• "Nagyon figyelj, mert a világot
    teszed is azzá, aminek látod."
    Fodor Ákos: Hasadó anyag
  • Kint feljönnek a csillagok, bent bekuckózva olvasol.
    Az én életem a regények, novellák, olvasmányok és személyes történetek által lesz teljes – és ezeket megosztom veled is. Térj vissza bármikor, én itt leszek.
    Stella L. Brandy

Éves olvasmánytervek | 2021

Sziasztok! 

2020-ban habár hónapokat töltöttem itthon, nem olvastam annyit, mint július-december között. Ez azért lehetett, mert júniusban volt a záróvizsgám és addig alig tudtam olvasni – ez van, ha az ember új munkahelyen van és gyakorlatilag mélyvízbe kerül a vírus miatt és mellett még főiskolai tanulmányait is szeretné befejezni

2021-ben azonban az előző év második felében rám jött könyv-falás felé szeretnék fordulni. Ebben segítségemre lesz Pocket is, akivel a munka is nagyon könnyű, mert van mivel foglalkozni az óránkénti 10 perc sétában például. Azt mondjuk még nem tudom, hogy rajta mit fogok olvasni, mert a lenti listán a nyomtatott könyvek szerepelnek csak. Majd meglátjuk.

2021 a sorozatoké, főleg azoké, amiket elkezdtem, de nem fejeztem be – és habár a Molynak van egy ilyen funkciója, én most inkább csak az albérletben nálam lévő könyvekre fókuszáltam. Bár, természetesen bármikor megvan a lehetőségem, hogy az otthoni könyvek közül is mazsolázzak – sőt, lesz is rá példa majd.

Ha szeretnétek esetleg Ti is ezeket a könyveket kiolvasni, akkor létrehoztam egy listát Molyon, ahol nyomon tudom/tudjátok követni, hogy hány könyvet olvastam/olvastatok ki a tervezettek közül: https://moly.hu/listak/2021-ben-mindenkeppen-kiolvasom

A lista

1. Colleen Hoover: Verity | megszerezve: 2020; 312 oldal
Nem szakítom meg a hagyományt és Colleen Hoover könyvvel kezdem az évet, méghozzá a Verityvel. Ezt a könyvet már nagyon régóta el akartam olvasni, de mivel nem igazán jelent meg több könyv az írónőtől 2020-ban, így tartalékolnom kellett. Már nagyon izgulok, hogy vajon Colleen ebben a zsánerben mit alkotott, de bízom benne, hogy sikeresen magával ragad, ahogy eddig is tette.

2. Jason Reynolds: Hosszú az út lefelé | megszerezve: 2020; 320 oldal
Ezt a regényt azért néztem ki anno, mert igazán különlegesnek találtam a belsejét. A téma kicsit sötétnek tűnik, ahogyan a cím is, de nagyon érdekel, hogy milyen témát lehetett ilyen formában papírra vetni.

3. Cassandra Clare – Wesley Chu: A mágia vörös tekercsei | megszerezve: 2020; 416 oldal
Cassie Clare Pokoli szerkezetek trilógiája nagy kedvencem, Jem után a Malec páros nagy kedvenc, így amikor megtudtam, hogy megjelenik magyarul is ez a sorozat, azonnal be is került a kosárba. Alig várom, hogy kalandozhassak a fiúkkal.

4. Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan – Maureen Johnson – Kelly Link – Robin Wasserman: Az árnypiac kísértetei | megszerezve: 2020; 648 oldal
Ha már Cassie Clare és Árnyvadász univerzum, akkor természetesen az én legnagyobb kedvencem az Jem. Amikor megláttam, hogy van egy féltégla tele Jemmel, nos, rögtön izzítottam Páromat, hogy ugyan kerüljön már be a kosárba ez is, ha már úgyis rendel könyveket

5. Diana Gabaldon: Hó és hamu lehelete | megszerezve: 2020; regény; 664+768 oldal
2020-ban nem olvastam tovább az Outlander sorozatot, mert a második kötet úgy jelent meg, hogy én éppen más terveket valósítottam meg olvasás terén. De alig várom, hogy folytassam a kalandozásokat Jamie-vel, Claire-rel, Bree-vel és Rogerrel.

6. Marie Rutkoski: The Winner's Crime – A nyertes bűne | megszerezve: 2019; 408 oldal
7. Marie Rutkoski: The Winner's Kiss – A nyertes csókja | megszerezve: 2020; 512 oldal
Rutkoski trilógiáját nagyon szeretném kiolvasni végre, mert az első rész nagyon tetszett és eléggé függővéges lett. Ráadásul Liv barátnőm is mondta, hogy mennyire nagyon jó a többi rész is. Főleg az tetszett a történetben eddig, hogy akciódús.

8. Winston Graham: Demelza | megszerezve: 2020; 568 oldal
A Poldark család első részét sokáig csak nézegettem a boltokban, aztán az Epic Draman láttam a sorozat talán második évadát és tudtam, hogy nekem ezt könyvben is meg kell ismernem. Szóval megörültem, amikor 2020-ban végre megjelent a második része is a történetnek, de sajnos ennek olvasása átcsúszott erre az évre. Mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok Demelza további életére és arra, hogy Ross miként éli meg a változásokat.

