• "Nagyon figyelj, mert a világot
    teszed is azzá, aminek látod."
    Fodor Ákos: Hasadó anyag
  • Kint feljönnek a csillagok, bent bekuckózva olvasol.
    Az én életem a regények, novellák, olvasmányok és személyes történetek által lesz teljes – és ezeket megosztom veled is. Térj vissza bármikor, én itt leszek.
    Stella L. Brandy

Évzárás | 2020

Sziasztok!

El sem hiszem, hogy véget ért 2020 és írhatom az összegzést. Be kell, valljam, nagyon zavart, hogy 2020 utolsó bejegyzése egy májusi volt, méghozzá az áprilisi zárás. Azóta elég sok minden történt, főleg magánélet terén (de a személyes blogra sem került szinte semmi), de az a helyzet, hogy ez az egész év inkább felejthető lett. Legalábbis tavasszal nem tudom, mit csináltam, annyira gyorsan teltek a semmivel a hónapok.

A záróvizsgám után, magam is megleptem, de elkezdtem falni a könyveket – a cél az volt, hogy minél több kötetet kiolvassak, így képregényeket és rövidebb könyveket kezdtem lapozgatni. Sokan talán most azt kérdezik, ennek mégis mi érteleme volt? De, ha belegondoltok, talán néha a sok kicsi is ér valamit. Például nálam elég sokat, hiszen rengeteg olvasatlan könyvem van, amik esetében minél kevesebb oldalból áll, annál többet tudok elolvasni.

Nézzük, hogy mindenféle területen, hogyan is alakult ez az év. A könyvekre büszke vagyok, a blogbejegyzésekre annyira már nem, de azon leszek, hogy a következő években ez pozitív irányba változzon.

Könyvek terén:

  • 234 könyvet szereztem be – ennek nagy részét könyvvásárokon akciósan vettem, vagy kaptam;
  • 87 könyvet olvastam ki, ez 16820 oldalt jelent;
  • 0 könyv folyamatban lévő olvasmányom van;
  • 0 könyvet hagytam félbe;
  • 16 kiadótól olvastam: Könyvmolyképző, Európa, a Fabyen, Főnix Könyvműhely, Helikon, Szukits, Libri, Magvető, Fekete Sas, Móra, Csengőkert, Fumax, Animus, Park, valamint Agave Könyvek, Scolar;
  •  a leghosszabb olvasmányom az 650 oldalas Mennyei tűz városa volt;
  • a legrövidebb olvasmányom az 30 oldalas Már megint volt;
  •  összesen 62 sorozatrészt olvastam;
  • 15 sorozatot kezdtem el;
  • 8 sorozatot fejeztem be;
  • 4 e-könyvet olvastam, júniusban kaptam egy e-book olvasót Páromtól, amit előszeretettel használok;
  • 23 könyvet olvastam, amit magyar szerző írt – tőlük méghozzá: Fodor Ákos, Vivien Holloway, Karinthy Frigyes, Janikovszky Éva, Rejtő Jenő és Simon Márton;
  • műfaj terén is változatosan alakult az év: regény, vers, novella, képregény, életrajz és esszé (két Harry Potter kiegészítő könyvet ide soroltam, mivel tankönyvjellegűek és adott témát járnak körbe).

Blog terén:

  • 10 követő (+1);
  • 76 közzétett bejegyzés (+7, ezzel együtt);
  • 4 piszkozat;
  • 8 komment (+6);
  • 17378 megtekintés száma (+11726).

Instagram terén:

  • 150 követő (+22);
  • 116 bejegyzés (+55)

Moly:

  •  32% olvasottság (+2%);
  • 197 figyelő

Sorozatok, filmek terén:

  •  8 filmet láttam (bár, ez nem pontos, mert nem vezettem rendszeresen);
  • 783 sorozatrészt néztem meg.

 

A következő évben kicsit mást tervezek, főleg, mert az idei évre tervezett kihívások nagyjából kudarcba fulladtak. Bár olvastam sokképregényt, ráadásul magyaroktól is és ezen felül a kihívás/1001 listás résszel is jól haladtam, a Páros kihívást csúnyán elbuktuk. De, hogy mit tervezek 2021-ra, az egy másik bejegyzés témája lesz.

Nektek hogy alakult az év? Nyugodtan linkeljetek bejegyzéseket, szívesen elolvasom őket. Sikerült sokat olvasnotok? Sok könyvet szereztetek be az elmúlt otthon-töltendő időszakban, vagy sikerült visszafognotok magatokat?

Minden kedves olvasómnak békében, egészségben és gazdagságban gazdag boldog újévet kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést. Ha írsz kommentet annak még jobban örülök. Ne feledd, hogy véleményedet félkövér és dőlt betűtípussal tudod formázni, illetve linkeket is betehettek - a szokásos módon.

© Stella L. Brandy || 2012 -