• "Nagyon figyelj, mert a világot
    teszed is azzá, aminek látod."
    Fodor Ákos: Hasadó anyag
  • Kint feljönnek a csillagok, bent bekuckózva olvasol.
    Az én életem a regények, novellák, olvasmányok és személyes történetek által lesz teljes – és ezeket megosztom veled is. Térj vissza bármikor, én itt leszek.
    Stella L. Brandy

Veterán bloggerek TAG

Sziasztok!

Többek között Abethnél láttam ezt a TAG-et, ami megfogott és úgy gondolom, eléggé veteránk vagyok ahhoz, hogy kitöltsem. Meg amúgyis, imádom a TAG-eket, bár szörnyen hosszú időn keresztül tudok ülni rajtuk. Csak én szeretem kifejteni a pontoknál a válaszom? Régen nem ilyen voltam, de az elmúlt.

Azért döntöttem úgy, hogy kitöltöm ezt a TAG-et, mert amúgyis szerettem volna a blogos életemről írni és ez jónak tűnt – ettől függetlenül tervezek még a bloggerkedésemről egyéb bejegyzést is hozni.



Kérdések, amikről szó lesz

 

1.      Hány éve blogolsz?

2.      Tartottál valaha hosszabb szünetet a blogolásban?

3.      Mindig ugyanezt a nevet használtad?

4.      Mindig ugyanezen a címen blogoltál?

5.      Változott az évek során a blogod témája?

6.      Milyen eszközöket használtál régen és milyeneket most a blogoláshoz?

7.      Vannak olyan olvasóid, akik a kezdetektől követik a munkásságodat?

8.      Vannak bloggerek, akikkel már személyesebb kapcsolatot is kialakítottál?

9.      Megváltozott a környezeted hozzáállása a blogoláshoz, a te blogodhoz?

10.  Szerinted miben fejlődtél leginkább a blogolás tekintetében?

11.  Akadt-e az életedben olyan lehetőség, amihez azért jutottál hozzá, mert blogolsz?

12.  Van olyan téma, amiről megbántad, hogy írtál?

13.  Mi az, amit ma már másképp csinálnál a blogodon/blogoddal, mint régen?

14.  Melyik a valaha megírt kedvenc blogbejegyzésed?

15.  Kaptál valaha olyan kritikát, ami miatt lényegesen megváltoztattál valamit a blogoddal kapcsolatban?

16.  Szerinted mennyi ideig fogsz még blogolni?

17.  Mit gondolsz, mennyire sikerült az évek alatt a blogodon közvetíteni önmagadat, a személyiségedet?

18.  Fogalmazd meg, mit jelent számodra a blogolás és a saját blogod!

19.  Írj egy dolgot, ami szerinted igazán egyedi a blogodban, és kiemeli azt a tömegből!




 

1.      Hány éve blogolsz?

Hát, ha nem nézzük azokat a mindenkilapjás, eoldalas és gportálos próbálkozásaimat, akkor 2010. március 14-e óta blogolok – tehát kicsivel több, mint 13 éve. Pont ennyi év van a Férjem és köztem. Az a blog még mindig él KATTINTSATOK IDE, ha érdekel Titeket. Ezt még ketten, egy általános iskolai barátnőmmel hoztuk létre a történeteinknek főként.

 

2.      Tartottál valaha hosszabb szünetet a blogolásban?

Igen, többször is. Legutóbb, amikor összejöttem a Férjjel és elkezdtem a főiskolát annyi újdonság jött az életembe, hogy nem tudtam aktívan jelen lenni. Ez kicsit változott időközben és a könyves blogomat vezettem, majd visszatértem az Unatkozó (ex)Gimnazistára és, végül lett ez a blog.

 

3.      Mindig ugyanezt a nevet használtad?

Nem. Az a helyzet, hogy mikor kezdtem a blogolást még a rettentően frappáns Kik@ névre hallgattam, aztán kis ideig Cherry voltam – akkoriban volt egy társaság a Best Gyümölcsök, akikkel kitaláltuk, hogy valamelyik gyümölcs a nevünk. Aztán lettem Libricica, de általános iskolás osztálytársaim azt mondták, hogy ezzel nem lehet könyvet kiadni mintha valaha is kiadnék egyet és ezért elneveztek Stella Brandynek, ami kicsit továbbfejlesztve Stella L. Bandy lett végül (L, mint Libririca).

 

4.      Mindig ugyanezen a címen blogoltál?

Muhaha, persze, hogy nem. Én tipikusan az vagyok, aki sosem tudja eldönteni, hogy egy blogon legyen mindene vagy több blogon adott téma szerint (pl. személyes, könyves, írós). Ilyen 2-3 évente addig nézegetem a blogom, míg szétszedem vagy összerakom attól függően, hogy hogyan volt addig. Most úgy érzem, marad ez, abból is látszik, hogy nem hoztam át minden bejegyzést az UeG-ről. Akit érdekel amúgy, annak van itt egy LISTA, amit szigorúan saját felelőségre ajánlok megnyitásra, és nem szörnyülködésre.

