• "Nagyon figyelj, mert a világot
    teszed is azzá, aminek látod."
    Fodor Ákos: Hasadó anyag
  • Kint feljönnek a csillagok, bent bekuckózva olvasol.
    Az én életem a regények, novellák, olvasmányok és személyes történetek által lesz teljes – és ezeket megosztom veled is. Térj vissza bármikor, én itt leszek.
    Stella L. Brandy

Nagy bookbox ajánló - összehasonlító elemzés

Sziasztok, Utazók!

Bizonyára emlékeztek az előző nagy Bookboxos bejegyzésemre, amiben összegyűjtöttem őket és személyes ajánlót írtam hozzájuk. Kaptam pozitív visszajelzéseket, hogy segítettem abban, hogy melyiket próbálja ki mindenképpen, illetve melyik az, ami nem neki való. Illetve bizony én is nagyon belelkesültem és vettem a bátorságot, felkerestem a meglepetés dobozosokat, hogy mind szép és jó így leírva, de egy tartalmibb összehasonlítás sokkal hasznosabb lenne.
Szerencsére sok kedves emberrel sikerült kapcsolatba kerülnöm, így ezúton is nagyon szépen köszönöm a segítségüket, illetve, hogy elhozták nekünk Magyarországra a könyves meglepetés dobozokat. A bejegyzésben az alábbiakról lesz szó – akár a Titeket jobban érdeklő részhez is ugorhattok:
Bevezetés
Doboz-tartalom ismertetők
Book a Sloth Club – március
Book a Sloth Club – április (magyar)
Book a Sloth Club – április (angol)
Candy Book – március
BubbleBook – április
„Sorrendek”
Havi ár szerint
Előfizetés szerint
Ár-érték szerint
Doboz design szerint
Doboz védelem szerint
Tartalom szerint
Marandóság szerint



Bevezetés

A könyves dobozokról bővebben mindig belinkelem majd a bejegyzést, hiszen sokkal élvezetesebb szerintem, ha ide a képek mellé egy rövidebb, az összehasonlítás szempontjából érdekesebb adatokat hozok. Illetve az általános ismertetőjük elérhető a fent már belinkelt bejegyzésben.
A BASC márciusi dobozt nem akartam eredetileg beletenni, de a design változás miatt mégis úgy döntöttem, hogy itt a helye. Valamint van még egy okom, amiért mégiscsak itt a helye és ezt el fogom mondani.
Van két doboz, aminél az egyik szerepelni fog az ár és az előfizetés résznél, a másik ott sem, mert úgy hozta az élet, hogy vagy nem jelentek meg egy jó ideje, vagy éppen még nem történt meg a hivatalos kezdés. Ha bármelyikük újraindul/beindul és lesz rá hirtelen keresetem, akkor természetesen ki fogom egészíteni ezt a bejegyzést.
Erősen gondolkoztam rajta, hogy ne csak magukat a dobozokat, hanem a csapatokat is mögöttük belevegyem az összehasonlításba, de ezt végül nem tettem meg. Mindenesetre annyit leírok, hogy minden csapat nagyon rugalmasan és segítőkészen állt hozzá a nagy összehasonlító bejegyzésemhez. Valamint a vevők-csapatok közötti beszéd is van, ahol tökéletesen működik, van, ahol még bele kell jönni viszont működik. Külön örömmel látom, hogy eddig egyik oldalról sem láttam a másik degradálását és mindegyik dobozos aktívan érdeklődik a dobozok tematikáját illetően!

Doboz-tartalom ismertetők

Book a Sloth Club – március

Téma: Ötórai tea | Unboxing: itt | rendelés itt

Talán kezdjük az első dobozzal, ami a kezem ügyébe akadt. Ezt a dobozt nyertem és előre leszögezném itt is, hogy nem vettem volna meg – mivel a téma meghatározása nem áll hozzám közel és éppen ezért van itt a helye: egy nem megnyerő téma elemzése.
A doboz aztán kellemes csalódás volt és éppen elég ahhoz, hogy a BASC megnyerjen magának. Kicsit sajnáltam, hogy Funko POP figura nem volt benne, de amúgy elégedett voltam vele. Tetszett a színvilág, tetszett a téma körüljárása és úgy éreztem, hogy ennyiért ilyen dobozt összeállítani az már valami.

