fel reggel kardigánt, de délután már nem hordtam őket – ezzel a táskám tárolókapacitását is teszteltem.

Voltam a Frei kávézóban, ahol véletlenül megláttam, hogy szeptemberben sárgabarackos forrócsoki van, rögtön meg is kóstoltam – miért nem marad állandóra? Nem vagyok kávés, Férj az, aki kapott évfordulóra az ajándékkártyára pénzt és szerettük volna kihasználni.

Voltunk színházban két egymást követő pénteken. Először a Madáchban megnéztük a Pretty Womant az első bemutatót – szerintem nagyon jó volt, én nagyon élveztem. Aztán a Turay Ida színházban a Fergeteges látogatást néztük meg, mert mindketten szerettük volna élőben látni Pásztor Erzsit – aki zseniális volt.

Voltunk moziban is, megnéztük például a Barbie filmet. Belekezdtünk itthon a Modern család sorozatba – én év elején daráltam le, de most is ugyanannyira szórakoztat.

Voltunk Kismaroson Timiéknél, ami még mindig egy olyan zen-zug. Voltunk sétálni is, illetve kiültünk a szúnyogosba – ami a nevével ellentétben nem szúnyogtanya, hanem egy szúnyoghálóval körbevett nyitott, fedett bungaló. Szívesen olvasgatnék ott nézegetve az őzgidákat és a természetet.

 

Október

Nagyon vártam már azt, hogy elérkezzünk 10-ére, mert az azt jelentette, hogy Liv megérkezik Budapestre és kezdetét veszi a 3-4 évente esedékes „találkozzunk élőben” programunk. Idén megismerkedett Férjjel is, valamint nálunk aludt – ez nem csak neki volt első alkalom, hanem nekünk is, hogy bárki nálunk aludt volna. Másnap pedig én itthonról dolgoztam és az ügyfelek is velem voltak mert csak nagyon kevésszer kellett megszakítanunk a dumcsizást.

Voltam fodrásznál is, ahol visszakaptam gyerekkori szőkeségemet és még frufrut is vágattam magamnak. Igazából nagyon szeretem ezt a frizurát és még az is lehet, hogy megtartom a frufrut, de az biztos, hogy egyszer megnövesztem a hajam, hogy megnézzem, úgy milyen.

Megünnepeltük legkisebb unokatesóm második szülinapját, ami kis családi összejövetel volt, ahol elvileg bemutatkozott volna a húgom barátja, de lebetegedett. Ez volt az első olyan összejövetel, ahol nem éreztem magam túl furán és rá kellett jönnöm, hogy ez amiatt volt, hogy a húgom nem volt ott. Azt mondjuk nem értettem, hogy a hajamra miért mondják, hogy olyan mint az idősebb unokatestvéremé volt kicsiként, amikor igazából olyan a hajam, mint amilyen az enyém volt kicsiként – mindketten szőkék és frufrusak voltunk.

Voltunk moziban is, megnéztük a Bazi nagy görög lagzi 3. című filmet és ennyire emlékszem, bár lehet, hogy a Gran Turismot is ebben a hónapban néztük meg – összefolynak a napok.

A hónap fénypontja az volt, hogy átjöttek Petiék, a picilánnyal, akivel együtt nyaraltunk. Együtt töltöttünk egy csoda napot, amiben volt sírás, nevetés és sok-sok játék.

 

November

Ez volt a leginkább olya hónap az évszakban, amire azt mondanám, hogy a néhány jó dolog ellenére bárcsak meg se történt volna, de így, hogy megtörtént, szeretném elsüllyeszteni valahova – ez sem fog menni, hiszen a jó dolgok is ott vannak.

Felfedeztem magamnak a HuNoWriMo csapatát, ami egy olyan közösség, amire rég vágytam már. Nagyon tetszik az egész dinamikája és az, hogy mennyire motiváló másokkal beszélni, akik ugyanúgy írnak és szenvednek az ihlethiány vagy a magánélet miatt.

Találkoztam Emesével, aki általános iskolai legjobb barátnőm és még közös blogunk is volt (nem is egy), amiből most megosztok egyet, ami ITT található – igen, ér nevetni, mert mi is ezt tesszük, de visszaemlékezve rá, nagyon jó buli volt együtt írni. Sok időt töltöttünk el, de úgy érzem, még tengernyi témánk van, amit megbeszélhetünk – főleg, mert ez a nap kicsit kiakasztó volt és így mindkettőnk nehezen sikerült elengedni. Sokat segített amúgy, hogy találkoztunk, mert nagyon feldobta a napom és tudok valami igazán pozitívra gondolni, ha elszomorodok.

