• "Nagyon figyelj, mert a világot
    teszed is azzá, aminek látod."
    Fodor Ákos: Hasadó anyag
  • Kint feljönnek a csillagok, bent bekuckózva olvasol.
    Az én életem a regények, novellák, olvasmányok és személyes történetek által lesz teljes – és ezeket megosztom veled is. Térj vissza bármikor, én itt leszek.
    Stella L. Brandy

2017-es beszerzések

Sziasztok, Utazók!

Úgy döntöttem, hogy útjára engedem az éves beszerzéseim listáját. Azért nem a havit gondoltam, mert néha nagy kihagyások lennének és szerintem az éves lista sokkal szuperebb is – van esély értékeléseket belinkelni, vagy kifejteni, hogy miért vettem meg/kértem és megérte-e.
A moly.hu-n vezetem, hogy melyik könyveket mikor vettem/kaptam meg és mennyibe került, valamint megjegyzésként oda szoktam írni minden egyéb információt. Meglepődtem, amikor megnyitottam az idei évit, ugyanis összehasonlítva az utóbbi két évvel azt tapasztaltam, hogy pontosan ugyanannyi könyvet sikerült beszereznem. Pontosan 18 kötet került hozzám az év során – ebbe beleszámolva a kölcsön könyveket is – viszont tavalyhoz képest kevesebbet költöttem.
Az első szerzemény/ek 2017. január 29-én került a gyűjteményembe – ez egy könyv volt.
Az utolsó szerzemény/ek 2017. december 28-án került a polcomra – ez több könyv.
A leghosszabb könyv Diana Gabaldon: Őszi dobszó című könyve – 1192 oldal.
A legrövidebb könyv Gareth Moore: Pontról pontra című könyve – 64 oldal.
Sorozat kezdő kötetet idén kettőt sikerült megkaparintanom és remélem, hogy nem fogok bennük csalódni – valamint, hogy a kiadó sem hagyja félbe őket.
Sorozat záró kötetet viszont hármat szereztem be – és örülök, hogy vannak sorozatok, amiket teljes egészében a polcomon tudhatok.
Idén az Animus, a Szukits, a Könyvmolyképző, a Central Médiacsoport, a General Press, valamint a Maxim kiadóktól került a polcomra kötet.


J. K. Rowling – John Tiffany – Jack Thorne: Harry Potter és az elátkozott gyermek
Ezt a könyvet születésnapomra kaptam a húgomtól – megtévesztés, a szülinapom 31-én van, de akkor nem ért rá a család szülinapozni –, mert tudja, mennyire nagy HP fan vagyok. Fogok róla írni véleményt, már el is kezdtem, mert szerintem egész jó – de nem szabad az eredeti történet folytatásaként tekinteni rá, akkor élvezhető – bár kicsit olyan fanfiction érzésem támadt az olvasás közben.
David Wild: Jóbarátok
Ez egy kölcsön könyv, de el kell, hogy mondjam: Regi a legnagyobb Jóbarátok fan – van társasa meg könyve és a DVD-k is megvannak neki. Idén pedig a családdal az egész sorozatot végig néztük újra és akkor kölcsön kértem Regitől a könyvét, mert érdekelt vajon egy sorozatról mit lehet írni, ami nem a megszokott semmiség. Érdekes élmény volt, és nem olyan semmilyen.
Diana Gabaldon: Őszi dobszó 1-2.
A sorozat, amiért élek, ami annyira magával ragadott, hogy karácsonyra egy ajándékutalványt kérek, hogy a következő évben megvehessem a következő és a következő részeket. Nem volt időm kiolvasni még, de annyira elfogult vagyok vele szemben, hogy ha még nem is olyan jó, mint a többi, nálam akkor is van helye a polcomon. Alig várom, hogy folytassam az utazást Jamie-vel és Claire-rel – valamint Bree és Rodger kalandjait is szeretném végigkövetni.
Stephanie Perkins: Isla és a hepiend
Annyira nagyon szép a borítója, hogy, amikor nyertem egy 3000 Ft-os Líra kupont nem volt kérdés mire költsem. Igazság szerint a sorozat első része nagy kedvencem és bármikor újra tudnám olvasni, ezért megrendeltem a harmadik részt – mert a másodiknak annyira nem tetszik a borítója, no mindegy. De tanuljatok tőlem: a második részt így lehet kérni a párodtól, aduász van a kezedben.
Jessica Sorensen: The Forever of Ella and Micha – Ella és Micha jövője
Az az érzés gondolom nem csak számomra ismerős, hogy van egy olvasatlan sorozatod, de az írónő másik, hasonló stílusú sorozatát meg megkedvelted és aztán megveszed a második részt is, hogy végig tudd olvasni majd. Nos, életem szerelmével amikor betévedtünk a könyvesboltba ezt választottam – és kíváncsian várom mit tartogat a kötet.
Stephanie Perkins: Lola és a szomszéd srác
Igen, amikor egy sorozat középső része hiányzik már bánod, hogy annak idején nem ezt kérted. De egy bosszús napot meg lehet koronázni egy könyvvel és nálam erre esett a választás, hogy egy újabb sorozatot tudjak magaménak – és olvashassam el végre a harmadik részt. Vicces, mert minimálisan kapcsolódnak össze a kötetek, nekem mégis fontos a sorrend.
Colleen Hoover: Finding Cinderella – Helló, Hamupipőke!
CoHo könyveit nagyon szeretem, mert van bennük tartalom és feszegetik a határokat, mindezt helyes pasi szereplőkkel és többnyire erős női karakterekkel fűszerezve. Ráadásul a Reménytelen az egyik kedvenc könyvem és nem volt kérdés, hogy a spin-off kis regényt is szeretném elolvasni. @Zsófi93 pedig nagyon jó cserepartnernek bizonyult és hálás vagyok neki, hogy ezt a kötetet nekem adta.
Lauren Kate: Fallen in Love – Szerelemben
Szintén @Zsófi93 volt az, akivel a csere során elég közel sodort a Fallen sorozat teljességéhez – azonban az utolsó kötet hiányzik. Ennek a könyvnek azért örülök amúgy, mert emlékszem arra, hogy miért tettem félre a sorozatot, de így kedvet kaptam újraolvasni – ha másra nem, értékelést írni róla elég jó elfoglaltság lesz.
Gareth Moore: Pontról pontra
Tegye fel a kezét, aki kiskorában imádta a kreatív újságokban a pontokat és számokat összekötve kapott kis képeket. Amikor a számokat összekötve egy pingvint, egy mikulást vagy ilyesmit sikerült összekötni és aztán lehetett színezni. Nos, most, hogy a felnőtt színezők hódítanak így a pontos-számos kötögetés is teret kapott.
Nicholas Sparks: Szerelmünk lapjai
Elég régóta szerettem volna a Szerelmünk lapjait elolvasni, mert a filmet nagyon szeretem. Meg is lepődtem, hogy milyen kis vékonyka, de azért örültem neki, mert mégiscsak erre vártam már jó rég óta – ráadásul beszerezni sem volt egyszerű! Biztos vagyok benne, hogy egyszer nagyon hálás leszek, hogy nem egy 300 oldalas kötet és sokszor ki fogom tudni olvasni.
 