KÖSZÖNET A DOBOZÉRT a Book a Sloth csapatának!

Book a Sloth Club – április (magyar)

Téma: Gondolat spirál | Unboxing: itt | rendelés itt

Ez a doboz leginkább a húgom kedvéért lett – azaz, ha nem emiatt az összehasonlító miatt unboxingoltam volta, akkor is megrendelem. A témájából adódóan elég sokan kitalálták, hogy melyik könyv lapul majd benne és valószínűleg ennek köszönhetően rendelték extrán sokan.
Egyetlen negatívum, hogy a csapat azt mondta, hogy igyekeznek majd keménykötésű könyvet a dobozba csempészni, ez mégsem az lett. Ennek ellenére ez egy nagyon is erős doboz, bár talán a plüss miatt „gyerekesnek” tartják páran.

KÖSZÖNET A DOBOZÉRT a Book a Sloth csapatának!

Book a Sloth Club – április (angol)

Téma: Magic and Diviners | Unboxing: itt | rendelés itt

Egy angol doboz, ami életem elsője és azt kell mondjam, hogy talán az utolsója is. Esetleg még egy fan dobozra benevezek majd – tekintve, hogy az is angol nyelvű főként. Amúgy mielőtt félreértenétek nincs bajom a dobozzal, csak rájöttem, hogy ez nem az én világom.
A doboz amúgy a magyar sémáját követi és vannak olyan dolgok, amik az angol dobozban nagyon szépen kiadják vagy a témát, vagy éppen a könyvet. Hiszen például az angol nyelvű bármilyen ajándék (ennél a doboznál a kávé feliratai), az nem hagy egy olyan érzést, hogy „Miért nem magyar?”. Angolul olvasóknak nagyon ajánlom amúgy!

KÖSZÖNET A DOBOZÉRT a Book a Sloth csapatának!

Candy Book – március

Téma: - | Unboxing: itt | rendelés itt

Sokak eleve negatív gondolatokkal állnak neki szemlélni ezt a dobozt, pedig valljuk be: Levente megcélozta a közönségét, akik pedig nem mások, mint az édességimádó/kisgyerekes nők. Szerintem, aki tudja é elfogadja ezt, az többé nem kéne, hogy negatívan álljon a dologhoz – én például kifejezetten örültem a sok csokinak, amit a többi dobozból néha hiányolok.
A doboz amúgy tényleg inkább a nassolós könyvmolyoknak való, bár azt kell, mondjam, van pár érdekesség és újdonság is benne, amit amúgy is szerettem volna kipróbálni. Amit talán negatívumként lehetne felhozni, hogy a második dobozban – ami az első jobban beharangozott is volt – egy sorozat második része szerepelt. Nagyon ajánlom azoknak, akik szeretik a felnőtt – erotikus, romantikus – irodalmat és a sok nasit.

KÖSZÖNET A DOBOZÉRT Lakatos Leventének!

BubbleBook – április

Téma: Bukott angyalok | Unboxing: itt | rendelés itt

Ez a doboz elég nagy visszhangot kapott itt-ott, ugyanis az árnyvadász fanok kissé felháborodva vették tudomásul, hogy az ő fanságuk tárgyát valaki hirdetésre használja – én is szeretem a világot, de én értem azt is, hogy még van pár árnyvadászos könyv.
Mindenesetre engem érdekelt a doboz és az összehasonlító elemzés miatt nem is gondolkodtam rajta sokat. Hasonlít a BASC dobozára, de az az érdekesség, hogy van benne valami más illetve nem teljesen ugyanaz. Hatalmas pluszpont egyrészt a magyar szerzőjű könyvért, másrészt a szerző könyvbe írt aláírásáért – és az egyebekért. Valamint ők az első kezeim közé került doboz tulajdonosok, akik a első védelemre is figyeltek.

KÖSZÖNET A DOBOZÉRT a BubbleBook csapatának!