Illetve még ebben a hónapban sor került az éves mézeskalácsozásra, amin idén is részt vettünk. Férj díszitett, de idén nekem újfent nem jutott erre lehetőségem, ami nem is érdekelt volna, de úgy alakult, hogy az a nagyjából 3 darab mézekalács, amit kiválasztottam, lekerült a tálcánkról és eltették – anya mindig csodálkozik, hogy eltűnnek a saját mézeseink, de ha egyszer nem szól?

Ezen túl nem volt valami nagyon pozitív ez a hónap. Csalódtam emberekben, elvesztettem az időérzékemet (amire kedvesen fel is hívták a figyelmemet), lefáradtam mentálisan és gyakorlatilag újra mélypontra kerültem. Hiába néz úgy ki, hogy elértem a célom és lezárul egy nagyobb projekt a munkahelyemen, egyszerűen nem érzem ettől sem boldognak magam – konkrétan a főnököm megköszönte, de valahogy nem érzem úgy, hogy igazán tettem bármit az ügy megoldása érdekében, ugyanakkor meg felfogom, hogy igenis tettem érte.

Megtanultam egy életre, hogy nők között dolgozni tényleg nagyon stresszes, mert míg a pasik igazából letojják a másikat (bár nem mindenhol, erre is hallottam már példát), addig a nők áskálódnak – de tényleg, eddigi nem sok munkahelyemen legalábbis sokkal másabb volt a beszélgetés egy csoportban/társaságban ahol csak férfiak vagy csak nők voltak. Ugyanakkor ez a gondolatok nagyon sok ötletet adott, hogy milyen témákban szeretnék írni, amiről szerintem nem sokan írnak, pedig minden munkahelyen előfordulhat – gondolok itt például a sikertelenség érzésére, versengésre vagy a motiválatlanságra, ami felütheti fejét.

Voltunk moziban és megnéztünk 3 filmet is. Először a Marvelekre ültünk be, amit én egész évben vártam és nem érdekelt a lehúzás, mert nem mások miatt megyek moziba, hanem magam miatt. Aztán az Éhezők viadala előzményét néztük meg Az énekesmadarak és kígyók balladáját, ami nekem nagyon tetszett és ahogy visszaemlékeztem, azért könyvhű is tudott maradni. Az utolsó a Kívánság volt, amit csak azért néztünk meg, mert volt egy ajándékjegyünk, amit a hónapban fel kellett használni és Disney mesére nem olyan nagy kár, hiszen egy mese azért többnyire jó és nem lesz pénzkidobás érzése az embernek.

 

Terveim voltak:

  1. Sem szobakerékpárt nem vettünk még, sem súlyozott hullahopp karikát. Edzeni sem kezdtem el, csak néha végzek felüléseket.
  2. Ez azért nem jött össze, mert felírtam a Jézuskának a kívánságlistámra és így nem mertem beszerezni, ha esetleg megkapom.
  3. Szerencsére jó előre sikerült beszerezni az égősort, mert már nem annyiba kerülne az is biztos. 10 méteres, olyan mint a miénk ami azért jó, mert így Férj rögtön az epilepszia-funkcióval ki is próbálta.
  4. Az utolsó pillanatig nem mondtam le róla és igazából, amit kinéztem fel is próbáltam, de sajnos egy mérettel nagyobb kellett volna, ami már nem volt. Nagy valószínűséggel decemberben viszont veszek, mert elkezdett összeállni a karácsonyi partira az öltözékem gondolata.
  5. Férj vett egy nadrágot nekem, ami a méretét tekintve elkeserítő, de amúgy nagyon tetszik – és remélhetőleg senki sem mondja meg, hogy mekkora.
  6. Én ezt is sikeresnek könyvelem el, mert sikerült elég sok könyvet kiolvasnom és ráadásul még írni is írtam (10 fejezet, közel 26 ezer szó). Illetve blogbejegyzést is írtam, igaz nem annyit, amennyit meg akartam írni, de legalább valamennyit.
  7. Most nagyon büszke vagyok magamra, mert a könyves listámról vettem és kaptam könyveket. Konkrétan 2 könyv kivételével sikerült beszereznem az összes vágyott kötetet, ami 10 könyvet jelent. Oké, kaptam egy könyves gyertyát is a Boszi Gyertyaműhelyből, de az nem könyv.
  8. Ez nem történt meg, mert novemberig annyira nem volt hűvös és igazán mozgalmasan teltek a hétvégéink. Novemberben a NaNo miatt én átkuckóztam a konyhába és ott írtam, így nem nagyon társasoztunk.
  9. Elmentem Emesével, akivel 602 éve nem találkoztam és sokkal jobb élményekkel távoztam, mint legutóbb. Kifejezetten jó újítást is kipróbáltam, ami a jeges tea volt és legalább egy litert képes lettem volna benyakalni belőle.
  10. Elmentünk és megünnepeltük Papát. Anya csinált fasírtot, és az egyikbe beleszúrtunk egy gyertyát, amit elfújhatott. Valóban nem jöttek el a nagy-nagynénikémék, ami akkor eszembe sem jutott.