 

5.      Változott az évek során a blogod témája?

De még mennyire, hogy igen. Először egy írós blogot hoztam létre, ami főként a Twilight fanfictiönjeim tárhelye lett. Bizony, én keménymotoros Twilight fanfiction író és olvasó voltam. Aztán lett saját történetem, aminek létrehoztam oldalt. Aztán lett könyves oldalam. Aztán lett személyes oldalam. Aztán vegyes. A vegyesben az a jó, hogy nem feltétlenül kell történetet írnom, ha mondjuk könyvről írnék értékelést.

 

6.      Milyen eszközöket használtál régen és milyeneket most a blogoláshoz?

Régen füzetbe írtam a Mamma Mia soundtrackjét hallgatva szörnyű, még erre is emlékszem és aztán azt gépeltem le. Illetve Apa PDA-ját használtam még írásra, menő volt pötyögni.

Most már sokkal modernebb vagyok és főként a gépet használom. Munkahelyemen a Word adta lehetőségeket, otthon pedig a Scrivener és Word kettősét. Történeteim terén szeretem amúgy még mindig füzetbe felírni az adatokat és családfát rajzolni meg főbb időket leírni, hiába csinálom meg már ezeket is online.

 

7.      Vannak olyan olvasóid, akik a kezdetektől követik a munkásságodat?

Biztosan, de annyit költöztem, hogy az sem lenne csoda, ha nem lenne senki. Mondjuk nemrég láttam, hogy Abeth írta, hogy még Twilightos időszakomból emlékszik rám, ami nagyon durva. Illetve Liv, az én nagyra becsült barátnőm, bétám/lektorom/atyaúristenem az, aki tudom, hogy követ.

 

8.      Vannak bloggerek, akikkel már személyesebb kapcsolatot is kialakítottál?

Voltak, remélem lesznek. A fentebb említett Liv (aki a Best Gyümölcsöknél a Curranty [currant=ribizli; az y a végén csak játék volt] nevet viselte) jelenleg az egyetlen olyan blogger, akivel találkoztam már viszont szinte minden nap beszélünk és habár 10 év alatt kb. 3-szor találkoztunk személyesen, ez nem vet minket vissza semmiben. De szívesen találkoznék másokkal is, csak kicsit félős vagyok.

 

9.      Megváltozott a környezeted hozzáállása a blogoláshoz, a te blogodhoz?

Nem hiszem. Férj tudja, hogy blogolok, mert azon bejegyzéseket át kell küldenem neki, ami esetleg nagyon rólunk szól és ő nagy szerepet kap benne – ez teljesen érthető számomra, bár nem szoktam túl személyeset írni róla –, de ez nem vasszigoros minden bejegyzést küldjek át, csak kifejezetten a róla szólókat. Amúgy Anyu volt az, aki egy kozmetikában már bejelentette, hogy szeretnék írni a kezelésükről. Jó lesz, főleg, ha eljutok odáig.

 

10.  Szerinted miben fejlődtél leginkább a blogolás tekintetében?

Kódolás. Egyértelműen az informatikai rész az, ami rengeteg fejlődésen ment keresztül így, hogy blogolok. Illetve a helyesírás és az összeszedettség. Egykor még azt mondtam volna, hogy időbeosztás, de ahhoz még nem tértem vissza eléggé régóta.

 

11.  Akadt-e az életedben olyan lehetőség, amihez azért jutottál hozzá, mert blogolsz?

Igen, egyszer voltam olyan merész/pofátlan – mindenki nevezze annak, aminek akarja –, hogy kértem ilyen könyves dobozokat, hogy írjak egy összehasonító bejegyzést. Meg is írtam a bejegyzést és örültem a lehetőségnek. Egy időben szerettem volna recenziózni, és a jövőben meg is tenném – bár én inkább a régebbi könyveket mutatnám be szívesen.

 

12.  Van olyan téma, amiről megbántad, hogy írtál?

Nincs. Olyan van, ami már nem aktuális és ezért, ha szembejön velem, akkor belém hasít a furcsa-érzés. De megbánni ne bántam semmit, mindennek ki kellett jönnie, úgy érzem.

 

13.  Mi az, amit ma már másképp csinálnál a blogodon/blogoddal, mint régen?

Megállapodnék egy blogon és azt írnám folyamatosan, hogy szép hosszú életű blog legyen.