9. Margaret Atwood: Testamentumok | megszerezve: 2020; 614 oldal
A szolgálólány meséjének folytatása elsősorban azért került erre a listára, mert az első rész annyira nem győzött meg – a sorozat ebben az esetben sokkal ütősebbre sikeredett – viszont érdekel, hogy az írónő miként képzelte el a folytatást.

10. Elle Kennedy: The Chase – A hajsza | megszerezve: 2020;  408 oldal
Elle Kennedy Off-Campus sorozatával még 2019-ben ismerkedtem meg, akkor nagyjából egy hét alatt felfatam a sorozatot. A spin-off regénysorozat is érdekel nagyon, szóval alig várom, hogy újra visszatérjek abba a közegbe.

11. Tamara Ireland Stone: Time Between Us – Elválaszt az idő | megszerezve: 2018; 384 oldal
12. Tamara Ireland Stone: Time After Time – Időtlen idő | megszerezve: 2020; 344 oldal
Az Outlander miatt nagyon megszerettem az időutazós történeteket, szóval amikor ennek a sorozatnak az első része szembejött velem, tudtam, hogy el kell olvasnom. A slusszpoén, hogy Párom a fülszöveg elolvasása után azt mondta, hogy ez még őt is érdekli – kíváncsi leszek, olvasás után oda merném-e adni a kezébe.

13. Csendes Nóra: Zápor utca | megszerezve: 2018; 382 oldal
Szeretnék minél több magyar szerzőtől olvasni és Csendes Nóra az egyik ilyen kiszemelt író. A könyv címe számomra eléggé nyugtató érzésű – nem tudnám megfogalmazni, miért, de ha csak nézem a borítót és olvasom a címet, otthon érzem magam. Remélem, a történet is van olyan jó, hogy örömmel emlékezzek vissza majd rá.

14. Okváth Anna: Szonáta gordonkára és kávédarálóra | megszerezve: 2018; 336 oldal
Az írónő másik regényét már olvastam és nagyon szerettem – habár a végét még mindig nem értem, hogy akkor mi is történt. A címe mindig megmosolyogtat, mert Párom szokta emlegetni, hogy a kávés könyvet vajon mikor olvasom el. Ezt a kötetet már csak miatta is el kell olvasnom mielőbb, mert őt is érdekli, hogy mik történnek a kötetbe

15. Sylvia Day: Melléd láncolva | megszerezve: 2013; 410 oldal
16. Sylvia Day: Egymásba fonódva | megszerezve: 2018; 444 oldal
17. Sylvia Day: Rabul ejtve | megszerezve: 2018; 400 oldal
18. Sylvia Day: Eggyé válva | megszerezve: 2018; 448 oldal
A Crossfire sorozat első három részét már olvastam korábban, az elsőt pedig 2020-ban újra is olvastam. Idén végre szeretném kiolvasni a sorozatot és megtudni, Gideonék mire jutnak egymással a végére. Úgy emlékszem, a második és harmadik rész jobban tetszett, mint az első, szóval remélem, tényleg így lesz.

19. Suzanne Collins: Futótűz | megszerezve: 2019; 308 oldal
20. Suzanne Collins: A kiválasztott | megszerezve: 2019; 338 oldal
21. Suzanne Collins: Énekesmadarak és kígyók balladája | megszerezve: 2020; 448 oldal
Ha van olyan sorozat, amit alig várok, hogy folytathassam, az bizony ez. Habár Katniss egy kicsit idegesített, azért az mindenképpen a könyvek oldalára írható, hogy a filmeknél ezerszer jobban tetszett. Ez a szörnyű jövő egyfelől elborzaszt, másfelől nagyon érdekel, hogy könyvek terén milyen személyiségfejlődésen esnek át a karakterek.

22. Susan Mallery: Egy falat csokoládé | megszerezve: 2015; 324 oldal
23. Susan Mallery: Egy csepp méz | megszerezve: 2018; 304 oldal
24. Susan Mallery: Egy csipetnyi gyömbér | megszerezve: 2018; 320 oldal
Talán ez a trilógia az egyetlen a listán, amit azért szeretnék kiolvasni, mert egyfelől érdekel – nagyon is –, de leginkább csak a kiolvasottak között akarom tudni. Tudjátok, amikor van egy könyv(sorozat), ami érdekel és bíztok benne, hogy jó lesz, de mindig az jut róla eszetekbe, hogy bárcsak már ott tartanál, hogy kiolvastad.

25. Bram Stoker: Drakula | megszerezve: 2019; 390 oldal
Nem fogok hazudni, Drakulát nagyon szeretném megismerni, mert annyi vámpíros könyvet olvastam és fogok olvasni, hogy a vámpíreredetit már cikinek érzem, hogy nem olvastam. Ráadásul annyi olyan történetet olvastam már, amik a bátyjával kapcsolatosak, hogy jó lenne végre az öcsről is többet megtudni.