 

A 10 pontból sikerült 6 teljesítése, ami szerintem nem rossz arány főleg, hogy olyan érzés volt ez a három hónap, mintha egy lett volna kb. Valószínűleg ezért is kerültem teljes időzavarba és őszintén fogalmam sincs, hogy például a november hova tűnt – pedig tudom, hogy történtek dolgok benne, de őszintén, mintha két hétből állt volna az egész. A szeptember és október meg amilyen nagy reményekkel is indult neki, annyira felidézhetetlen számomra – és látjátok, vannak pontok, amiket akkor pipáltam ki.

 

Blogos

Voltak bejegyzések, hirtelen megszaporodtak a borítóleleplezések például. A szeptember havi Bloggerjátékon újfent nem „nyertem”, de igazából nem is feltétlenül azért csinálom ezt az egészet, hanem mert szeretem kifejteni a témákat. Az októberin sem nyertem – kicsit olyan érzésem volt most, mintha kezdene elapadni a dolog, ami nem is állhat távol a valóságtól, mert novemberben egyszerűen nem volt. Remélem, decemberben lesz (bár tuti olyan téma lesz, ami külön ki is akarok fejteni), mert az egyik napra ezt tartogattam és különben bajban leszek, hogy mit találjak ki arra a napra.

Elkezdtem megírni ténylegesen a decemberi bejegyzéseket, ami azt jelenti, hogy a terveim szerinti bejegyzéseknek az egyharmadát megírtam. Ez nem tűnik soknak, de mindezt úgy csináltam, hogy novemberben alig írtam valamit Kincsőn kívül és így is sikerült megalapoznom a decembert. Ha megnézitek a Műhely menüpontot, láthatjátok, hogy nem kevés bejegyzést terveztem és habár jelen pillanatban úgy érzem, nem fog sikerülni teljesíteni, még mindig bizakodom egy kicsit – a változtatás jogát fenntartom.

 

Könyves

Olvasás terén szeptemberben sikerült kicsit olvasnom, habár közel sem annyit, mint szerettem volna. A Bűnszövetkezetben még szeptemberben kiolvasásra került, az N vagy M viszont csak októberben. Ellenben egy gyors szösszenet erejéig Colleen Hooverhez fordultam, s kiolvastam a Finding Perfect – Megvan a tökéletes könyvet.

Nagy dobást jelentett a kiolvasott könyvek tekintetében a Bűbájos boszorkák befejezése, ami egészen pontosan hét könyvet jelentett. A sorok között sorozat befejezésébe is belekezdtem és ki is olvastam.

 

Írós

Október beköszöntével nem kezdtem rögtön neki az írásnak, hanem a Preptober keretén belül belemerültem a karaktereim lelkivilágába és a választott történet hátterének tökéletesítésében – sokkal nehezebb így, hogy tudom trilógia lesz és vannak momentumok, amiket nem szabad elfelejtenem a későbbiek miatt.

Az első NaNo-m nagyon jól sikerült, közel 26 ezer szót írtam Kincsőből, ami szerintem rekord és nagyjából ennyit is terveztem. Úgy érzem, nem lett olyan, mint eredetileg terveztem és nem tudom, tudnám-e kiegészíteni úgy, hogy olyan legyen – szóval meglátom, mi sül ki belőle a végén, mert ha így is működik, akkor nekem az is megfelel.



Nektek milyen volt az ősz? Kiélveztétek a vénasszonyok nyarát? Vettetek valami őszi-téli ruhát? Van valami, amit mindig ősszel csináltok? Voltak változások az életetekben?

 

Legyetek jók!

