• "Nagyon figyelj, mert a világot
    teszed is azzá, aminek látod."
    Fodor Ákos: Hasadó anyag
  • Kint feljönnek a csillagok, bent bekuckózva olvasol.
    Az én életem a regények, novellák, olvasmányok és személyes történetek által lesz teljes – és ezeket megosztom veled is. Térj vissza bármikor, én itt leszek.
    Stella L. Brandy

Nagyika párolt lilakáposztája recept | Advent 2023

Sziasztok!

Közeledünk a receptek végéhez, ami talán egy nagy felüdülés lesz mindenkinek, aki eddig mást várt. Az elkövetkezendő két nap tele lesz káposztával, így aki nem szereti, az jobb, ha nem néz fel addig. Aki pedig szereti, de sosem mert hozzákezdeni, az talán megtalálja amit keres.

 


Amikor közeledik a karácsony, akkor bizony eljön a bizonyos Karácsonyi ebéd – amiről már meséltem. Ezen az étkezésen van mi szem-szájnak ingere – és mindig jelezzük Nagyikának, hogy egy valamit ne hagyjon ki: a párolt lilakáposztát. Ez tipikusan egy olyan étel, amit Nagyikához kötök (a rántotthús mellett).

 

Hozzávalók

1 kis fej hagyma
3 dkg cukor
3 evökanál víz
0,5 kg reszelt lilakáposzta

örölt köménymag
kis zsír

sütés-főzést!

 

Elkészítés

Nem egy atomfizika és szerintem ez a legjobb benne. Megmondom őszintén, hogy meglepődtem, mikor Nagyika azt mondta, hogy kömény is van benne, mert sose éreztem ki az ízét – így, aki esetleg emiatt borzadna el, az vagy próbálja ki mégis, vagy hagyja ki.

 

Első lépésként a hagymát apróra vágjuk és zsíron megfonnyasztjuk.

Második lépésként a cukrot karamellizáljuk, s kis vízzel felöntjük - vigyázzunk közben, mert kicsaphat a gőz.

Harmadik lépésként hozzáadjuk a káposztát, megsózzuk, s lefedjük, hogy párolódjon.

Negyedik lépésként az ecetet és köménymagot ízlés szerinti mennyiségben hozzáadjuk, mikor a káposzta megpuhult.



Nagyon szeretem a párolt lilakáposztát – enélkül nem karácsonyi ebéd a karácsonyi ebéd nálunk. Ti szoktatok készíteni? Szeretitek a lilakáposztát?

 

Legyetek jók!

Stella L. Brandy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést. Ha írsz kommentet annak még jobban örülök. Ne feledd, hogy véleményedet félkövér és dőlt betűtípussal tudod formázni, illetve linkeket is betehettek - a szokásos módon.

© Stella L. Brandy || 2012 -