Nicholas Sparks: Szerencsecsillag
Ez volt az első Nicholas Sparks könyv, amit olvastam és Zsófitól kaptam kölcsön, hogy három nap alatt úgysem tudom kiolvasni – hát kiolvastam, és a mai napig emlékszem rá. Egyszerűen magával ragadt a stílus, a téma és úgy maga a történet. És igen, tudom, hogy limonádé és tucat és… de valamiért mégis úgy érzem, hogy Nicholas Sparks csodálatosan ír, a könyvei fordítója pedig csodálatosan fordít.
Colleen Hoover: Losing Hope – Reményvesztett
A Reménytelen és a Hello Hamupipőke már megvan, de a Reményveszett annyira nem mozgatott meg – bár a borítóját nagyon szeretem –, mert azok a „folytatások”, amik az első rész férfi szemszögből mesélik el nem vonzanak, persze idővel hozzám kerülnek, mert általában nem egy az egyben az első rész, de akkor sem létfontosságúak. De CoHo jól ír és érdekesen és kíváncsi vagyok a másik szemszögre is.
Jessica Park: Flat-Out Matt – Titkolni bolondulásig
Erre már ezer éve vágyom, mert amikor az első részét olvastam akkor barátkoztam a Párommal és Mattben ráismertem – szóval ez már akkor kívánságlistán volt. Aztán a harmadik rész olvasása közben jöttem rá, hogy nekem olvasnom kéne a második részt, mert lehet, valamit kihagytam. Kíváncsi vagyok, hogy a két rész között mi történt, szeretném megismerni Mattet.
Colleen Hoover: Maybe Someday – Egy nap talán
Amikor karácsony után megrendeltem 9 könyvet és nézegettem a listát, jöttem rá, hogy mennyi CoHo könyvet sikerült a virtuális kosárba rakodnom. Ezt a könyvet azért választottam amúgy, mert amikor volt a Blogturné Klub aktuális turnéja, akkor meg szerettem volna nyerni – sajnos nem sikerült, viszont a történet érdekel.
Jennifer E. Smith: Vajon ránk talál a szerencse?
Mindenképpen szeretném megvenni Jennifer E. Smith könyveit, mert megadják azt a valamit, ami segít kikapcsolódni. Ami a fiatalságot visszaadja az életembe – ami miatt a házasulni vágyó felem nem veszíti el az esküvőjét megtervező gyermeki énjét. Szeretem ezeket a könnyed, nem-gondolkozós könyveket, mert kikapcsolnak.
Colleen Hoover: It Ends with Us – Velünk véget ér
Mint mondtam, CoHo könyvekből beruháztam így év végére és szerintem folytatni fogom ezt a tendenciát – CoHo összes magyarul megjelent könyvét szeretném. Ennek a borítója nyert meg magának, olyan tavaszias hangulatú. Én az a fajta lány vagyok, akinek CoHo könyvei lesznek, amiket aztán majd a gyerekeim is olvashatnak.
Erin Watt: Papír hercegnő
Elcsábultam, és egyáltalán nem bánom, bár még nem olvastam a könyvet. Érdekesnek tűnt a történet és bevallom, a molyos statisztika is az igen felé lendítette a kart. Érdekel, hogy milyen lehet és ezzel is felfelé lendítem a Rubin pöttyöseim számát – aztán lehet, hogy egy új kedvencet avatok.
Erin Watt: Megtört herceg

Nem is tudom, talán ismerős a szituáció, hogy belefutottatok egy értékelésbe, ami azzal ért véget, hogy „függővég” – ezért rögtön megveszitek a következő részt, hogyha nem teszitek le félúton a könyvet ne egy gigantikus függővéggel kelljen élnetek, ki tudja, meddig. Szóval én ezt megelőzvén a második részt is a virtuális kosárba ejtettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést. Ha írsz kommentet annak még jobban örülök. Ne feledd, hogy véleményedet félkövér és dőlt betűtípussal tudod formázni, illetve linkeket is betehettek - a szokásos módon.

© Stella L. Brandy || 2012 -