Stella L. Brandy

2 megjegyzés:

  1. Szia, jó hallani felőled!
    Először is, nagyon cukik ezek a szállingozó hópelyhek :3

    Tök jó, hogy ennyi pontban haladtál a 101-1001-ben. Csak annyit fűznék hozzá, hogy egy fejezet ne a szószámtól függjön. Valakinél kevesebb, valakinél több, nincsen semmi baj vele, ha rövidebb vgy hosszabb.
    Irigylem, hogy ilyen sokat tudsz olvasni :D én kb 2-t tudtam, bár annak is örülök, de úgy szeretnék többet :3
    Midjourneyre én is gondoltam előfizetni, végül aztán nem. Mertjó ugyan, de nem tökéletes, az meg kikészít, ha borítópályázatokra ilyenek kerülnek be – mert bárki tud egy promtot írni, de képszerkesztőt használni már nem.

    Sárgabarackos forrócsoki amúgy baromi jól hangzik is :D kár érte, hogy valóban nem állandó tétel.

    Örülök, hogy a Hunowrimo-s csapat ennyire bejött és hogy ennyit tudtál írni a Kincsőhöz, remélem, hamarosan olvasható lesz :D néha megnézem az adatlapját, hátha van hozzá új tartalom :3
    Amúgy megesik, hoyg egy történet elkanyarodik a tervezettektől, de ha tényleg klappol úgy is, akkor nincs baj :)

    Általánosban volt utoljára túl csajos környezetem, de már akkor is nehezen viseltem a drámákat, ezért inkább jól tanultam, hogy ha bármi is van, jó "pozícióm " legyen a többiek között XD nem tudok tanáccsal szolgálni a helyzetedre, de kitartást küldök, és akik áskálódnak ellened, azokkal nem is éri meg semmilyen ismerettséget megtartani.

    Milyen volt a Kívánság? Nagyon meg akarom nézni, de még nem volt időm eljutni rá, meg kicsit félek, hogy semmi nagy eresztés nem lesz, csa a trailer tetszetős.

    Húh, wow, rengeteg posztod lesz, fogok jönni olvasni, az biztos :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Köszi, alig vártam, hogy december legyen és kirakhassam :D

      Megmondom őszintén ez a fejezet szószámos dolog nagyon régről fakad nálam és nem hiszem, hogy el tudom hagyni. Nálad néztem írás közben amúgy, hogy mennyi szót vagy képes egy fejezetnyi Conjunctionbe :D De a 2000 szó szerintem egészen valid szám nálam és lesz ez még több is, amikor kiegészítem :D

      Megértem a Midjourney-s gondolatod, bevallom őszintén, én szerettem szerkesztgetni vele - bár most éppen nem aktív az előfizetésem, majd jövőre újra - mert random jeleneteket is meg tudtam nézni, hogy legyen egy kis hangulat írás közben. Amúgy nagyon vicces, mert ha már két szereplő van egy képen azzal meggyűlik a baja :D

      A Kincső jön, bár január előtt biztos nem nyúlok hozzá, pedig úgy csábít a gondolat. Nem tudom, mikor fogom tudni feltenni, mert szeretném, ha már úgy történne mindez, hogy meg van írva - tudom, ez nem feltétlenül jó taktika, de egyszerűen szeretném majd megosztani minden gond nélkül a fejezeteket, az átolvasás így is macera lesz majd, hogy az agyam ne csapjon be :D

      Én általában a fiúk társaságát kerestem általánosban (fociztam is pl.), mert sokkal jobb volt, mint a lányokkal valósi csacsogás. Persze aztán a Bűbájos boszorkák és a WITCH is szerepjátékot indított el általános iskolában és egészen addig játszottunk, amíg egy betegség után kiderült, lecseréltek. Mostanság viszont sok helyről hallottam tényleg, hogy mennyire nehéz egy női társaságban - míg ugyanezt nem hallottam olyan sűrűn pasi oldalról. Igazából mindig azt hittem, hogy a pasik nehezebb esetek, hiszen nem beszélnek nagyon, de a nők rosszabbak, hiszen ők nem beszélnek, de elvárják, hogy tudd, mi a baj :D (Férjem is rendszerint ezt mondja, hogy a nőkkel csak a baj van, csak nem tudja, mi, mert arra nem kap választ :D)

      A Kívánság nem rossz, bár nem egy olyan Vaina szintű dolog. Inkább azt mondanám, hogy egyszer nézős és nagyon jó a 100. év ünnepléséhez. Cuki volt és kicsit másabb, mint az eddigiek, de nem ez lett a legkedvencebbem. De én nem bántam meg, hogy moziban néztük meg.

      Örülök, hogy benéztél! :)

      Törlés

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést. Ha írsz kommentet annak még jobban örülök. Ne feledd, hogy véleményedet félkövér és dőlt betűtípussal tudod formázni, illetve linkeket is betehettek - a szokásos módon.

© Stella L. Brandy || 2012 -