„Sorrendek”

Havi ár szerint


Talán erre van a legnagyobb kereslet a vevők szempontjából, mert mindenki szeretné látni, hogy mégis mennyibe kerülnek az egyes dobozok – egy összehasonlítás szempontja lehet, és kell is, hogy legyen.
Szerintem nagyon szépen látszik, hogy a 8990 Ft az a határ, amit az egykönyves dobozoknál a maximálisnak gondolnak. Talán éppen azért, mert az a lélektani határ, amit egy YA mondjuk, mert kérni a szüleitől – hiszen a fő közönség ők, illetve a YA lelkületű felnőttek, ami nem baj, de jó, hogy felismerték a határokat.
Hozzátenném, hogy a Candy Book esetében van szállítási költség, ha valaki GLS futárral kérné (990 Ft) – illetve van utánvét kezelési költség, mint lassan bármilyen webshopnál (300 Ft) –, viszont ezt nem írtam bele, mert van lehetőség személyes átvételre/előreutalásra, ami ingyenes.

BASC
magyar YA
BASC
magyar
felnőtt
Candy Book
BASC
angol
YA
BubbleBook
light
BubbleBook
dark
BASC
fandom
MyBookZ
6990 Ft
7990 Ft
7800-8700 Ft
8990 Ft
8990 Ft
8990 Ft
11 990 Ft
13 490 Ft

Kiegészítés BASC-hoz:
1. A májusi doboztól kezdődően lesz lehetőség plusz könyvre is. Ez annyit tesz, hogy akár az összes doboz könyvét kérhetjük egy tetszőleges doboz mellé – vagy akár a rendelt doboz könyvét kérhetjük pluszban. Ebben az esetben a magyar YA könyv és a felnőtt könyv 2490 Ft, az angol YA könyv pedig 3490 Ft lesz pluszban.
2. Mivel sokan kérték a csapat rábólintott arra, hogy extra termékeket is lehessen rendelni – ezek a korábbi dobozok slágertermékei, vagy könyvei. Eredetileg ezeket csak dobozzal együtt lehetett rendelni, de sokan kérték őket és így postaköltség ellenében (990 Ft) lehet külön, csak extrákat is rendelni.

Előfizetés szerint


Könyves meglepetés dobozoknál – vagyis inkább minden ilyen doboznál – jó, ha van előfizetési lehetőség. Az, hogy hány százalékot illik adni ilyenkor kedvezményben azt nem tudom, de talán itt lehetne még faragni – ha jól számoltam a BASC 5-10% kedvezményt ad a több hónapra előfizetőknek, míg a CandyBook 15-20%-ot ad (ez a 8700 Ft-os árra vonatkozik).
Van olyan dobozok, aminél még nem érhető el, csak tervben vannak a több hónapos előfizetések – őt mindenképpen ki fogom egészíteni, azonban ahhoz még ki kell találniuk. Megérzéseim szerint a sorrend maradni fog ez – a BubbleBook esetében a BASC angol előfizetéseit látom magam előtt.

BASC magyar
Candy Book
BASC felnőtt
BASC angol
Bubble
Book
MyBookZ
3 hónapos
19 990 Ft
22 230 Ft
(+743 Ft GLS)
22 990 Ft
25 990 Ft
?
38 490 Ft
6 hónapos
38 990 Ft
42 120 Ft
(+495 Ft GLS)
44 990 Ft
49 990 Ft
?
74 990 Ft
9 hónapos
-
63 180 Ft
(+248 Ft GLS)
-
-
-
-
12 hónapos
76 990 Ft
84 240 Ft
88 990 Ft
98 990 Ft
-
-