26. Elena Ferrante: Az új név története | megszerezve: 2020; 488 oldal
27. Elena Ferrante: Aki megszökik, és aki marad | megszerezve: 2020; 420 oldal
28. Elena Ferrante: Az elvesztett gyerek története | megszerezve: 2020; 504 oldal
A Briliáns barátnőm után legszívesebben olvastam volna tovább a sorozatot, de nagy erőt vettem magamon és inkább betáraztam erre az évre őket. Egyszerűen el nem tudom mondani, mennyire vegyes érzéseket keltett bennem az első kötet – valahogy összeszorult a szívem, de ugyanakkor örültem, hogy megismerhettem az akkori Nápolyt.

29. Karen Marie Moning: Álom és valóság | megszerezve: 2018; 302 oldal
30. Karen Marie Moning: A hajnalra várva | megszerezve: 2018; 318 oldal
31. Karen Marie Moning: Rossz hold kelt fel | megszerezve: 2018; 398 oldal
32. Karen Marie Moning: Új nap virrad | megszerezve: 2018; 596 oldal
Moning sorozatát emlékszem, hogy egyben szerettem volna kiolvasni, de végül nem úgy alakult. Sebaj, 2021-ben úgyis sorozatokat szeretnék befejezni, és ez egy igen előkelő helyet foglal el. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy végül hogyan alakul főszereplő párosunk sorsa.

33. Elizabeth Lenhard: A megdöbbentő eltűnés | megszerezve: 2018201; 148 oldal
34. Elizabeth Lenhard: Meridián felfedezése | megszerezve: 2018; 148 oldal
35. Elizabeth Lenhard: A tűz hatalma
| megszerezve: ?; 148 oldal
36. Elizabeth Lenhard: Az utolsó könnycsepp | megszerezve: 2018; 160 oldal
37. Elizabeth Lenhard: Illúziók és hazugságok | megszerezve: 2018; 160 oldal
38. Elizabeth Lenhard: Meridián fény | megszerezve: 2018; 148 oldal
39. Julie Komorn: Kiút a sötétségből | megszerezve: 2018; 126 oldal
40. Elizabeth Lenhard: A négy sárkány | megszerezve: 2018; 140 oldal
41. Elizabeth Lenhard: Híd két világ között | megszerezve: 2018; 136 oldal
Folytatom gyerekkorom kedvenc boszorkányos sorozatának regénysorozatát is, ami egyfajta pihenésnek került a listára – a tervem amúgy az volt, hogy az összes kis WITCH regényt elolvasom, de ezzel a 9 résszel is elleszek egy darabig. Igazság szerint, ha e-könyvet nem nagyon veszek akkor ezek lesznek a munka-regények, mert oda ilyen kis semmiségek pont jók, hogy kicsit feltöltődjek.

42. Jeaniene Frost: Félúton a sírhoz | megszerezve: 2013; 416 oldal
43. Jeaniene Frost: Karó és sírhant | megszerezve: 2013; 366 oldal
44. Jeaniene Frost: Síri csendben | megszerezve: 2019; 366 oldal
45. Jeaniene Frost: Sírig hű szerelmed | megszerezve: 2019; 382 oldal
46. Jeaniene Frost: A sír innenső oldalán | megszerezve: 2018; 394 oldal
47. Jeaniene Frost: A sírcsapda | megszerezve: 2020; 330 oldal
48. Jeaniene Frost: Az első vércsepp | megszerezve: 2018; 396 oldal
A Cat és Bones sorozatot én 2013-ban elkezdtem – akkor kaptam meg az első két részt –, de akkor félbehagytam, pedig úgy emlékszem, szuper olvasmány volt. Azóta elég sok mindent hallottam a sorozatról és úgy döntöttem, 2021 az éve annak, hogy újra belevessem magam a történetbe.

49. Nalini Singh: Angyalvér | megszerezve: 2020; 440 oldal
Az év végén két sorozatkezdőt is szeretnék elolvasni, az Angyalvér az egyik. Erre azért esett választásom, mert sokan dicsérik Singh munkásságát és az angyalos könyvek is érdekelnének. Kíváncsi vagyok, milyen lesz – és, hogy lesz-e annyira jó, hogy 2022-ben kiolvassam az egész sorozatot.

50. Sarah J. Maas: Throne of Glass – Üvegtrón | megszerezve: 2018; 544 oldal
A másik sorozatkezdőben tündérek szerepelnek, amik szintén nagyon érdekelnének – nem hiszem, hogy túl sok tündéres könyvet olvastam volna eddig. Maas amúgy is egy olyan írónő, akinek a könyvborítói alapján már a polcomon volt a helye könyveinek – remélem, nem bánom majd meg ezeket a beruházásokat.

Ezek lennének az én idei olvasmányterveim. Elég sokat felírtam, és majdnem biztos vagyok benne, hogy lesznek kikacsintások is időközben, de legalább az 50%-át ki akarom olvasni ezeknek a könyveknek. Nektek van ilyen listátok? Miket terveztek olvasni idén?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést. Ha írsz kommentet annak még jobban örülök. Ne feledd, hogy véleményedet félkövér és dőlt betűtípussal tudod formázni, illetve linkeket is betehettek - a szokásos módon.

© Stella L. Brandy || 2012 -