 

14.  Melyik a valaha megírt kedvenc blogbejegyzésed?

Nincs ilyen. Az a helyzet, hogy minden bejegyzést valamilyen céllal írtam/írom – ha csak szórakoztatásnak, akkor csak annak. De külön kedvencem nincs, ahhoz túl sokat írtam túl sok blogon. De, ha valamit nagyon ki akarnék emelni, akkor az A kitaszított család lenne, ami az első olyan novellám, amiből tudtam, hogy regényt szeretnék írni és sokan dicsérték.

 

15.  Kaptál valaha olyan kritikát, ami miatt lényegesen megváltoztattál valamit a blogoddal kapcsolatban?

Igen, de sajnos nem pozitív értelemben. Van egy blogom, amit majd szeretnék befejezni, de nyilván ide fog költözni annak a tartalma is. Ennél az a helyzet, hogy volt egy kis botrány, mert betámadtak, ami olvasható is a Prológus előtt. Konkrétan majdnem letöröltem az egészet, de túlságosan érdekelt akkoriban a történet, amibe belekezdtem.

 

16.  Szerinted mennyi ideig fogsz még blogolni?

Remélem, sokáig. Azt szeretném, ha a blogolás az életem része tudna maradni és lenne lehetőségem az utókornak is érdekes dolgokat hátra hagyni. Szeretném megosztani azt, ami érdekel azokkal, akiket érdekelhet szintén.

 

17.  Mit gondolsz, mennyire sikerült az évek alatt a blogodon közvetíteni önmagadat, a személyiségedet?

A személyesen nagyon, mert az másról sem szólt, mint rólam. De úgy vélem, hogy minden bejegyzésemben megjelenek én, mert nem csak az arcomról, hanem a mondataimról is lerí, hogy mit gondolok.

 

18.  Fogalmazd meg, mit jelent számodra a blogolás és a saját blogod!

Számomra a blogolás az a menekülés a világból – nem csak a könyvekkel tudom ezt megtenni. Illetve mindenféle pozitív és negatív történések megélését is segíti, ami elengedhetetlenül fontos egy boldog és békés élethez.

A blogom pedig a váram, az a hely, amit, ha megnyitok, megnyugszom és nézegetem a designt, lenyugtatom magam az ide-oda kattintgatással. Egy lehetőséget látok, amit szeretnék kiaknázni.

 

19.  Írj egy dolgot, ami szerinted igazán egyedi a blogodban, és kiemeli azt a tömegből!

Nem egyedi, pontosan olyan, mint minden vegyes blog, amin minden megtalálható. Más a design, más a tartalom felsorakoztatása esetleg, de nem egyedi. Az egyetlen, ami kiemeli a tömegből a blogomat az az, hogy én vezetem és nem a tömeg.

 



Ők is kitöltötték már, lessetek be hozzájuk

Ha Te is kitöltötted oszd meg kommentben!

2 megjegyzés:

  1. Nah, eljutottam végre ide is :D
    Úh, nem is tudtam, hogy olyan régóta, azt hittem, az én "korosztályommal" kezdtél, bár azt hiszem, ennyi év távlatában már mindegy :D

    Végignéztem a LISTÁT :D azt nevezem, ennyin még én sem vettem részt, noha én nagyon sokból kiléptem, vagy töröltem, így már nem tudom. Egyetlen egy maradt meg, amit elfelejtettem törölni, de kiléptem XD úgyhogy van nyoma a kezdeti időmnek :D

    Scrivenerről egyszer hozol valami posztot? Mindig szemezek vele, de még sosem vettem rá magam, így nekem maradt a word és a google docs.

    Meg kellett néznem a The Borne Revenge hisztit :D komolyan öregszem, mert én baromira szeretem az ilyen blogos drámákat és már olyan ritkák, a legutóbbi talán wattpadon volt.

    Örülök, hogy kitöltötted a kérdőívet, tök sokat tudhattunk meg megint csak rólad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Régi motoros vagyok, nagyon régi :D

      A listán látszik, hogy sosem tudtam eldönteni, hogy egyben legyen minden, vagy külön-külön blogon xD

      Scrivenerről tervezek írni igen, én amúgy Daremónál láttam, aki nemrég tett ki friss bejegyzést. (https://daremo.hu/scrivener-ismet-avagy-a-regenyiro-szoftver-frissitese/) Én amúgy imádom, főleg, hogy rájöttem,számomra hogyan kényelmes használni :D

      Jaj, a drámákat én mindig csak néztem, egészen a Bourne-ig. Wattásat és nem láttam még, csak Leahnál olvastam róla (tuti nála), de mondjuk mit is vártunk? Mindenhol megjelennek a drámák :D

      Köszönöm, hogy itt jártál és írtál! ♥

      Törlés

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést. Ha írsz kommentet annak még jobban örülök. Ne feledd, hogy véleményedet félkövér és dőlt betűtípussal tudod formázni, illetve linkeket is betehettek - a szokásos módon.

© Stella L. Brandy || 2012 -