Ár-érték szerint


Előre leszögezném, hogy itt nagyon igyekeztem azok alapján állást foglalni, amit láttam. Éppen ezért nem tettem sehova nem az általam kibontott csomagot. Ez amúgy is mondjuk egy érdekes kérdés kör, mert kinek mi éri meg, ami miatt az érték feljebb megy – ennek a forszírozását rátok bízom, de lejjebb a maradandóság az, ami talán a legtöbbünk vesszőparipája. De most térjünk vissza ide: ár-érték.
Szerintem egyértelmű, hogy ár-érték arányban a Book a Sloth Club operál a legjobban. Mégpedig azért, mert igyekszik a dobozt olyan vegyesen feltölteni, ahogy az emberileg és témailag lehetséges – a maradandó tárgyak és az elhasználódó tárgyak ötvözése közel tökéletes. Valamint a lehető legalacsonyabb árat tárazták be az összes dobozuk esetében.
A második helyen a Candy Book úgy áll holtversenyben a BubbleBookkal, hogy a legolcsóbb rendelési lehetőséget személyes átvétellel nézzük – különben egyértelműen harmadik hely. Nem mondom, hogy a Candy Book nem éri meg a pénzt, azonban a legmagasabb árat semmiképpen – még egy-egy márkásabb csoki miatt sem –, ami miatt viszont a középső árat még eléri szerintem, az a nagy tárgyi ajándék (márciusban a zokni!) illetve egy tényleg márkás valami (márciusiban a PALMA forrócsokipor). A BubbleBook viszont azért került a második helyre, mert bizony az angol BASC doboz árával van egyensúlyban és ahhoz képest a teszt doboz nem, az éles doboz részben hozta a formát – nekem és az Árnyvadász fanoknak tetszett, ugyanakkor egy kicsit karcsú doboz volt.

Doboz desing szerint


Itt csak a doboz designja számít, mert szerintem egy ilyen dobozos ötletnél a külcsín sokat dob mindenen. Illetve a doboz egy marha nagy hirdető felület is lehet az Instagram, Facebook és oldal elérhetőségekkel. Szóval lássuk, hogyan is állunk ezzel az egésszel.
Első helyen megint csak a BASC áll, mégpedig azért, mert a doboz designja – főként az új – teljességgel telitalálat és öröm rá nézni, mert pontosan kifejezi a BASC és a könyvmolyok kapcsolatát. Az ok viszont, ami miatt teljesen megérdemelten az első helyen a helye: az egyedi dobozszerkezet, ami Nella Valló tervei alapján készült (és amit az első ilyen doboz után kicsit strapabíróbbá tesznek a visszajelzések alapján). A márciusi dobozon az elérhetőségek fejjel lefelé lettek nyomtatva, ami vicces.
Második helyen végzett a Candy Book, a design tetszik, kicsit sötétebb tónust használnék a felirathoz és a díszítéshez – esetleg a jelenlegi színt egy sötétebb kontúrral kiemelném. Bár annyira nem vészesen ne látszik a felirat, de ha úgy esik rá a fény akkor bizony nagyon halvány minden rajta.
Harmadik helyen szerepel a BubbleBook. Nekem tetszik a doboz – egyszerű, de nagyszerű – viszont kicsit becsapva érzem magam. Az oldalukon egy a Candy Bookhoz hasonló designt pillant meg a vevő, viszont a kézbekapott dobozon csak egy matrica árválkodik.

Doboz védelem szerint


A kérdés, hogy vajon kívül-belül melyik doboz az, ami legjobban óvva van a külső erőktől, valamint a belső törésektől is. Ebben az esetben a végére betettem egy képet, ami nem egy subscriptionbox doboz, hanem egy mezei rendelés volt. Mindegyik doboz esetén volt egy elválasztó rész, amit valami papírral takartak el, hogy óvva legyen minden és nagyobb legyen a meglepetés.
Első helyen a BubbleBook áll, mégpedig azért, mert ők az egyedüliek eddig, akik a belső védelemre is gondoltak – pedig esetükben annyira törékeny dolog nem lapult a dobozban. Kívülről egy óriási buborékos boríték védte, belülről pedig valami szalmaszerű aprólék védte a dobozt – ez utóbbi amúgy olyan dobozoknál ajánlatos, ahol pohár/üveg termék van, de ahol textil ott sajnos nem nyerő.
Második helyen a BASC csapata áll, mert az óriás buborékos boríték náluk is megvan – bár a posta nekem kinyitotta, gondolom, kíváncsiak voltak mi van a dobozban –, éppen csak a belső védelem az, ami nincs – de lehet, hogy legközelebb már ők is kigondolnak valamit arra, hogy a törékeny dolgokat hogyan tudnák megvédeni.
Harmadik helyen a Candy Book áll, és szerintem nem kell túlságosan részleteznem, hogy miért. Nem tudom, azért mert Foxpostba rendeltem vagy másért, de nekem semmiféle külső védelem nem volt a doboz körül – ami azért veszélyes, mert egy esősebb időben… A belső védelem hiányán nem lepődtem meg, bár ez esetben a márciusi doboznál elnézhető, ugyanis nem volt benne törékeny tárgy.

A Szukits például így biztosítja a belső védelmet.

Tartalom szerint


Ha egyben vesszük az egész dobozt, a tartalom szerint és mindent egybevéve nem tudok sorrendet állítani. Itt nincs olyan, hogy melyik a jobb, mert nem érezném helyénvalónak egy candy-s doboz és egy tárgyiasabb doboz összehasonlítását ilyen szempontból.
A BASC és a BubbleBook doboza nagyjából egy sémára épít, ami nem is gond, mert az összes külföldi doboz is van, amiben hasonló a másikhoz. Nagyon tetszik mondjuk, hogy a BubbleBook nem akarta teljesen ugyanazt nyújtani, mint a BASC – egy kis változtatás, a szappan/fürdőbomba/bármilyen bubis dolog, nagyon jó ötlet, hiszen sokan gyűjtik őket. Ez a két doboz nekem azért tetszik, mert mindig is érdekelt, hogy mások miket képzelnek/társítanak egy könyvhöz vagy témakörhöz.
A Candy Book viszont teljesen más koncepciót követ és ez akár üdítő másság is lehet. Garantáltan nem szerzünk be ennyi édességet egy csapásra és ez kellően megadja a nassolási-vágy alapját. Ugyanakkor ez a doboz érezhetően nem olyan, mint a többi – és nem csak a témáját nézve –, mert ennek a célközönsége sajnos kicsit beragadt, mivel nem volt nagyobb hírverése. Reméljük, rátalálnak a könyves-nassolós molyok erre a dobozra, mert megérdemelné.

Marandóság szerint


Itt azt vettem figyelembe, hogy a dobozon belül található dolgok a könyvön kívül mennyire maradandóak –a BASC új doboza mondjuk egy kisszekrény lesz majd, de számomra mindegyik doboz hasznosítható így most tényleges belső tartalom alapján állítottam egy „sorrendet”.
A BASC és a BubbleBook mindketten első helyen végeztek ebben a kategóriában. A fő profilja mindkettőjüknek a könyvek melletti ajándék csecse-becsék, de azért akadnak fogyasztható dolgok is a dobozban. A BASC esetében kettős szerepet – maradandó és elfogyasztható – játszik például az Ötórai tea dobozban a teadoboz, amiben volt is tea és a doboz továbbhasznosítható.
A második helyen pedig a Candy Book áll, ami ebben az esetben szerintem egyáltalán nem meglepő és nem hátrány. A Candy Book ugyanis nyíltan az édességekkel operál, ami egy édesszájú könyvmolynak maga a mennyország. Ugyanakkor a Candy-nél is van maradandó tárgy, így ez a doboz is okoz maradandó élményeket.

Most Ti jöttök!

Közeledik a következő megrendelési időszak, így remélem, hogy már kicsit jobban átlátva sikerül olyan dobozt rendelnetek, ami nektek tetszik. Ezért pár kérdést intéznétek felétek.
Melyik dobozt rendeltétek már meg? Csalódtatok benne vagy elégedettek voltatok?
Melyik dobozt szeretnétek kipróbálni, ha lehetőségetek volna rá?
Melyik az, amelyik szerintetek nem való a piacra, miért?
Melyik doboznak jósoljátok a leghosszabb időt?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést. Ha írsz kommentet annak még jobban örülök. Ne feledd, hogy véleményedet félkövér és dőlt betűtípussal tudod formázni, illetve linkeket is betehettek - a szokásos módon.

© Stella L. Brandy || 2012 -